اینترنت همراه گوشی کار نمی کند؟ این 8 راهکار را امتحان کنید

به گزارش سرگرمی های محبوب، اگر شما هم از کاربران گوشی های اندرویدی هستید اما یک روز بی علت، اینترنت همراه شما با مشکل روبرو شد و از کار افتاد، پیشنهاد می گردد هشت روشی را که در این مطلب به معرفی آن ها پرداختیم امتحان کنید.

اینترنت همراه گوشی کار نمی کند؟ این 8 راهکار را امتحان کنید

گوشی های هوشمند قاعدتا طی مدت زمان فعالیت خود، عملکرد پایداری ندارند. گاهی پیش می آید که یک سری از قابلیت های آن بدون علت خاصی از کار می افتد و درست هم نمی گردد. گاهی اوقات هم می بینیم که یک مشکل ناگهانی از ناکجا آباد پیدا شده و خودش بعد مدتی درست می گردد.

به صورت کلی مادامی که یک لوازم الکترونیکی در اختیار دارید، مشاهده کردن چنین اتفاقاتی کاملا طبیعی است. اما خوشبختانه اگر مشکل سخت افزاری نباشد، یعنی مجبور نباشید برای برطرف کردن آن، گوشی را به فروشگاه ببرید، می توانید با یک سری از روش ها، مسائل پیش آمده را برطرف کنید.

البته در این مطلب، هدفمان آنالیز روش هایی است که به شما یاری می نماید مشکل اینترنت همراه را در گوشی اندرویدی خود حل کنید. یک قابلیت بسیار کاربردی و ضروری در گوشی های هوشمند که اگر دچار مشکل یا قطعی گردد، ممکن است کاربران را با دردسر روبرو کند. بنابراین اصلا این مطلب را از دست ندهید چون اگر مشکل شما نرم افزاری باشد، به احتمال بسیار فراوان می توانید با یکی از روش های زیر آن را حل کنید.

دلایل قطعی اینترنت همراه زیاد هستند. بنابراین شما باید قدم به قدم به حل کردن آن اقدام کنید تا متوجه شوید دقیقا با چه کاری، مشکل حل می گردد تا اگر دفعه بعد هم با داستان مشابهی روبرو شدید، بتوانید با همین روش آن را حل کنید. گفتنی است این روش ها برای حل مشکل اینترنت همراه در گوشی های اندرویدی در نظر گرفته شده اند و نه آیفون ها. بعلاوه اسکرین شات ها هم از یک گوشی خاص تهیه شده است. بنابراین اگر گوشی شما رابط کاربری متفاوتی داشته باشد، شاید باید جهت متفاوتی را برای انجام یک سری از تنظیمات طی کنید.

1. بسته اینترنتی خود را چک کنید

معمولا در آموزش هایی که با هدف برطرف مشکل نرم افزاری یک گوشی یا سیستم نوشته می شوند، ریستارت کردن به عنوان نخستین گزینه به کاربران معرفی می گردد. چرا که باور بر این است چون ریستارت کردن، تمام برنامه های فعال یک سیستم را می بندد و سخت افزار را از درگیر شدن به وسیله آن ها آزاد می نماید، در نتیجه بیشتر مسائل نرم افزاری با این کار حل خواهد شد.

اما آنچه که قصد داریم در این مطلب به عنوان نخستین راه چاره معرفی کنیم این است که چک کنید ببینید اصلا بسته فعال اینترنتی دارید یا خیر. معمولا بسته های اینترنتی به یک حجم خاص که برسند، سرعت شان کم می گردد. بنابراین در ابتدا باید ببینید آیا بسته فعال دارید یا خیر.

2. غیبرطرفال/فعال کردن حالت هواپیما

در بسیاری از مواقع پیش می آید که غیبرطرفال کردن و سپس فعال کردن مجدد حالت هواپیما، باعث فعال سازی اینترنت همراه می گردد. خاموش روشن کردن این گزینه باعث می گردد تنظیمات اینترنت گوشی کاملا غیبرطرفال و سپس فعال گردد، در نتیجه گویا یک شک به گوشی وارد می گردد و بدین ترتیب احتمالش زیاد است که اتصال بعد از این کار برقرار گردد.

البته چک کنید ببینید شرایط آنتن دهی در آن محل چگونه است. اگر خوب بود، کارهای گفته شده را انجام دهید، در غیر این صورت، هرکاری هم که بکنید فایده ای ندارد چون باید ابتدا به شرایط آنتن دهی رسیدگی گردد.

با این حال برای اینکه حالت هواپیما را فعال یا غیبرطرفال کنید، با پایین کشیدن منوی تنظیمات سریع، و یافتن آیکن مربوط به آن، این کار قابل انجام است. اما اگر به هر علتی چنین آیکنی در منوی تنظیمات سریع شما نبود، کافی است به تنظیمات رفته و در بخش Network and internet (شبکه و اینترنت)، در پی گزینه مورد نظر باشید که معمولا با آیکن هواپیما هم در تنظیمات قرار گرفته است.

3. خارج سازی و وارد کردن دوباره سیم کارت

اگر کار بالا نتوانست مشکل اینترنت همراه شما را برطرف کند، باید دست به کار شوید و با یک سوزن یا ابزار خارج سازی سیم کارت، سیم کارت را از گوشی خارج سازید. کمی صبر کنید و آن را مجددا داخل دستگاه قرار دهید. توجه داشته باشید وقتی سیم کارت را بیرون می آورید، حتما ببینید که از لحاظ فیزیکی سالم باشد. البته اگر مسئله ای وجود داشته باشد، نه فقط در حالت استفاده از اینترنت همراه بلکه در تماس ها و… هم آن را متوجه خواهید شد.

سعی کنید سیم کارت را اگر امکان دارد در یک گوشی دیگر تست کنید و ببینید چه اتفاقی می افتد. آیا در آن گوشی هم شرایط همانطور است یا خیر. اگر می بینید که سیم کارت شرایط خوبی دارد و سیم کارت دیگران هم در گوشی شما جواب نمی دهد، ظاهرا باید سراغ راه چاره چهارم بروید.

4. حالت شبکه را تغییر دهید

اگر گوشی شما از چندین حالت شبکه مختلف پشتیبانی می نماید، مثلا 5G یا 4G، سعی کنید بین آن ها سوییچ کنید و ببینید آیا مشکل حل می گردد یا خیر. گاهی اوقات پیش می آید کاربر ندانسته حالتی را فعال می نماید که در آن منطقه اصلا از این حالت پشتیبانی نمی گردد یا اینترنت نوسان پیدا می نماید. در نتیجه بهتر است سری به این بخش زده و بین حالت های مختلف سوییچ کنید و ببینید آیا مشکل حل شده است یا خیر.

برای انجام این کار شما کافی است وارد تنظیمات شده و در بخش شبکه و اینترنت، در بخش حالت شبکه یا شبکه موبایل (این گزینه ها بسته به نوع گوشی، نام متفاوتی دارند)، حالت شبکه را روی 4G یا 5G یا هر چیز دیگری که در آن جا مشاهده می کنید قرار دهید و ببینید بالاخره در کدام حالت مشکل شما حل می گردد.

اگر مشکل شما با این کار هم حل نشد، به سراغ روش بعدی بروید.

5. محدودیت استفاده از اینترنت همراه را برای برطرف مشکل بردارید

در گوشی های اندرویدی این امکان وجود دارد که کاربران استفاده از منابع اینترنتی خود را مدیریت نمایند تا شارژ کمتری مصرف گردد. برای این کار، قابلیتی در نظر گرفته شده که روی حجم مجاز استفاده از بسته اینترنت، محدودیت هایی اعمال می نماید.

اگر شما پیش تر این محدودیت را روی گوشی خود اعمال نموده باشید اما فراموش نموده باشید، محتمل است که چون به آن آستانه مصرف مجاز معین شده به وسیله خودتان رسیده اید، دسترسی تان به شبکه غیبرطرفال شده باشد. برای اینکه محدودیت ها را بردارید، می توانید به تنظیمات رفته و باز هم در بخش شبکه و اینترنت، یک سری از گزینه ها را تغییر دهید که در تصاویر زیر آن جهت را برایتان معین نموده ایم.

6. ریست کردن APNS

بسته به نوع سیم کارت شما، یک سری تنظیمات اینترنت هم وجود دارد که در بخش نام نقاط دسترسی (Access Point Name) قابل اجرا هستند. این تنظیمات که به صورت حروف و عددی هم در اختیارتان قرار دارند، به شما یاری می نمایند تا به اینترنت اتصال داشته باشید.

به هر علتی مشکل می تواند از این بخش یا به هم خوردن تنظیمات مربوط به آن باشد. بنابراین سعی کنید ابتدا به این قسمت رجوع نموده و تنظیمات را کاملا پاک کنید. حال از وب سایت مربوط به سرویس دهنده اینترنت خود و یا با تماس با نمایندگی ها، اعداد و نام مورد احتیاج را از آن ها دریافت نموده و در بخش های مرتبط وارد کنید. سیستم را بعد از اعمال تغییرات ریستارت کنید و ببینید نتیجه چه می گردد. در ادامه، تصاویر مربوط به نحوه انجام این کار برایتان به نمایش گذاشته شده است.

اگر بخواهید به صورت دستی آن را وارد کنید، باید اعداد و حروف مورد نظر را از وب سایت سرویس دهنده اینترنت دریافت، و هر یک را در کادرهای مربوطه که در تصویر زیر می بینید وارد کنید.

8. ریست کردن تنظیمات شبکه

این آخرین کاری است که پیشنهاد می گردد انجام دهید تا بتوانید مشکل اینترنت همراه خود را حل کنید. کاری که بازگشت به تنظیمات کارخانه با گوشی انجام می دهد، ریست کردن شبکه هم همین کار را با اینترنت و تنظیمات مختلفی که روی گوشی تان وارد شده انجام می دهد. این یعنی تمام تنظیمات از جمله نقاط دسترسی، نام شبکه هایی که تا به امروز به آن ها متصل بودید، دیتای موبایل و… را از گوشی شما پاک نموده و به شما اجازه می دهد مجددا آن را طبق سلیقه خود پیکربندی کنید.

توجه داشته باشید این آخرین کاری است که باید انجام دهید. بنابراین شکیبا باشید و هفت مرحله قبل را با حوصله پشت سر بگذارید و اگر دیدید هیچ مسئله ای حل نشد، به سراغ این مورد آخر بیاید. برای انجام این کار مراحل زیر را طی کنید.

همانطور که گفته شد، این تصاویر مربوط به یک گوشی اندرویدی هستند و در نتیجه شما شاید مجبور باشید مراحل دیگری را برای رسیدن به یک تنظیمات مورد نظر طی کنید. بنابراین سعی کنید فقط اصل قضیه را به خاطر داشته باشید و سپس با جست و جو در تنظیمات خود گوشی، به آن دسترسی پیدا کنید.

اگر شما هم با مشکل اینترنت داده روبرو شده اید، از چه روشی برای حل آن استفاده نموده اید؟ لطفاً تجربیات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Guiding Tech

منبع: دیجیکالا مگ

به "اینترنت همراه گوشی کار نمی کند؟ این 8 راهکار را امتحان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینترنت همراه گوشی کار نمی کند؟ این 8 راهکار را امتحان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید