سرمایه گذاری هنگفت گوگل و کوالکام در HMD Global؛ آیا نوکیا دوباره احیا می شود؟

به گزارش سرگرمی های محبوب، با اعلام شرکت HMD Global، دو شرکت بزرگ کوالکام و گوگل مبلغ هنگفت 230 میلیون دلار را در این شرکت سرمایه گذاری کرده اند تا بدین ترتیب امید کاربران به بازگشت دوباره نوکیا زنده شود.

سرمایه گذاری هنگفت گوگل و کوالکام در HMD Global؛ آیا نوکیا دوباره احیا می شود؟

در تاریخ 3 سپتامبر 2013 (12 شهریور 1392)، زمانی که نام نوکیا تقریبا از بازار گوشی های هوشمند پاک شد، مایکروسافت بخش سخت افزاری این شرکت فنلاندی را خریداری کرد تا بدین ترتیب کاربران به بازگشت غول دنیای فناوری امیدوار شوند. اما با شکست های پیاپی مایکروسافت، نوکیا نه تنها به دوران اوج خود بازنگشت بلکه بعد از مدتی، مورد انتقاد کاربران نیز قرار گرفت. بدین ترتیب طی قراردادی تا سال 2027، حق استفاده از برند نوکیا به شرکت HMD Global واگذار شد.

نوکیا در حال حاضر در شرایط نسبتا خوبی به سر می برد و گوشی های زیادی را هم با سیستم عامل اندروید به فروش رسانده است و گوگل و کوالکام ظاهرا در تلاشند بار دیگر نام این برند را به اوج برگردانند. با سرمایه گذاری گوگل و کوالکام در HMD Global و تزریق مبلغ هنگفت 230 میلیون دلار به این شرکت، نوکیا می تواند در توسعه اینترنت 5G و ساخت گوشی های مجهز به این شبکه پرسرعت پیشرفت خوبی داشته باشد. شرکت فنلاندی همچنین می تواند در بازارهای مختلف هم فروش خوبی را تجربه کند.

  • گوگل بالاخره قابلیت Nearby Share را به اندروید آورد

گوگل به خاطر فشارهای دولت آمریکا مجبور شده هواوی را تحریم کند، بنابراین در تلاش است بتواند با سرمایه گذاری روی یک شرکت دیگر، نبود هواوی را به گونه ای جبران کند. حال اینکه نوکیا هم می تواند مانند هواوی رشد خوبی در پیش بگیرد و سازنده های برتر کنونی را پشت سر بگذارد مشخص نیست.

از آنجایی هم که HMD بسیاری از کارمندان خود را در فنلاند حفظ کرده، بدیهی است هیچ مسئله ای از بابت جنگ تجاری آمریکا و چین آن ها را تهدید نمی کند و این طور به نظر می رسد که سرمایه گذاری گوگل و کوالکام در HMD Global اقدام درست و بدون خطری خواهد بود. با این حال باید دید در آینده چه پیش خواهد آمد. اینکه نوکیا می تواند پیروز شود یا باز هم به سرنوشت مشابه زمان مایکروسافت دچار خواهد شد، موضوعی است که برای به حقیقت پیوستن آن تنها باید منتظر بمانیم.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا نوکیا با همکاری گوگل و کوالکام می تواند بار دیگر احیا شود و به شکوه سابق خود بازشود؟

  • نوکیا 9.3 PureView، نوکیا 7.3 5G و نوکیا 6.3 فصل آخر سال جاری راهی بازار می شوند

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "سرمایه گذاری هنگفت گوگل و کوالکام در HMD Global؛ آیا نوکیا دوباره احیا می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری هنگفت گوگل و کوالکام در HMD Global؛ آیا نوکیا دوباره احیا می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید