گوشی های سری گلکسی S24 در چین از هوش مصنوعی متفاوتی استفاده می کنند

به گزارش سرگرمی های محبوب، سامسونگ برای گوشی های سری گلکسی S24 در چین، با غول هوش مصنوعی این کشور به نام بایدو همکاری کرده است. برخلاف سایر بازارها که سری گلکسی S24 از مدل هوش مصنوعی Gemini استفاده می کنند، در بازار چین این گوشی ها مبتنی بر مدل هوش مصنوعی Ernie هستند که از طریق بایدو پیشرفته است.

گوشی های سری گلکسی S24 در چین از هوش مصنوعی متفاوتی استفاده می کنند

قابلیت های ترجمه هوش مصنوعی، خلاصه سازی متن و فرمت دهی محتوای این گوشی ها در چین، مشابه با بازارهای دیگر است. همچنین کاربران چینی می توانند از قابلیت هایی مانند ترجمه همزمان تماس های تلفنی و حتی مشخصه Circle to Search برای کشیدن دایره دور چیزهای مختلف و انجام جستجو هم بهره ببرند.

سامسونگ و بایدو در این زمینه یک بیانیه خبری مشترک هم منتشر کرده اند. برای یادآوری باید بگوییم که دلیل استفاده از مدل هوش مصنوعی Ernie، به محدودیت های گسترده گوگل در چین برمی گردد. اگرچه دستگاه های اندرویدی به طور گسترده در این کشور به فروش می رسند، ولی آن ها فاقد سرویس ها و برنامه های کاربردی گوگل هستند که جزء جدایی ناپذیر اندروید در سایر نقاط جهان به شمار می روند. خبرگزاری رویترز خاطرنشان کرده که بایدو پیش از رونمایی از ارنی، مجوزهای لازم را از دولت چین دریافت کرده است. دولت چین بارها روی مناسب بودن مدل های هوش مصنوعی چینی با ارزش های این کشور تاکید کرده است.

تسلط سامسونگ بر بازار چین در دهه گذشته به طور چشمگیری کاهش یافته است. طبق گزارش IDC در هفته جاری، این شرکت حتی در فهرست پنج برند برتر فروشندگان تلفن همراه در سال 2023 نیز قرار نگرفته است. در سال 2013 سامسونگ با داشتن سهم 20 درصدی از بازار، بزرگ ترین تولیدکننده گوشی های هوشمند در چین بود، اما سهم این شرکت تا سال 2018 به تنها 1 درصد کاهش یافت و از آن زمان تا به امروز نیز در همین حدود به جای مانده است. بنابراین می توان گفته که همکاری سامسونگ با شرکت های چینی، بخشی از تلاش این شرکت برای بازسازی کسب وکار خود در چین است.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "گوشی های سری گلکسی S24 در چین از هوش مصنوعی متفاوتی استفاده می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی های سری گلکسی S24 در چین از هوش مصنوعی متفاوتی استفاده می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید