شطرنج ایران در رده 27 دنیا ایستاد، صعود دو پله ای مقصودلو

به گزارش سرگرمی های محبوب، فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) فهرست جدید برترین های این رشته را در بخش انفرادی و تیمی خاطرنشان کرد.

شطرنج ایران در رده 27 دنیا ایستاد، صعود دو پله ای مقصودلو

در رده بندی جدید منتشر شده و در بخش استاندارد مردان، پرهام مقصودلو با 2676 واحد ریتینگ و دو پله صعود، در رده پنجاه و نهم برترین شطرنجبازان دنیا ایستاده است. سید محمد امین طباطبایی با 2629 واحد ریتینگ و پویا ایدنی با 2588 واحد ریتینگ دومین و سومین شطرنجباز برتر ایران در این بخش هستند.

در بخش استاندارد مردان مگنوس کارلسن با 2862 واحد ریتینگ همچنان در صدر برترین شطرنجبازان دنیا واقع شده است. همچنین فابیانو کاروانا آمریکایی با 2842 واحد ریتینگ و دینگ لیرن چینی با 2805 واحد ریتینگ در رده رده های دوم و سوم برترین شطرنجبازان جهن نهاده شده اند.

در بخش استاندارد برترین شطرنجبازان بانوی دنیا هو یفان چینی نیز با 2664 واحد ریتنیگ صدرنشین شطرنجبازان دنیا در بخش استاندارد بانوان است. در این بخش هومپی کونرو با ریتینگ 2586 و جو ونجون با ریتینگ 2583 در رده های دوم و سوم قرار دارند.

سارا خادم الشریعه برترین شطرنجباز ایران در این بخش به حساب می آید. وی با 2494 واحد ریتینگ در رده چهاردهم برترین شطرنجبازان بانوی دنیا ایستاده است. در این بخش آتوسا پورکاشیان دومین شطرنجباز برتر ایران به حساب می آید. وی با 2322 واحد ریتینگ بالاتر از مبینا علی نسب ایستاده است. علی نسب هم 2317 واحد ریتینگ دارد.

به گزارش سرگرمی های محبوب، در بخش تیمی رنکینگ فیده نیز ایران با میانگین 2547 واحد ریتینگ و صعود یک پله ای نسبت به ماه گذشته در رده بیست و هفتم دنیا نهاده شد. در این رنکینگ شطرنج ایران همچنان در رتبه سوم آسیا واقع شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "شطرنج ایران در رده 27 دنیا ایستاد، صعود دو پله ای مقصودلو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شطرنج ایران در رده 27 دنیا ایستاد، صعود دو پله ای مقصودلو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید