پرهام مقصودلو دستیار شطرنجباز فرانسوی در مسابقات گرند پریکس شد

به گزارش سرگرمی های محبوب، مرحله نخست مسابقات شطرنج گرند پریکس (جایزه بزرگ) در امسال میلادی در حالی از هفته آینده به میزبانی صربستان شروع می گردد که علاوه بر سید محمد امین طباطبایی، یک ایرانی دیگر هم در این رقابت ها حضور دارد اما نه به عنوان بازیکن شرکت کننده!

پرهام مقصودلو دستیار شطرنجباز فرانسوی در مسابقات گرند پریکس شد

پرهام مقصودلو شطرنجباز 21 ساله ایران در لیست 16 نفره بازیکنان گرند پریکس حضور ندارد اما قرار است یکی از بازیکنان حاضر در این رقابت ها را همراهی کند.

ماکسیم واشیه شطرنجباز فرانسوی از شرکت کنندگان در مسابقات گرندپریکس است تصمیم به بهره گیری از پرهام مقصودلو برای شرکت در این رقابت ها گرفته است.

این شطرنجباز که نفر اول رنکینگ فرانسه به شمار میرود در مصاحبه با سرگرمی های محبوب این موضوع را تایید کرد و گفت: تایید می کنم که پرهام به من در این تورنمنت یاری خواهد نمود

این شطرنجباز فرانسوی در حالی تصمیم به یاری گرفتن از پرهام مقصودلو برای حضور در مسابقات گرند پریکس گرفته که با ریتینگ 2761 در رده دوازدهم رنکینگ دنیای واقع شده است و پرهام با ریتینگ 2701 رده 36 رنکینگ دنیای را در اختیار دارد و نفر اول شطرنجبازان ایرانی در این رده بندی به شمار میرود.

پرهام مقصودلو مهرماه گذشته در مسابقات جایزه بزرگ شارجه با کسب ریتینگ 2701 به عنوان دومین ایرانی (بعد از علیرضا فیروزجا که تغییر تابعیت داده است) پیروز به کسب عنوان سوپراستاد بزرگی شطرنج دنیا شد.

مرحله نخست مسابقات گرندپریکس در امسال میلادی طی روزهای 8 تا 23 اسفندماه (28 فوریه تا 14 مارس) در بلگراد صربستان برگزار می گردد. مرحله دوم این رقابت ها هم در آلمان برگزار خواهد شد.

سید محمد امین طباطبایی بازیکن ایرانی شرکت کننده در این رقابت هاست. وی با صعود به مرحله یک چهارم مسابقات دنیای سوئیس به عنوان اولین ایرانی (در بخش مردان) این سهمیه را به دست آورد.

پیش از این سارا خادم الشریعه در بخش بانوان این رقابت ها شرکت نموده بود. خادم الشریعه سال 95 به عنوان نماینده ایران که میزبان بود در این رقابت ها شرکت داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "پرهام مقصودلو دستیار شطرنجباز فرانسوی در مسابقات گرند پریکس شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرهام مقصودلو دستیار شطرنجباز فرانسوی در مسابقات گرند پریکس شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید