بارش باران در 28 استان؛ سامانه بارشی تازه هفته آینده وارد کشور می گردد

به گزارش سرگرمی های محبوب، تهران (پانا) - سازمان هواشناسی کشور اظهار داشت که امروز(12 اسفند ماه) بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات برف در 28 استان پیش بینی می گردد.

بارش باران در 28 استان؛ سامانه بارشی تازه هفته آینده وارد کشور می گردد

بر این اساس، امروز پنجشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور در استان های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و استان های واقع در دامنه های زاگرس مرکزی و البرز مرکزی بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می گردد. شدت بارش در لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، شمال خوزستان و ارتفاعات استان تهران و البرز است.

فردا آدینه(13 اسفند ماه) دامنه بارش ها توسعه یافته و بجز سیستان و بلوچستان ، هرمزگان و جنوب کرمان در سایر منطقه ها کشور بارش خواهیم داشت. شدت بارش در این روز در شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و ارتفاعات استان های تهران، البرز و مازندران است. در این روز بارش در استان های یزد، کرمان و خراسان جنوبی به صورت پراکنده خواهد بود.

روز شنبه(14 اسفند ماه) با ورود سامانه بارشی در نوار شرقی کشور بارش پراکنده پیش بینی می گردد. یکشنبه(15 اسفندماه) سامانه بارشی دیگری وارد کشور شده و در شمال غرب و غرب کشور و دوشنبه(16 اسفند ماه) در نوار شمالی کشور بارش پیش بینی می گردد.

از بعدازظهر پنج شنبه و روز آدینه وزش باد شدید ابتدا در غرب و سپس در استان های خوزستان، ایلام، بوشهر، کرمان، یزد، اصفهان، سمنان، خراسان شمالی ، خراسان رضوی اردبیل، مرکزی، قم و تهران پیش بینی می گردد که در برخی منطقه ها با گرد و خاک همراه خواهد بود. دریای خزر نیز در روز آدینه مواج پیش بینی می گردد.

آسمان تهران فردا (13 اسفند ماه) ابری در برخی ساعات وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق و در اوایل شب کاهش ابر با حداقل دمای 9 و حداکثر دمای 16 درجه سانتیگراد و طی شنبه (14 اسفند ماه) نیمه ابری و وزش باد گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای 5 و حداکثر دمای 14 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

امروز (12 اسفندماه) شهرکرد با کمینه دمای 1- درجه سانتیگراد و فردا (13 اسفندماه) زنجان با کمینه دمای 4- درجهسانتیگراد سردترین مراکز استان لقب می گیرند و امروز اهواز با بیشینه دمای 32 درجه و فردا(13 اسفند ماه) بندرعباس با بیشینه دمای 27 درجه سانتیگراد نیز گرم ترین مراکز استانها هستند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "بارش باران در 28 استان؛ سامانه بارشی تازه هفته آینده وارد کشور می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش باران در 28 استان؛ سامانه بارشی تازه هفته آینده وارد کشور می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید