لایپزیگ، از زیباترین شهرهای ایالت زاکسن در آلمان

به گزارش سرگرمی های محبوب، آلمان از جمله زیباترین کشورهای اروپاست که بازدید از آن در تور اروپا بسیار می تواند هیجان انگیز و خاطره انگیز باشد. این کشور به سبب تاریخ پر فراز و نشیب خود بخصوص جنگ های جهانی اول و دوم دارای مناظر دیدنی بسیار جالبی است که بازدید از آنها شاید تاریخ جنگ جهانی را برای شما باز کند.

لایپزیگ، از زیباترین شهرهای ایالت زاکسن در آلمان

هنوز هم بعضی آثار بجای مانده از خرابی های جنگ جهانی دوم در نقاط مختلف این شهر وجود دارند که دیوار برلین یکی از مهمترین آنهاست. برلین، مونیخ، دورتموند، کلن و هامبورگ از مهمترین شهرهای این کشور هستند که دارای جاذبه های گردشگری بسیار تماشایی و معروفی می باشند اما در این بین باید به لایپزیگ، از زیباترین شهرهای ایالت زاکسن در آلمان هم اشاره کنیم که در شرق این کشور واقع شده و فقط گردشگران ریزبین به آن توجه می نمایند.

با سرگرمی های محبوب همراه باشید تا بیشتر با این شهر معروف آلمان که به گفته گوته(شاعر آلمانی) به مثابه پاریس کوچک می ماند، بیشتر آشنا شویم.

لایپزیگ، شهر نمایشگاه ها

از دیرباز این شهر همواره میزبان برگزاری بسیاری از نمایشگاه های آلمان بوده است که این روال همچنان ادامه داشته و هر ساله مهمترین نمایشگاه های بین المللی خودرو و کتاب در این شهر برگزار می شود.

بدون شک سفر به لایپزیگ و بازدید از نمایشگاه ها که به حق می توان آنها را جزئی از جاذبه های گردشگری آلمان معرفی نمود، برای شما هم خاطره انگیز و به یاد ماندنی خواهد بود.

رستوران های لایپزیگ

یکی از مهمترین بخش های هر سفری که برای هر گردشگری بسیار حائز اهمیت است، غذای آن کشور است که طبیعتا آلمان و شهر لایپزیگ آن نیز از این قاعده مستثنی نیستند. از آنجایی که مردم آلمان به سلامت توام با مزه غذا خیلی اهمیت می دهند، بدون شک چشیدن و صرف بهترین غذاها در رستوران های لایپزیگ برای شما هم بسیار جذاب خواهد بود؛ این توصیه را هم به یاد داشته باشید که از پنیر دودی و سالاد سیب زمینی در وعده های غذایی خود نیز میل کنید.

گواندهاوس، سالن کنسرت معروف لایپزیگ

سالن کنسرت یا خانه ارکستر گواندهاوس لایپزیگ معروف ترین سالن کنسرت این شهر می باشد. گواندهاوس در ابتدا دارای یک سالن موسیقی بسیار مجهز و همچنین یک سالن اصلی برای برگزاری کنسرت ها بود که هر دو در یک آتش سوزی در جانگ جهانی دوم تقریبا از بین رفتند اما در سال 1981 میلادی مجددا بازسازی، تعمیر و افتتاح شدند.

بازار کریسمس لایپزیگ

اگر شما هم همچون تعداد بسیار زیاد دیگری از گردشگران علاقه مند به خرید می باشید می توانید در بازار کریسمس لایپزیگ هرچه را که احتیاج دارید تهیه کنید؛ از مایحتاج روزمره خود گرفته تا تهیه سوغاتی و یادگاری از آلمان. بازار کریسمس این شهر از بزرگترین و باشکوه ترین بازارها در سراسر آلمان است که با مساحتی در حدود 860 متر مربع و 260 اتاقک فروش از گردشگران و خریداران استقبال می نماید.

موزه فرهنگ و هنر گراسی

اگر از آن دسته از افرادی می باشید که بازدید از موزه ها همواره برای شان جذاب بوده و یا عاشق هنر و فرهنگ هستید توصیه می کنیم از موزه جدید گراسی لایپزیگ بازدید بعمل آورید. این موزه که قدمتی طولانی دارد، از معروف ترین جاذبه های این شهر است که همواره مورد توجه علاقه مندان قرار داشته است. در حال حاضر بناهای قدیمی تر این موزه تبدیل به کتابخانه شهرداری شده اند اما دیگر قسمت های موزه آماده میزبانی از شما هستند.

دشت های سرسبز لایپزیگ

اگر علاقه مند به طبیعت هستید باید به شما بگوییم که لایپزیگ از سرسبزترین و زیباترین شهرهای آلمان است که با توجه به آب و هوای بسیار مطبوعی که دارد، گشت و گذار برای گردشگران در این شهر را به سفری فراموش نشدنی برای آنها تبدیل می نماید. دشت های سرسبز و پهناور این منطقه انتظار شما را می کشند!

دانشگاه تاریخی لایپزیگ

شاید برای تان جالب باشد که بدانید دانشگاه لایپزیگ دومین دانشگاه قدیمی کشور آلمان است که با قدمتی در حدود 600 سال از تاریخی ترین دانشگاه ها و البته بناهای آلمان محسوب می شود. بازدید از دانشگاهی که در سال 1409 میلادی افتتاح شده است بدون شک خالی از لطف نیست؛ برای این کار نیز می توانید از تورهای پردیس این دانشگاه بهره ببرید.

منبع: جاده های سبز

به "لایپزیگ، از زیباترین شهرهای ایالت زاکسن در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لایپزیگ، از زیباترین شهرهای ایالت زاکسن در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید