ارتقای جایگاه گردشگری آذربایجان شرقی با رویداد تبریز 2018

به گزارش سرگرمی های محبوب، با رویداد بین المللی تبریز 2018 جایگاه گردشگری استان آذربایجان شرقی ارتقا یافته است.

ارتقای جایگاه گردشگری آذربایجان شرقی با رویداد تبریز 2018

مرتضی آبدار، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی آذربایجان شرقی با اشاره به دستاوردهای متعدد رویداد بین المللی تبریز 2018 بیان نمود که جایگاه جهانگردی استان با این انتخاب، ارتقا یافت.

به گفته مرتضی آبدار تبریز 2018 باعث شد که تبریز و آذربایجان شرقی در سطح جهانی به عنوان ویترین ایران مطرح گردد.

ایشان با بیان اینکه تبریز 2018 فرصت طلایی است که نه تنها تبریز، بلکه آذربایجان را نیز به جهان بشناسانیم، اضافه کرد:

توسعه مراکز اقامتی استان بزرگترین دستاورد این رویداد است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان گفت که تخت های مراکز اقامتی از اول انقلاب تا رویداد تبریز 2018، تعداد 7 هزار و 400 تخت بود که تا سرانجام 2018 این رقم به 13 هزار و 100 یعنی 2 برابر می رسد.

آبدار با بیان اینکه بر اساس اعلام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی، آذربایجان شرقی جزو استان های کمتر شناخته شده در حوزه جهانگردی بود، بیان نمود که خوشبختانه این استان به خاطر تبریز 2018 در جهت جهانگردی نهاده شد و میراث فرهنگی مشوق هایی مانند عوارض رایگان برای ساخت هتل را مصوب نموده است.

وی از افزایش یک هزار و 500 تخت اقامتی نسبت به سال 1395 در استان نیز اطلاع داد و اضافه کرد:

تسهیلات کم بهره برای اقامتگاه های روستایی و مراکز بوم گردی نیز علاوه بر اقامتگاه های شهری پرداخت شد.

به گفته این مقام مسئول تعداد روستاهای بوم گردی استان برای معکوس کردن مهاجرت از 52 روستا به 110 روستا افزایش یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و جهانگردی آذربایجان شرقی بعلاوه از ارسال 14 پرونده دریافت تسهیلات جهانگردی و اقامتی به بانک ها با اعتبار 210 میلیارد تومان اطلاع داد و گفت:

110 میلیارد تومان تسهیلات از این مقدار دریافت شده که میراث فرهنگی هشت درصد سود تسهیلات را و هشت درصد بقیه را نیز خود سرمایه گذاران تقبل می نمایند.

آبدار از افزایش 11 درصدی اشغال تخت های هتل ها و 25 درصدی هتل آپارتمان ها بخاطر رویداد تبریز 2018 اطلاع داد و اضافه کرد که در سال گذشته مقدار اشغال تخت هتل ها 61 درصد بود که امسال به 68 درصد و در هتل آپارتمان ها از 68 درصد به 85 درصد رسیده است.

وی گفت که در 6 ماهه اول سال گذشته میانگین اشغال تخت هتل های آذربایجان شرقی 64.5 درصد بود که این رقم در مدت مشابه امسال به 76 درصد ارتقا یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی آذربایجان شرقی در خصوص آمار ورود جهانگرد داخلی به استان نیز بیان نمود که 3 میلیون و 100 هزار جهانگرد در 6 ماهه اول سال گذشته وارد استان شدند که این رقم در امسال با 42 درصد رشد به 4 میلیون و 402 هزار نفر رسید.

وی در ادامه گفت با توجه به کاهش ورود جهانگرد به استان در فصول سرد سال،به دلیل سردسیر بودن منطقه برای اولین بار در آذربایجان شرقی شاهد رشد ورود جهانگرد داخلی و خارجی به مناسبت رویداد تبریز 2018 هستیم.

منبع: کجارو / ایرنا

به "ارتقای جایگاه گردشگری آذربایجان شرقی با رویداد تبریز 2018" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتقای جایگاه گردشگری آذربایجان شرقی با رویداد تبریز 2018"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید