کاهش قیمت جوجه یک روزه، هر قطعه جوجه یک روزه 2هزار تومان

به گزارش سرگرمی های محبوب، دبیرانجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه گفت: قیمت کنونی هر قطعه جوجه، یک هزار تا 2 هزار تومان است که با نرخ مصوب 13 هزار تومان اختلاف دارد.

کاهش قیمت جوجه یک روزه، هر قطعه جوجه یک روزه 2هزار تومان

باشگاه سرگرمی های محبوب به نقل از محمدرضا صدیق پور نوشت: با اصلاح نظام یارانه قیمت 2 قلم نهاده مصرفی ذرت و کنجاله سویا 5 برابر افزایش یافت که به طبع 2.5 برابر قیمت تمام شده را افزایش می دهد.

به گفته او، با افزایش 5 برابری قیمت نهاده ها نرخ هر قطعه جوجه یک روزه 15 هزار تومان مصوب شد، در حالی که هم اکنون با قیمت یک هزار تا 2 هزار تومان به فروش می رسد که فراورینماینده صرفا به منظور جلوگیری از معدوم سازی با این نرخ عرضه می نماید.

صدیق پور می گوید، بنابر برنامه ستاد تنظیم بازار در شرایط عادی 120 تا 130 میلیون قطعه جوجه فراوری می گردد که برای خرداد برآوردها حاکی از آن است که فراوری به 130 میلیون قطعه برسد.

دبیر انجمن فراورینمایندگان جوجه یک روزه گفت: پشتیبانی امور دام مازاد فراوری مرغداران را باید خریداری کند تا اطمینان خاطر برای پرورش دهندگان مرغ گوشتی ایجاد گردد تا اقدام به جوجه ریزی نمایند.

بنابر آمار پس از اصلاح نظام یارانه و افزایش هزینه های فراوری با ابلاغ مصوبه صادرات 2 تا 3 میلیون قطعه جوجه صادر شده، در حالی که بنابر اذعان کارشناسان با کاهش 30 درصدی فراوری، 30 تا 40 میلیون قطعه جوجه مازاد است.

منبع: تجارت نیوز

به "کاهش قیمت جوجه یک روزه، هر قطعه جوجه یک روزه 2هزار تومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش قیمت جوجه یک روزه، هر قطعه جوجه یک روزه 2هزار تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید