آمادگی مدارس کرمانشاه جهت بازگشایی به لحاظ بهداشتی

به گزارش سرگرمی های محبوب، مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه از آمادگی مدارس کرمانشاه جهت بازگشایی به لحاظ بهداشتی اطلاع داد.

آمادگی مدارس کرمانشاه جهت بازگشایی به لحاظ بهداشتی

به گزارش گروه استان های سرگرمی های محبوب از کرمانشاه، امیر کرمی مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به اعلام اجرا شده در مورد بازگشایی مدارس از امروز (15 آبان) گفت : به همین دلیل از هفته های گذشته بازرسی مدارس و نظارت بر آماده سازی آن ها جهت بازگشایی در دستور کار نهاده شد.

او گفت : پیش از آغاز ماه مهر بازرسان بهداشت محیط در مدارس استان حاضر شده و شرایط مدارس را به لحاظ چیدمان جایگاه ها، تهویه کلاس ها و نظارت بر سرویس های بهداشتی و استفاده از مایع دستشویی مورد آنالیز قرار دادند.

کرمی افزود: در مدارس در شرایط کرونا باید گندزدایی روزانه بعد از اتمام کلاس ها صورت گیرد و احتیاج است مواد گندزدایی و ضدعفونی نماینده درمدارس به مقدار کافی فراهم باشد.

او افزود: مدارس باید دپوی مناسب ماسک در دفتر و کلاس های مدرسه را داشته باشند.

کرمی با اشاره به آموزش مدیران و مسئولان مدرسه گفت: دوره هایی هم برای مربیان برگزار شده و طی آن نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس آموزش داده شده است.

مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: تاکیدات لازم در مورد شناسایی دانش آموزان علامت دار هم اجرا شده و مسئولان مدرسه باید به محض مشاهده علائم در هر دانش آموز، از ورود او به مدرسه جلوگیری نمایند.

کرمی از آموزش رانندگان سرویس مدارس و نظارت بر بهداشت خودرو های سرویس مدرسه هم اطلاع داد و افزود: در این زمینه رانندگان باید حتما دو دوز واکسن را تزریق نموده و تعداد دانش آموزان در سرویس هم باید کاهش یابد.

این مسئول افزود: دانش آموزان بالای 12 سال جهت حضور در مدرسه باید دو دوز واکسن را تزریق نموده باشند. والدین تمام دانش آموزانی هم که تمایل به حضور در کلاس های درس را دارند باید دو دوز واکسن کرونا تزریق نموده باشند.

او ادامه داد: در این میان دانش آموزانی که تمایل به تزریق واکسن ندارند، جهت حضور در مدرسه باید هر دو روز یکبار تست PCR دهند که با توجه به هزینه های این آزمایش عملا غیرممکن است و توصیه می گردد هرچه سریعتر برای تزریق واکسن اقدام نمایند.

این مسئول گفت: در حال حاضر مدارس کرمانشاه شرایط بهداشتی لازم برای بازگشایی را دارا هستند و نظارت ها بصورت مستمر ادامه دارد .

د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آمادگی مدارس کرمانشاه جهت بازگشایی به لحاظ بهداشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی مدارس کرمانشاه جهت بازگشایی به لحاظ بهداشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید