کاخ موزه نیاوران، چهارمین موزه پرفروش در نوروز 1401

به گزارش سرگرمی های محبوب، خبرگزاری خبرنگاران-مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران از یکم تا خاتمه دوازدهم فروردین ماه سال 1401 پذیرای تعداد 79هزار و 416 توریست داخلی و خارجی بود و اندازه گردش بازدید از پنج موزه فعال این مجموعه نیز 351هزار و 204 نفر بازدید بوده است.

کاخ موزه نیاوران، چهارمین موزه پرفروش در نوروز 1401

به گزارش خبرگزاری سرگرمی های محبوب، این مجموعه با ثبت تعداد 351 هزار و 204 نفربازدید در 12 روز نوروز 1401 به عنوان چهارمین موزه پرفروش در بین اماکن فرهنگی تاریخی تحت پوشش وزارت میراث فرهنگی، دنیاگردی و صنایع دستی در سطح کشور و سومین موزه پرفروش در سطح مرکز شناخته شد.

مجموعه نیاوران به ترتیب در چهارم، سوم و پنجم فروردین ماه امسال شاهد حضور حداکثری دنیاگردان بود و با ورود 8هزار و 522 دنیاگرد به این مجموعه در روز چهارم فروردین ماه، رکورد بازدیدهای نوروزی مجموعه نیاوران در امسال شکسته شد.

بعلاوه با ثبت 38هزار و 976 بازدید در چهارم فروردین ماه شاهد افزایش 14 درصدی آمار بازدید از پنج موزه فعال این مجموعه نسبت به سال 1398 (قبل از دوران کرونا) از منظر بازدید دنیاگردان بود.

کاخ موزه اختصاصی نیاوران با 72هزار و 954 بازدیدکننده و موزه کوشک احمدشاهی با 57هزار و 667 بازدیدکننده، بیشترین اندازه بازدید از موزه های مجموعه نیاوران را در این مدت به خود اختصاص داده است.

بعلاوه موزه های خودروهای اختصاصی با 53هزار و 8 بازدیدکننده، موزه دنیا نما با 48هزار و 332 بازدیدکننده و موزه کتابخانه اختصاصی با 39هزار و 827 بازدیدکننده به ترتیب پربازدیدترین موزه های این مجموعه طی 12 روز نخست امسال بودند.

بعلاوه در 12 فروردین ماه همزمان با آخرین روز از تعطیلات نوروزی، این مجموعه شاهد حضور 5هزار و 35 دنیاگرد بود و مجموع بازدید از موزه های این مجموعه در این تاریخ به 21هزار و 862 نفربازدید رسید.

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران به عنوان یکی از پربازدیدترین سایت های دنیاگردی کشور، نوروز امسال با شعار نیاوران برای مادران با اجرای برنامه های متنوع به استقبال دنیاگردان رفت.

به همین دلیل در طول ایام تعطیلات نوروزی، این مجموعه با فراهم کردن تسهیلاتی برای دنیاگردان از جمله استفاده از همیاران نیاوران (راهنمایان دنیاگردی داوطلب)، برگزاری برنامه های آیینی و سنتی، نمایشگاه سوغات و صنایع دستی و تدارک بازی و کارگاه های آموزشی حفاظت از میراث فرهنگی حضور انبوه دنیاگردان را راهنمایی کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "کاخ موزه نیاوران، چهارمین موزه پرفروش در نوروز 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ موزه نیاوران، چهارمین موزه پرفروش در نوروز 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید