دانش کلید عبور از بحران کرونا در ایران، درآمد 120 هزار میلیاردی دانش بنیان ها در سال 98

به گزارش سرگرمی های محبوب، ستاری گفت: شرایط فعلی کشور خاص است اما این موارد با تدبیر و صبر حل می گردد و کلیدش در اختیار دانش است.

دانش کلید عبور از بحران کرونا در ایران، درآمد 120 هزار میلیاردی دانش بنیان ها در سال 98

به گزارش خبرنگار سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: سال 1398 سال پرباری برای شرکت های دانش بنیان بود، البته توقع خیلی بیشتری داشتیم اما باوجود تحریم های سنگین شرکت ها توسعه به صورت قابل توجهی پیدا کردند و حدود 5 هزار شرکت دانش بنیان درآمدی بیش از 120 هزار میلیارد تومان کسب کردند.

او اضافه نمود: پیشرفت های قابل توجهی در حوزه های بسیاری داشتیم و تحریم های ظالمانه آمریکا یکی از دلایل آن بود، یکی از برنامه های جدی و اصلی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مقابله با مسائل تحریمی بود که در تهیه اقلام تحریمی، مسائلی که در صنایع مختلف وجود داشت و حتی در حوزه های خاصی مانند بهداشتی، درمانی و سلامت مردم بسیار اتفاقات خوبی افتاد.

ستاری گفت: اکوسیستم خوبی در حوزه دانش بنیان در کشور در حال شکل گیری است. چندین هزار استارتاپی که همه دانشجویان و دانش آموزان کشور هستند، باید حمایت گردد و حمایت از این اکوسیستم، استارتاپ ها و دانش بنیان ها باعث بلوغ این شرکت ها می گردد که جوانان آنها را ایجاد نموده اند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در ارتباط با بحران کرونا گفت: اکوسیستم استارتاپی به خوبی کار می نماید و چه شرکت هایی که در حوزه ICT و بیوتکنولوژی مشغول هستند، این محققان، پزشکان و پرستاران در همین کشور عظیم شده اند و آموزش دیده و تحصیل نموده اند.

او اضافه نمود: شرکت های دانش بنیان در حال حاضر تقریبا بیش از 98 درصد داروهای کشور را فراوری می نمایند و داروهای مقابله با کرونا در داخل فراوری می گردد و دستگاه های پیشرفته آزمایشگاهی و پزشکی که در بخش های مراقبت ویژه کاربرد دارند در داخل کشور و در شرکت های دانش بنیان ساخته می شوند.

ستاری اضافه نمود: امیدوارم به جایی برسیم که بیش از 10 درصد اقتصاد کشور را اقتصاد بیوتکنولوژی تشکیل دهد به طوری که شرکت های فوق العاده فعالی در بیوتکنولوژی داریم که فعال بوده و عظیمترین حوزه تکنولوژی کشور است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: اتفاقات این روزها نشان می دهد برای امنیت زیستی احتیاج داریم به صورت جدی از حوزه بیوتکنولوژی حمایت کنیم و نتایج اتفاقاتی که سال های گذشته اتفاق افتاده را امروز در مقابل بیماری کرونا می بینیم و می توانیم پروتکل های جدید دارویی، درمان و مواد دیگر را به نام خودمان به بازار عرضه کنیم و از مردم درخواست دارم از این زیست بوم که فرزندان خودشان در بخش خصوصی ایجاد نموده اند، حمایت نمایند.

ستاری گفت: سعی می کنیم تمام امکانات لازم را برای فعالیت جوانان و اینکه بتوانند جزئی از فرهنگ و اقتصادمان باشند، فراهم کنیم، شرایط فعلی کشور خاص است اما این موارد با تدبیر و صبر حل می گردد و کلیدش در اختیار دانش است. کشوری که صاحب دانش و نیروی خلاق باشد می تواند تمام مسائل را به خوبی حل نماید.

او گفت: با توکل به خداوند، صبر و با تکیه بر دانش ما می توانیم این مسائل را را پشت سر بگذاریم همانطور که تا به حال بر آن فائق آمده ایم. سال آینده سال عظیمی برای شرکت های دانش بنیان خواهد بود و رشد قبال توجهی باید در این حوزه داشته باشیم و فکر می کنم این اکوسیستم اماده است برای اینکه یک جهش عظیمی داشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "دانش کلید عبور از بحران کرونا در ایران، درآمد 120 هزار میلیاردی دانش بنیان ها در سال 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش کلید عبور از بحران کرونا در ایران، درآمد 120 هزار میلیاردی دانش بنیان ها در سال 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید