خبرنگاران موافقت اصولی ساخت اولین مرکز گردشگری سلامت یزد صادر شد

به گزارش سرگرمی های محبوب، یزد- خبرنگاران -معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد گفت: موافقت اصولی ساخت اولین مرکز تخصصی گردشگری سلامت با اشتغالزایی 900 نفر در استان صادر شد .

خبرنگاران موافقت اصولی ساخت اولین مرکز گردشگری سلامت یزد صادر شد

به گزارش عصر یکشنبه روابط عمومی این اداره کل ، محمد میرشمسی ،اضافه نمود: این واحد با پیش بینی 14 هزار و 700 میلیارد ریال سرمایه گذاری با 55 هزار مترمربع زیربنا در زمینی به مساحت 100 هزار مترمربع ساخته می گردد.

وی با بیان اینکه این مرکز تخصصی شامل فضاهای درمانی بیمارستانی، اقامتی، پذیرایی ، تفریحی و سرگرمی است ادامه داد: ساخت این مرکز نقش مهمی در توسعه صنعت پاک گردشگری در استان دارد و مورد تاکید و حمایت مسوولان استان و دولت نیز است .

این مسوول اظها کرد: سال گذشته موافقت اصولی با احداث انواع تاسیسات گردشگری با رویکرد تنوع گرایی اعم از هتل، اقامتگاه سنتی، اقامتگاه بوم گردی، سفره خانه سنتی، مرکز تفریحی، سرگرمی و گردشگری، تاسیسات اقامتی و پذیرایی داخل مجتمع خدمات رفاهی بین راهی، متل و پارک طبیعت گردی نیز صادر شد.

در این گزارش به زمان آغاز ساخت این مرکز اشاره ای نشد.

یزد یکی از مراکز درمانی جنوب شرق کشور است، سالانه تعدادی از بیماران استان های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان برای درمان به بیمارستان ها و پزشکان آن مراجعه می نمایند.

بافت تاریخی شهر یزد 18 تیر 1396 در چهل و یکمین نشست کمیته میراث جهانی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) درکراکوف لهستان در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.

با توجه به غنای یزد از لحاظ بناهای تاریخی، فرهنگی تا به امروز پنج اثر استان در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید، که پیش از ثبت جهانی بافت تاریخی یزد، باغ های دولت آباد یزد و پهلوان پور مهریز و قنات های زارچ و حسن آباد ثبت جهانی شد.

استان یزد 2 هزار و 270 هکتار بافت تاریخی و 6 هزار و 500 اثر تاریخی دارد که از این تعداد تا به امروز، یکهزار و 850 اثر به ثبت ملی رسید.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران موافقت اصولی ساخت اولین مرکز گردشگری سلامت یزد صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران موافقت اصولی ساخت اولین مرکز گردشگری سلامت یزد صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید