احتمال رگبار باران و وزش باد شدید در بعضی استان ها

به گزارش سرگرمی های محبوب، سازمان هواشناسی با صدور هشداری از فعالیت سامانه بارشی و رگبار و رعد و برق، احتمال آبگرفتگی معابر و شکستن نهال ها اطلاع داد.

احتمال رگبار باران و وزش باد شدید در بعضی استان ها

به گزارش گروه اجتماعی سرگرمی های محبوب، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشداری زرد رنگ از فعالیت سامانه بارشی به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب و به صورت محلی رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت از یکشنبه تا سه شنبه (15 تا 17 خرداد) اطلاع داد.

این شرایط جوی روز یکشنبه در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و ارتفاعات استان های تهران، البرز، قزوین و مازندران، دوشنبه در زنجان، همدان، کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و ارتفاعات در استان های تهران، البرز، قزوین و سه شنبه در اردبیل، شمال استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، ارتفاعات مازندران مورد انتظار است.

در پی این مخاطره جوی احتمال صاعقه، احتمال آبگرفتگی و جاری شدن روان آب بطور محلی، احتمال آسیب به سازه های موقت و شکستن نهال ها و درختان فرسوده وجود دارد.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب های احتمالی عدم اتراق در کنار رودخانه ها، احتیاط در تردد از حاشیه مسیل ها، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ رو، احتیاط در چرای دام و استحکام سازه های موقت مانند تابلو های تبلیغاتی و ... را توصیه می نماید.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفر ها و انجام کار های روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می گردد تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدار ها قرار می گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "احتمال رگبار باران و وزش باد شدید در بعضی استان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال رگبار باران و وزش باد شدید در بعضی استان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید