خرید در بازارهای شناور به سبک سنتی جنوب آسیا

به گزارش سرگرمی های محبوب، ژانویه گذشته، بازاری نوآورانه ای در کلکته هند افتتاح شد که مردم برای خرید از آن باید سوار قایق شوند.

خرید در بازارهای شناور به سبک سنتی جنوب آسیا

در ماه ژانویه، کلکته پذیرای اولین بازار شناور هند بود. ساخت بازار شناور در هند، برای شهری که تاریخ آن با آب گره خورده است، از قایق سواری در امتداد رودخانه هوگولی گرفته تا مهمانی های عصرانه در هتل شناور فلاوتل (Floatel) و مراسم های پرزرق و برق غسل های مذهبی بت های هندو در جشنواره ی دورگا پوجا (Durga Puja)، اقدامی منطقی است.

این سرمایه گذاری که با حمایت های دولت و به وسیله ماماتا بانرجی، وزیر ارشد بنگال غربی، انجام شد اکنون دارای 250 فروشنده است که روی بیش از 100 قایق به صورت شناور مشغول فروش همه چیز (از گل و میوه و سبزی و ماهی گرفته تا تنقلات خیابانی و انواع و اقسام کالاهای دیگر) هستند.

آیا می خواهید برای خودتان یک لباس بدوزید یا این که ریش تان را اصلاح کنید؟ خوب، به این دو مورد هم فکر شده و مجموعه ای از خیاطان و آرایشگران شناور هم در این بازار که روی آب های آرام دریاچه ای زیبا مستقر شده است، حضور دارند.

این بازار در حومه جنوبی پاتولی به عنوان یک طرح ابتکاری برای بازسازی کسب و کارهای کوچکی که تحت تأثیر پروژه های شهری رو به نابودی گذاشته بودند، روی شبکه ای از رمپ های چوبی شناور ساخته شده است و قایق های خریداران در هر دو طرف آن لنگر می اندازند.

با این که بیشتر صاحبان مغازه ها در این بازار به زبان بنگالی صحبت می نمایند، اما بسیاری از آن ها به زبان انگلیسی آشنا هستند و مردم صمیمی محل هم با روی باز قبول می نمایند که نقش مترجم یا واسطه را برای گردشگران بازی نمایند. حتی اگر شما خرید زیادی هم از این بازار انجام ندهید، باز هم صحبت کردن با فروشندگان و رد شدن از میان محصولات شان، کار جذابی است.

این بازار، از ساعت های ابتدایی صبح تا عصر باز است؛ اما وسط روز بدترین زمان ممکن برای بازدید از این بازار است (مخصوصا در ماه هی تابستانی)، زیرا هیچ سایه ای در این ساعت ها در این بازار نمی توان پیدا کرد. برای رسیدن به این بازار شناور، یا در ایستگاه متروی شهید خضیرام (گاریا) پیاده شوید یا این که، از ایستگاه اتوبوس جاداوپور 8B سوار اتوبوسی به مقصد گاریا شوید.

منبع: کجارو / lonelyplanet

به "خرید در بازارهای شناور به سبک سنتی جنوب آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید در بازارهای شناور به سبک سنتی جنوب آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید