تصویر ثبت شده به وسیله دوربین 200 مگاپیکسلی موتورولا Edge 30 اولترا را ببینید

به گزارش سرگرمی های محبوب، سامسونگ اگرچه خودش هنوز از سنسور 200 مگاپیکسلی قدرتمندش در هیچ یک از گوشی های خود استفاده نکرده اما ظاهرا موتورلا میخواهد این کار را انجام دهد و گوشی مورد انتظار موتو Edge 30 اولترا را به این دوربین مجهز کند. از آن جایی هم که نماینده قدرتمند موتورولا قرار است به زودی رونمایی گردد، امروز شاهد انتشار نمونه تصویر ثبت شده به وسیله دوربین 200 مگاپیکسلی این گوشی بودیم.

تصویر ثبت شده به وسیله دوربین 200 مگاپیکسلی موتورولا Edge 30 اولترا را ببینید

سامسونگ علاوه بر فراوری گوشی های هوشمند، در ساخت سنسور دوربین گوشی نیز فعالیت می نماید و عملکرد آن هم نسبتا قابل قبول است. شرکت کره ای در حال حاضر سنسورهای بسیار خوبی را در سبد محصولاتش دارد که از جمله این موارد می توان به GN1 با مقدار 50 مگاپیکسل و HP1 با مقدار 200 مگاپیکسل اشاره نمود که مورد دوم هنوز در هیچ پرچم داری مورد استفاده قرار نگرفته است.

اما همانطور که گفته شد، موتورولا می خواهد نخستین مشتری سامسونگ برای این سنسور قدرتمند باشد. البته موتورولا خیلی در زمینه دوربین عملکرد خوبی ندارد و در نتیجه باید شاهد استاده از این سنسور قدرتمند در محصولی باشیم که در زمینه عکاسی پردازشی هم شرکت سازنده برایش سنگ تمام گذاشته باشد. در غیر این صورت تمام پتانسیل سنسور 200 مگاپیکسلی از دل آن بیرون کشیده نخواهد شد.

با این حال موتورولا تصمیم خود را گرفته و می خواهد از این سنسور در گوشی مورد انتظار خود استفاده کند. این سنسور قادر است با فناوری ترکیب پیکسلی 4 در 1، یک خروجی 50 مگاپیکسلی بسیار باکیفیت را ارائه دهد که می توانید نمونه ثبت شده به وسیله آن را هم در ادامه مشاهده کنید.

گفتنی است این تصویر چون در ویبو به اشتراک گذاشته شده، از حجم و کیفیتش کاسته شده است. این یعنی آنچه که شما در این تصویر مشاهده می کنید، نمونه ای است از تصویری که کیفیت آن فوق العاده بالاتر است. طبق گفته های مدیر کل موتورولا، فناوری ترکیب پیکسل 4 در 1 که در این سنسور وجود دارد بسیار بهتر از نمونه 9 در 1 است که در موتو G200 بکار گرفته شده است (آن گوشی از سنسور 108 مگاپیکسلی بهره می برد). البته امکان ترکیب پیکسل 16 در 1 هم وجود دارد؛ در این حالت خروجی های 12.5 مگاپیکسلی خواهند شد.

موتو Edge 30 اولترا که با نام Edge 30X پرو در کشور چین به فروش خواهد رسید، به صورت پیش فرض این تصویر را در وضوح 50 مگاپیکسل ثبت کرد که کیفیت آن بیشتر از 13 مگابایت بود. این تصویر 13 مگابایتی در واقع نمونه ای است که کیفیت و حجم آن کم شده است. بنابراین باید انتظار داشته باشیم موتورولا پرچم دار مورد انتظار خود را به حافظه داخلی زیادی مجهز کند تا مسئله ای از بابت فضای ذخیره سازی تصاویر و ویدیو نداشته باشیم.

دوربین های دیگر موتورولا Edge 30 اولترا شامل یک نمونه 50 مگاپیکسلی با سنسور ISOCELL JN1 سامسونگ و یک نمونه 14.6 مگاپیکسلی از نوع تله فوتو می شوند که مورد آخر احتمالا امکان زوم 2 یا 3 برابری به صورت اپتیکال را خواهد داشت.

از جمله قابلیت های دیگر این گوشی می توان به نمایشگر OLED با رفرش ریت 144 هرتزی، تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1، باتری 4500 میلی آمپر ساعتی و شارژر 125 واتی اشاره نمود. اینطور که به نظر می رسد، موتورولا این گوشی را برای رقابت با گلکسی S22 اولترا که دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، فوق عریض 12 مگاپیکسلی و دو دوربین تله فوتوی 10 مگاپیکسلی دارد راهی بازار خواهد نمود، حال آیا این گوشی موتورولا می تواند از پتانسیل سخت افزاری سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی قدرتمندش به برترین شکل ممکن استفاده کند یا خیر موضوعی است که باید بعد از عرضه رسمی آن در رابطه با چنین موضوعی اظهار نظر کرد.

سامسونگ این سنسور را طراحی نموده تا بتواند با برترین های موجود در بازار رقابت کند. در حال حاضر سنسور 50 اینچی که به صورت مشترک با همکاری سونی و شیائومی فراوری شده و در شیائومی 12S اولترا بکار گرفته شده، با مقدار 1 اینچ، بزرگ ترین سنسور موجود به شمار میرود که کیفیتی بی نظیر و حیرت انگیز دارد. حال باید دید آیا نماینده موتورولا می تواند به لطف سامسونگ، از شیائومی 12S اولترا بهتر ظاهر گردد یا خیر.

  • آیا دوربین موبایل می تواند بر دوربین های حرفه ای غلبه کند؟

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "تصویر ثبت شده به وسیله دوربین 200 مگاپیکسلی موتورولا Edge 30 اولترا را ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویر ثبت شده به وسیله دوربین 200 مگاپیکسلی موتورولا Edge 30 اولترا را ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید