تشخیص کرونا با هوش مصنوعی تنها در 18 دقیقه

به گزارش سرگرمی های محبوب، محققان دانشگاه نورث وسترن امریکا (NU) پلتفرم جدید هوش مصنوعی (AI) به نام Deep COVID-XR برای تشخیص کووید-19 را با تجزیه و تحلیل تصاویر اشعه ایکس از ریه ها تولید کرده اند.

تشخیص کرونا با هوش مصنوعی تنها در 18 دقیقه

الگوریتم یادگیری ماشین با ردیابی کووید-19 در اشعه ایکس حدود 10 برابر سریع تر و یک تا 6 درصد با دقت بیشتر و بهتر نسبت به گروهی از رادیولوژیست های تخصصی قفسه سینه عمل کرده است.

برای توسعه، آموزش و آزمایش الگوریتم جدید، محققان از 17002 عکس اشعه ایکس قفسه سینه استفاده کردند. این تصاویر مربوط به 5445 مورد از بیماران کووید-19 مثبت از مراکز سراسر نظام بهداشت و درمان نورث وسترن است.

محققان سپس DeepCOVID-XR را در برابر پنج رادیولوژیست کاردیوتوراسیک (قلبی- صدری) مجرب و آموزش دیده روی 300 تصویرآزمایشی از بیمارستان لیک فارست بطور تصادفی آزمایش کردند. هر رادیولوژیست برای بررسی این مجموعه از تصاویر حدود دو ساعت و نیم تا سه ساعت و نیم وقت صرف کرد، در حالی که با سیستم هوش مصنوعی این بررسی حدود 18 دقیقه به طول انجامید.

دقت رادیولوژیست ها بین 76 تا 81 درصد بود و DeepCOVID-XR با دقت 82 درصد کمی بهتر عمل کرد.

آگلوس کاتساگلوس، متخصص هوش مصنوعی و محقق ارشد این مطالعه گفت: رادیولوژی گران است و همیشه در دسترس نیست. اشعه ایکس ارزان بوده و در حال حاضر یکی از عناصر رایج مراقبت های روزمره است و می تواند به طور بالقوه در هزینه و زمان صرفه جویی کند، بخصوص اینکه تنظیم وقت هنگام بررسی کووید-19 بسیار حیاتی است.

محققان نورث وسترن این الگوریتم را در دسترس عموم قرار داده اند با این امید که دیگران بتوانند با داده های جدید به آموزش آن ادامه دهند. لازم به ذکر است، DeepCOVID-XR هنوز در مرحله تحقیق است، اما به طور بالقوه می تواند در آینده در محیط بالینی استفاده شود.

این مطالعه در مجله رادیولوژی منتشر شده است.،ایسنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "تشخیص کرونا با هوش مصنوعی تنها در 18 دقیقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص کرونا با هوش مصنوعی تنها در 18 دقیقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید