آنچه از قیمت بلیط هواپیما باید بدانید

به گزارش سرگرمی های محبوب، در هنگام سفر با هواپیما یکی از مسائل پیش رو هزینه بلیط هواپیما می باشد. بلیط هواپیما نسبت به سایر وسایل نقلیه بالاتر بوده و مسافران هزینه بیشتری را برای خرید بلیط هواپیما تقبل می نمایند.

آنچه از قیمت بلیط هواپیما باید بدانید

در خبرها آمده است که قیمت بلیط هواپیما ارزانتر می شود. این نکته می تواند برای مسافرانی که ناگزیرند در طول سال چندین بار با هواپیما سفر نمایند، نکته قابل توجه و مهمی باشد. قیمت بلیط هواپیما هرساله توسط سازمان هواپیمایی کشوری معین و ابلاغ می شود.

عوامل موثر بر قیمت انواع بلیط هواپیما

همانطور که می دانید بلیط هواپیما بر دو دسته سیستمی و چارتر دسته بندی می شود. قیمت بلیط سیستمی هواپیما هر ساله بر طبق مسافت و خدمات هواپیما توسط سازمان هواپیمایی کشوری معین می شود. بلیط چارتر هواپیما داستان جداگانه ای دارد. این نوع از بلیط ها توسط شرکت های چارتر نماینده (واسطه) قیمت گذاری می گردند. معمولا بلیط چارتر در زمان های خاص و برای مسیرهای معین عرضه می شود که بسته به استقبال متقاضیان بلیط، قیمت آن دارای نوسانات زیادی می باشد.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت بلیط هواپیما

عوامل گوناگونی بر قیمت بلیط هواپیما تاثیر مستقیم دارد. بلیط هواپیما بسته به نوع هواپیما، نوع بلیط، نوع کلاس پروازی، زمان عرضه بلیط، خدمات ارائه شده مسافت پروازی و عوامل دیگر از قیمت های متفاوتی برخوردار است.

نوع بلیط: اعم از سیستمی یا چارتر قیمت متفاوتی دارند. عموما بلیط سیستمی دارای نرخ ثابت تری نسبت به بلیط چارتر می باشد. اما بلیط چارتر گاهی چنان دارای نوسان است که می توان آن را حتی ارزانتر از بلیط قطار خردیداری کرد.

در همین خصوص مدیر فروش بلیط ماهان گفت: عوامل بسیار زیادی بر قیمت بلیط هواپیما تاثیرگذار است. ما براساس استانداردهایی که در اختیار ما قرار میگیرید، قیمت های خود را به مسافران ارائه می دهیم.

نوع کلاس پروازی: کلاس پروازی چه در پروازهای داخلی و چه خارجی به سه دسته اکونومی، بیزینس و فرست کلاس تقسیم می شود که فرست کلاس گرانترین و اکونومی ارزانترین آنهاست.

اگر شرکت هواپیمایی از نرخ مصوب تخطی نموده و بلیط هواپیما را با قیمت بالاتری عرضه کند، طبق قانون با آن برخورد خواهد شد. تیک بان یکی از معتبرترین وب سایت های فروش بلیط هواپیما قیمت بلیط هواپیما و عوامل تاثیر گذار بر آن را مورد آنالیز قرار داده و در این مقاله به آن پرداخته است. سایت تیک بان توانسته در ارائه بلیط خارجی نام نیکویی را برای خود دست و پا کند. نام سایت تیک بان را می توانید در کنار سایت هایی چون Travelocity و Sky scanner ببینید.

زمان عرضه بلیط: به طور عمومی فصول سفر در بین مجریان این حوزه به دو بخش کم سفر و پر سفر دسته بندی می شود. در زمان کم سفر سال که تعداد متقاضیان سفر برای مسیری کم است بلیط هواپیما در این زمان با قیمت پایین تری عرضه می شود.

شرکت هواپیمایی: قیمت بلیط هواپیما در شرکت های هواپیمایی مختلف، متفاوت می باشد. در حال حاضر شرکت های هواپیمایی زیادی در کشور ما در حال فعالیت می باشند که با توجه به رقابتی بودن و شناور بودن نرخ بلیط، شرکت ها قیمت های متفاوتی ارائه می دهند.

نکات مهم در هنگام خرید بلیط هواپیما

در هنگام رزرو بلیط هواپیما توجه به نکات ویژه می تواند ما را در خرید بلیط ارزانتر و با کیفیت بالاتر یاری کند. با به کارگیری این موارد لذت سفر هوایی خود را چندین برابر خواهید کرد.

قیمت های مختلف بلیط هواپیما را آنالیز کنید

برای تهیه بلیطی ارزانتر به سایت های مختلف مراجعه کنید. با مقایسه قیمت بلیط هواپیما در سایت ها مختلف فروش می توان به راحتی به ارزانترین بلیط ها دست یافت. با این که بلیط هواپیما از نرخ مشحصی برخوردار است اما در سایت های مختلف از قیمت های یکسانی برخوردار نیست چرا که در بازار رقابتی هر سایتی بر طبق سیاست های خود بلیط را عرضه می نماید.

در شبکه های اجتماعی عضو شوید

برای حصول نتیجه بهتر می توانید علاوه بر مراجعه به سایت ها از دیگر شبکه های اجتماعی نیز یاری بگیرید. اطلاع رسانی به وسیله سیستم پیامک، نصب اپلیکیشن و اینستاگرام می تواند شما را از جدیدترین آفرها و تخفیفات ویژه آگاه کند.

ایرلاین های متفاوت را آنالیز کنید

برای دست یابی به بهترین پروازها ایرلاین های مختلف را مورد آنالیز قرار داده و قیمت بلیط هواپیما را در آنها مشاهده کنید. با انتخاب ایرلاین جدید می توان بلیط ارزانتر و با خدمات بهتری را خریداری نمایید.

بلیط چارتر و لحظه آخری بخرید

یکی از راههای خرید بلیط هواپیما ارزان، خرید بلیط هواپیما چارتر و بلیط لحظه آخری می باشد. این نوع بلیط ها به دلیل ویژگی هایشان قیمت متغیری دارند و می توان در موقعیت مناسب با کمترین قیمت آنها را خریداری کرد.

بلیط هواپیما تیک بان را انتخاب کنید

به جای این که ساعتها در وب سایت های مختلف سرگردان شوید، می توانید به وب سایت تیک بان https://tikban.com مراجعه نموده و قیمت بلیط هواپیما را با وب سایت های دیگر مقایسه کنید. به جرات می توان مدعی بود که تیک بان به آدرس مالی ترین و باکیفیت ترین انواع بلیط هواپیما را عرضه می نماید. این وب سایت همچنین رزرو هتل را در سراسر جهان در اختیار مسافران قرار می دهد. تیک بان، علی بابا، فلایتیو، مستر بلیط و قاصدک 24 جز سایت های معتبر فروش بلیط هواپیما در کشور عزیز ایران به شمار می فرایند.

منبع: مجله شنبه

به "آنچه از قیمت بلیط هواپیما باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنچه از قیمت بلیط هواپیما باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید