سازمان جهانی بهداشت: کشورها باید به نظارت بر بهداشت عمومی بازگردند

به گزارش سرگرمی های محبوب، کارشناس ارشد سازمان بهداشت جهانی روز شنبه گفت: کشورها اگر بخواهند شیوع ویروس کرونا را تحت کنترل خود درآورد، باید به اصول اساسی نظارت بر بهداشت عمومی بازگردند.

سازمان جهانی بهداشت: کشورها باید به نظارت بر بهداشت عمومی بازگردند

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، مایک رایان رئیس برنامه فوریت های بهداشتی سازمان جهانی بهداشت در یک نشست خبری از ژنو گفت: همه کشورها باید بر اصول مبارزه با ویروس کرونا از جمله پیشگیری از عفونت های جدید احتمالی، شناسایی، تایید و سپس جدا کردن افراد مبتلا برای نجات دیگران از این بیماری تمرکز کنند.

سازمان جهانی بهداشت در حالی خواستار نظارت بیشتر بر بهداشت عمومی است که بسیاری از کشورها از جمله آمریکا، سوئیس، مکزیک و آلمان تلاش های خود را برای بازگشایی اقتصادهایی که توسط این بیماری همه گیر بسته شده بودند را آغاز کرده اند.

رایان در مورد اقدامات کاهش محدودیت ها اضافه کرد: به نظر می رسد، ما از واقعیت ناراحت کننده ای که برای بازگشت به مراقبت های بهداشت عمومی نیاز داریم جلوگیری می کنیم.

به گفته کارشناس ارشد سازمان جهانی بهداشت، ما باید به آنجا برگردیم که ماه ها قبل در آن شرایط مانند یافتن موارد، پیگیری و آزمایش مبتلایان، جدا کردن افرادی که آزمایش آنان مثبت اعلام شده و انجام قرنطینه بوده ایم.

با بروز نشانه هایی از جلوگیری از گسترش و مهار این بیماری به شدت مسری، بخش هایی از اروپا و ایالات متحده، لغو محدودیت ها را در تلاش برای تزریق جان تازه ای به اقتصادهای فلج شده در نتیجه هفته ها تعطیلی و کاستن از فشار بر جمعیت دل زده از این اسارت و گرفتاری در قرنطینه خانگی آغاز کرده اند.

فرانسه به دنبال اجرای قرنطینه سختگیرانه سراسری از 17 مارس (27 اسفند 98) قرار است از 11 مه (22 اردیبهشت) به تدریج از محدودیت های اعمال شده بکاهد. با این وجود دولت تصمیم دارد وضع اضطراری بهداشتی را برای مبارزه با ویروس کرونا به مدت 2 ماه دیگر تا 24 ژوئیه (سوم مرداد) تمدید کند که لایحه آن دوشنبه به مجلس این کشور ارائه شود. در این لایحه همچنین شرایط قرنطینه برای افراد ورودی از خارج از فرانسه، مشخص شده است.

مردم ایتالیا که دومین آمار بالای جان باختگان (نزدیک به 31 هزار تن) را در جهان دارد، نیز بعد از 2 ماه قرنطینه از روز دوشنبه گذشته اجازه یافته اند در پارک ها قدم بزنند و با خویشاوندانشان دیدار کنند. رستوران ها برای عرضه غذای آماده بازگشایی می شوند و عمده فروشی ها نیز می توانند فعالیت را از سربگیرند. ،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "سازمان جهانی بهداشت: کشورها باید به نظارت بر بهداشت عمومی بازگردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان جهانی بهداشت: کشورها باید به نظارت بر بهداشت عمومی بازگردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید