روغن سیاه دانه و نقش آن در سلامت پوست و مو

به گزارش سرگرمی های محبوب، روغن سیاه دانه یکی از روغن های رایج در طب سنتی است که دارای خواص شگفت انگیزی است. روغن سیاه دانه، از دانه های روغنی گیاه بومی جنوب غربی آسیا به دست می آید. تحقیقات نشان داده که روغن سیاه دانه برای پوست، مو و زیبایی خواص پرکاربردی دارد.

روغن سیاه دانه و نقش آن در سلامت پوست و مو

خواص روغن سیاه دانه برای پوست صورت

1. درمان جوش و لک صورت
روغن سیاه دانه را به صورت لوسیون پوست می توانید بهره ببرید. استفاده از لوسیون پوست که با روغن سیاه دانه، درست شده اندازه آکنه و جوش های صورت را پس از دو ماه کاهش می دهد.

این روغن، خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد که می تواند به درمان آکنه و جوش صورت یاری کند.

بعلاوه ماساژ صورت با این روغن، به درمان لک های صورت یاری فراوانی می نماید. ماساژ صورت در زمان هایی که در خانه هستید انجام دهید تا پوست شما در معرض آلودگی های محیطی نباشد و فرصت استراحت کافی به پوست داده باشید.

2. درمان اگزما و پسوریازیس
بیماری پسوریازیس یک نوع بیماری التهابی پوست است که باعث صورتی شدن پوست و لکه های ضخیم روی پوست می گردد.

روغن سیاه دانه، می تواند یاری بسیار زیادی برای بهبود بیماری پسوریازیس باشد. استفاده موضعی و خوراکی از این روغن، به علت خواص ضد التهابی قوی اندازه بروز پلاک پسوریازیس را کاهش داده و برای درمان اگزما مفید می باشد.

3. نرم کننده طبیعی پوست
زمان هایی پوست شما یاری می گردد و یا در فصل سرما اگر پوست شما به خشکی هوا حساس می گردد می توانید از روغن سیاه دانه بهره ببرید. روغن سیاه دانه رطوبت و هیدراتاسیون پوست را بهبود بخشیده و باعث نرم شدن پوست می گردد.
4. درمان زخم
استفاده از روغن سیاه دانه باعث کاهش التهاب و بهبود زخم به خصوص زخم های ناشی از جراحی می گردد.
5. کاهش چین و چروک پوست صورت
روغن سیاه دانه غنی از آنتی اکسیدان است که با رادیکال های آزاد مبارزه نموده و از پیری پوست جلوگیری نموده و باعث کاهش چین و چروک پوست می گردد.

خواص روغن سیاه دانه برای مو

6. رطوبت رسانی به مو
زمان هایی که موهای شما معجد باشند، یا زمان هایی از محصولات آرایشی و رنگ مو استفاده می کنید، موی شما به توجه و تغذیه بیشتری احتیاج دارد.

روغن سیاه دانه می تواند یک ماسک موی خوب برای موهای شما باشد. این روغن با رطوبت رسانی به مو آن ها را نرم و لطیف نگه می دارد.

7. درمان ریزش مو
روغن سیاه دانه باعث قوی تر شدن ریشه مو شده و از ریزش آن جلوگیری می نماید. چنانچه روغن سیاه دانه را هر شب بر روی موها و پوست سر خود ماساژ دهید

پس از مدتی می بینید که ریزش مو کمتر شده و موها ضخیم تر شده اند.

8. درمان سفیدی مو
این روزها به خاطر بالارفتن سطح استرس و تغذیه نامناسب شاهد سفیدی بیشتر موها در جوانان هستیم.

این موضوع را می توان با استفاده از روغن سیاه دانه روی ریشه مو، کاهش داد.

جالب است که بدانید، ترکیب روغن سیاه دانه و روغن زیتون سال ها برای رفع سفیدی مو استفاده می گردد.

برای این کار می توانید هر روز اندازه برابر روغن زیتون و روغن سیاه دانه را با هم ترکیب نموده و موهای سر را با آن ماساژ دهید و پس از 1 ساعت با آب گرم بشویید تا سفیدی موها کم کم رفع گردد.

9. تقویت مژه و ابرو
روغن سیاه دانه، فولیکول های موی ابرو را تحریک می نماید، در نتیجه باعث افزایش رشد ابرو می گردد.

برای داشتن ابرو و مژه های ضخیم تر و پرپشت تر قبل از خواب انگشت اشاره خود را به یک قطره روغن سیاه دانه آغشته نموده و بر روی محل مورد نظر ماساژ دهید.

10. تقویت ریش
مصری های باستان و مردم خاور میانه سال ها از روغن سیاه دانه، به عنوان درمانی برای جلوگیری از ریزش و سفید شدن ریش ها استفاده می کردند، علاوه بر این روغن سیاه دانه می تواند به نرم شدن ریش ها یاری کند.

منبع: سایت نظارت بر خانواده

منبع: راسخون

به "روغن سیاه دانه و نقش آن در سلامت پوست و مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روغن سیاه دانه و نقش آن در سلامت پوست و مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید