آشنایی با کلیسای جامع والنسیا

به گزارش سرگرمی های محبوب، آشنایی با کلیسای جامع والنسیا

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران درباره آشنایی با کلیسای جامع والنسیا ، سخن خواهیم گفت.

آشنایی با کلیسای جامع والنسیا

والنسیا در ابتدا به عنوان یکی از مستعمرات روم تأسیس شد. این شهر در ساحل شرقی شبه جزیره ایبری، در کنار رودخانه توریا و بالای خلیج والنسیا در دریای مدیترانه قرار گرفته است. والنسیا با دارا بودن تقریباً 169 هکتار اراضی تاریخی، یکی از مراکز تاریخی عظیم اسپانیا به حساب می آید، این میراث تاریخی و فرهنگی این شهر را به یکی از مقاصد محبوب گردشگران تبدیل نموده است.

بلیط هواپیما در طاهاگشت

از بین این آثار می توان به کلیسای جامع اسپانیا، برج های سرانو، لونخا دلا سدا (جزو میراث جهانی یونسکو از 1960 میلادی) و شهر هنرها و علوم اشاره نمود.

آشنایی با کلیسای جامع والنسیا

کلیسای جامع والنسیا در قرن سیزدهم و در مکانی که سابقاً یک مسجد بود ساخته شد. این کلیسای نامعمول، سبک های معماری متعدد و گنج های گران بهای هنری مانند جام مقدس را به نمایش می گذارد.

کلیسای جامع والنسیا، واقع در شهر والنسیا در نزدیکی ساحل شرقی اسپانیا قرار گرفته است و بین سال های 1252 تا 1482 در محوطه ای که سابقاً یک مسجد و قبل تر از آن یک معبد رومی برای دیانا بوده ساخته شد. این کلیسا در ابتدا وقف ناجی مقدس بود اما اِلسید (El Cid) آن را به باکره مقدس تقدیم کرد. در سال 1262، اسقف آندرس دِ آلبالات (Andrés de Albalat)، سنگ بنای ساختمان گوتیکی را گذاشت. این ساختمان سه راهروی اصلی داشت. اسقف بیدال دِ بلانس (Vidal de Blanes) یک سالن اجتماع باشکوه و خائیمه دِ آراگون (Jaime de Aragón) برج معروف را در سال 1418 به بنا اضافه نمودند.

در قرن پانزدهم گنبد به کلیسا اضافه شده و راهروها توسعه یافته و ورودی اصلی را شکل دادند. اسقف اعظم لوئیز آلفونسو دِ لوس کامِروس در سال 1674 شروع به ساخت نمازخانه اصلی کرد که با مرمر و برنز، به سبک تزئینی آن موقع آراسته شدند.

در شروع قرن هجدهم کنراد رودولفوس (Conrad Rudolphus) آلمانی، سر در باروکی پر تزئین ورودی اصلی را اضافه نمود. طی یک بازسازی در همان قرن، طاق های نوک تیز به طاق های گرد تغییر یافتند، ستون های گوتیکی با ستون های کورَنْتی تعویض و دیوارها مجدداً تزئین شدند. در طی جنگ سال 1808 یکی از تابلوهای چند لتی نقره ای به سرنوشتی غمبار دچار شد؛ این اثر گران بها ذوب شده و از آن سکه ضرب کردند تا بتوانند هزینه های ارتش را پرداخت نمایند.

دیدنی های کلیسای جامع والنسیا

نمای بیرونی کلیسا بیشتر به سبک گوتیک است. گذرگاه های طاقی روباز غیرمعمول دور نیم دایره شمال شرقی کلیسا، کولوسئوم رومی را به یاد می آورد. ورودی شمالی غنی از تزئیناتی با مجسمه های گوتیکی و یک پنجره رز قرن چهاردهمی است. سبک غالب فضای داخلی گوتیک بوده و درون آن پر از گنج های مذهبی و هنری می باشد که در میان آن ها می توان به دو نقاشی فرانسیسکو گویا (Goya) اشاره نمود که در نمازخانه سان فرانچسکو نگهداری می شوند. برج هشت ضلعی میگِلِته (Miguelete) دویست و هفت پله داشته که می توانید برای تماشای مناظر بی بدیل و زیبای شهر با نقطه های آبی گنبد کلیساها از آن بالا بروید. نام این برج را از تبرکی که در روز میکائیل مقدس در سال 1418 انجام شد گرفتند.

موزه کلیسا مجموعه خوبی از نقاشی ها و مواردی تزئینی از طلا و نقره و جواهرآلاتی است که توسط اهالی شهر هدیه شده اند. معروف ترین گنج کلیسای جامع والنسیا یک جام، معروف به سانتو کالیز (Santo Caliz) است که گفته می گردد همان جام مقدس مشهور (طبق افسانه های قرون وسطا جامی که عیسی در شام آخر از آن نوشید و بعداً یوسف ارمطی خون مسیح را در آن جمع کرد) می باشد. این جام متعلق به قرون گذشته بوده و در سال های تاریک، در صومعه آراگون شمالی پنهان شده بود. افسانه های زیادی درباره این جام وجود دارد. سانتو کالیز از دو بخش ساخته شده است: یک ظرف سنگی باستانی که بر روی یک پایه طلایی قرون وسطایی قرار گرفته است. محققین زمان ساخت بخش سنگی را که از عقیق قهوه ای تراشیده شده، قرن اول قبل از میلاد مسیح می دانند.

بازدید از این کلیسای زیبا با تزئینات پر نقش ورودی اصلی و معماری چشمگیر سایر بخش ها، یکی از تجربه های فراموش نشدنی سفر به والنسیا بوده و شما را به تاریخ چندین قرن گذشته می برد. روزها و ساعات بازدید از کلیسای جامع، برج میگلته و موزه متفاوت هستند و بهتر است قبل از بازدید از آن ها مطمئن شوید.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت

منبع: تاپ تراول

به "آشنایی با کلیسای جامع والنسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با کلیسای جامع والنسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید