ضرورت مدیریت یکپارچه اماکن و رویداد های ورزشی در تهران

به گزارش سرگرمی های محبوب، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: مدیریت واحد مجموعه ها و رویداد های ورزشی شهرداری تهران برای خدمات رسانی بهتر به شهروندان لازم است.

ضرورت مدیریت یکپارچه اماکن و رویداد های ورزشی در تهران

محمدامین توکلی زاده اظهار کرد: مدیریت واحد مجموعه ها و رویداد های ورزشی شهرداری تهران برای خدمات رسانی بهتر به شهروندان لازم است.

توکلی زاده اضافه کرد: سازمان ورزش یک آنالیز دقیق در رابطه با تمام مجموعه های ورزشی شهر تهران و اندازه دسترسی شهروندان به این زیرساخت های ورزشی تهیه کند تا بر مبنای این آنالیز مقدمات قرار گرفتن این مجموعه های ورزشی در اختیار سازمان ورزش فراهم گردد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از دستور شهردار تهران برای در اختیار قرار گرفتن تمامی سوله های ستاد بحران برای انجام فعالیت های ورزشی اطلاع داد و اضافه کرد: تاکید شهردار تهران برای استفاده حداکثری از این ظرفیت برای توسعه امر ورزش شهروندی در منطقه ها مختلف شهر تهران است.

وی در رابطه با برگزاری مسابقات قهرمان شهر که با مشارکت کلان شهر های کشور و با موضوع سازمان ورزش شهرداری تهران برگزار گردید، اظهار کرد: برگزاری این رویداد ورزشی کار بزرگی بود و می تواند بعد از ارزیابی و آنالیز نقاط ضعف و قوت به عنوان یک قله در برگزاری رویداد های ورزشی در سطح ملی به الگو تبدیل گردد.

توکلی زاده در ادامه به ظرفیت ورزش در حل و کاهش آسیب های اجتماعی اشاره نمود و گفت: خوشبختانه با اقداماتی که طی یکسال گذشته در حوزه سازمان ورزش شهرداری تهران اجرا شده این سازمان در آستانه یک تحول مهم و قابل توجه است. یکی از مدل های مرسوم در جهان کاهش آسیب های اجتماعی بر اساس توسعه ورزش همگانی است و امیدواریم با حل چالش های سازمان ورزش در این راستا هم به نقطه مطلوب برسیم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تاکید نمود: سه محور خانواده، مسجد و مدرسه در سطح محلات و منطقه ها باید به هم پیوند خورده و مرتبط باشند. در حوزه ورزش باید تدابیری اندیشید که خانواده ها با هم ورزش و سرگرمی نمایند و مسجد و مدرسه نقش محوری در سرگرمی و نشاط خانواده ها داشته باشد.

توکلی زاده با تاکید بر رسالت ویژه سازمان ورزش در قبال افراد دارای معلولیت، سالمندان و بانوان و بعلاوه توجه جدی به منطقه ها محروم گفت: با توجه به توصیه شهردار تهران باید تخفیف، تسهیلات و امکانات با نگاه عدالت محور برای افرادی که به تبعیض مثبت نیاز دارند تدارک دید.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با ابراز خرسندی از رونق خانه های کشتی و فوتبال در سطح شهر تهران بیان نمود: پرورش استعداد های محلی و اتصال آن ها به ورزش قهرمانی و حفظ کرسی های شهر تهران در رشته های مختلف باید مورد توجه جدی مدیران سازمان ورزش قرار گیرد.

توکلی زاده با اعلام اینکه امر ورزش پر از عناصر مردمی خودجوش در محلات است، گفت: باید این گروه های مردمی در محلات را کشف کرد و از ظرفیت این عزیزان در توسعه ورزش محله محور بهره برد.

وی اضافه کرد: باید از امکانات طبیعی شهر تهران حداکثر استفاده بگردد و مسیر های نو کوهنوردی با المان های مطلوب در تهران با یاری حوزه گردشگری طراحی و ایجاد گردد و با بهره مندی از استعداد بوستان های تهران به عنوان اماکن ورزشی، رخداد های ورزشی متنوعی در بوستان های تهران اجرا گردد.

در ادامه، حسین اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزش با ارائه گزارش از اقدامات این سازمان برای ساماندهی به امور اماکن ورزشی و نیروی انسانی گفت: برای جلوگیری از موازی کاری در ارائه خدمات ورزشی به شهروندان پیشنهاد می گردد کلیه مسائل ورزشی اعم از جانمایی اماکن ورزشی، ایجاد زیرساخت ها، فعالیت ها و رویداد های ورزشی به وسیله سازمان ورزش به کاملا جایگاه تخصصی در حوزه ورزش دارد انجام گردد.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران با اشاره به وجود 213 مجموعه ورزشی در این کلانشهر توضیح داد: 22 مورد از این مجموعه ها برون سپاری شده و مابقی در اختیار سازمان ورزش است. 55 مورد از این اماکن ورزشی استخر هستند که با توجه به اختصاص 50 استخر به بانوان در قالب طرح الزهرا ماهانه 280 هزار نفر سانس از بانوان از این خدمات استفاده می نمایند.

اوجاقی با اشاره به سن مجموعه های ورزشی شهر تهران توضیح داد: درصد بالایی از مجموعه های ورزشی بین 10تا 15 سال قدمت دارند و سن تعداد زیادی نیز بالای 20 سال است و در مجموع زیرساخت های ورزشی شهر تهران عمدتا به سنی رسیده اند که نیاز به اورهال شدن کامل دارند.

سرگرمی های محبوب اجتماعی شهری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ضرورت مدیریت یکپارچه اماکن و رویداد های ورزشی در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت مدیریت یکپارچه اماکن و رویداد های ورزشی در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید