انتقاد اردوغان از محتوای شبکه های اجتماعی

به گزارش سرگرمی های محبوب، خبرگزاری خبرنگاران-رییس جمهور ترکیه در بخشنامه ای درباره فعالیت های رسانه ها، بدون اینکه نامی از شبکه ای ببرد برخی برنامه های تلویزیونی را مورد انتقاد قرار داد.

انتقاد اردوغان از محتوای شبکه های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری سرگرمی های محبوب، رییس جمهور ترکیه در بخشنامه ای درباره فعالیت های رسانه ها، بدون اینکه نامی از شبکه ای ببرد برخی برنامه های تلویزیونی را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،رجب طیب اردوغان در این بخشنامه که با عنوان فعالیت های رسانه ای منتشر کرد و در روزنامۀ رسمی این کشور نیز به چاپ رسید از همه سازمان ها و ادارات مسئول خواست درخصوص حفظ ارزش های ملی و معنوی و همچنین مقابله با خطراتی که از طریق رسانه های دیداری، شنیداری و نوشتاری ممکن است بچه ها و ساختار خانواده را تحت تاثیر قرار دهد حساسیت لازم را بخرج دهند و تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

در این بخشنامه آمده است در عصر دیجیتالی شدن و با توجه به امکانات گسترده ای که وسایل ارتباط جمعی در اختیار همگان قرار دده، اتخاذ تدابیر لازم برای حفظ ارزش ها در برابر خطرات احتمالی ناشی از این امکانات لازم است. دنیای دیجیتال به همان اندازه که مفید است می تواند مخرب باشد، به همین دلیل همه مسئولان رسانه ها و سازمان های ذیربط باید با توجه به این شرایط حرکت کرده و از بچه ها، جوانان و خانواده ها در برابر برنامه های دارای محتوا های تخریب کننده محافطت کنند.

در ادامه این بخشنامه با تاکید بر لزوم مبارزۀ جدی با شبکه هایی که دارای اینگونه محتوا ها هستند برخی مفاد موجود در قانون اساسی مبنی بر لزوم حمایت از ساختار خانواده، جوانان و بچه ها یادآوری و اعلام شده است مسئولان با توجه به این قوانین باید تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

در بخشنامه رییس جمهور ترکیه آمده است بچه ها و جوانان که تضمین کننده آینده کشور برای محافظت از فرهنگ ملی در برابر بیگانگی و بی ارزش شدن هستند ممکن است از طریق مجاری همچون شبکه های اجتماعی و رسانه ای در معرض محتویات مخرب قرار گرفته و به لحاظ رشد فکری و جسمی دچار اختلال شوند، به همین دلیل باید با عزم پایدار در راه مبارزه با اینگونه محتویات قدم برداشت.

اردوغان در این بخشنامه بر لزوم پاکسازی همه برنامه های تلویزیونی که اغلب دارای منشاء خارجی هستند و از شبکه های داخلی پخش می شوند تاکید کرد و گفت در برخی از این برنامه ها از نماد هایی استفاده می شود که پیام های مخربی دربر دارند و اذهان بچه ها و نوجوانان را مغدوش می کند. به همین دلیل شبکه های تلویزیونی و دیگر رسانه های باید به تولید برنامه هایی تشویق شوند که بتواند آثار اینگونه برنامه ها را از فکر بچه ها و خانواده ها پاک کرده و به اصطلاح دوست خانواده و کودک باشند.

طی سال های اخیر شبکه های تلویزیونی ترکیه مملو از برنامه ها و مسابقاتی شده اند که عموما منشاء خارجی داشته و افراد را ساعت های متمادی مقابل تلویزیون می نشانند که این برنامه ها در بسیای موارد دارای محتویاتی هستند که با ساختار و ارزش های خانواده منافات دارند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "انتقاد اردوغان از محتوای شبکه های اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد اردوغان از محتوای شبکه های اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید