افزایش تا 8 درجه ای دما در بخش هایی از کشور، بارش باران در بعضی نقاط

به گزارش سرگرمی های محبوب، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش حدود 5 تا 8 درجه ای دما در بخش هایی از کشور و بارش باران، گاهی همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در بعضی دیگر از نقاط کشور طی سه روز آینده اطلاع داد.

افزایش تا 8 درجه ای دما در بخش هایی از کشور، بارش باران در بعضی نقاط

صادق ضیاییان در گفت و گو با سرگرمی های محبوب، با اشاره به اینکه براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، امروز (17 مرداد ماه) در سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز در استان تهران و سمنان افزایش ابر، بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ می دهد، اظهار کرد: این شرایط طی سه روز آینده برای ارتفاعات مرکزی و شرقی البرز پیش بینی می گردد.

وی در ادامه گفت: از بعدازظهر امروز (17 مرداد) تا سه شنبه (21 مرداد) به سبب نفوذ جریانات گرم و مرطوب جنوبی در شرق و نیمه جنوبی سیستان وبلوچستان، جنوب کرمان، بعضی نقاط هرمزگان و شرق فارس افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

به گفته ضیاییان، امروز (17 مرداد) نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و از امروز تا دوشنبه (20 مرداد) دریای عمان و تنگه هرمز مواج و طوفانی پیش بینی می گردد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه برای 5 روز آینده پدیده غالب در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک خواهد بود، اظهار داشت: از امروز (17 مرداد) تا دوشنبه (20 مرداد) هفته آینده دما در شمال غرب، غرب، سواحل شمالی، دامنه های جنوبی البرز، شمال شرق و بخش هایی از مراکز کشور حدود 5 تا 8 درجه افزایش می یابد.

وی همچنین اظهار داشت: امروز (17 مرداد) در ساعات بعدازظهر برای بعضی نقاط استان های آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، شمال اصفهان، جنوب خراسان رضوی، جنوب سمنان و شرق کرمان وزش باد شدید پیش بینی می گردد.

ضیاییان در سرانجام درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (18 مرداد) صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای 22 و حداکثر دمای 34 درجه سانتیگراد و روز یکشنبه (19 مرداد) صاف تا کمی ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای 22 و حداکثر دمای 36 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "افزایش تا 8 درجه ای دما در بخش هایی از کشور، بارش باران در بعضی نقاط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تا 8 درجه ای دما در بخش هایی از کشور، بارش باران در بعضی نقاط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید