استفاده تجاری از نانولوله ها در تولید سیم

به گزارش سرگرمی های محبوب، شرکت ای ام ال تری دی دو پروژه امکان سنجی مشترک را با دانشگاه دیکین ملبورن اغاز کرده است که در آن نانولوله های نیترید بور (BNNTs) را برای به کار گیری در فناوری تولید افزودنی سیم (WAM) بررسی کند.

استفاده تجاری از نانولوله ها در تولید سیم

به گزارش گروه دانشگاه سرگرمی های محبوب، شرکت ای ام ال تری دی دو پروژه امکان سنجی مشترک را با دانشگاه دیکین ملبورن اغاز کرده است که در آن نانولوله های نیترید بور (BNNTs) را برای به کار گیری در فناوری تولید افزودنی سیم (WAM) بررسی کند.

این مطالعات در موسسه Frontier Materials دانشگاه دیکین انجام خواهد شد و دو روش نو برای ترکیب نانولوله های نیترید بور در آلومینیوم به منظور استفاده در فناوری تولید افزودنی سیم با هدف تجاری سازی سریع فرآیند بررسی خواهد شد.

انتظار می رود کامپوزیت پیشنهادی پیامدهای گسترده ای برای چاپ سه بعدی فلز در مقیاس جهانی داشته باشد. نانولوله های نیترید بور قوی ترین و پیشرفته ترین الیاف جهان هستند که توانایی بهبود خواص آلیاژهای مورد استفاده در تولید افزودنی سیم را دارند.

افزودن نانولوله های نیترید بور به آلومینیوم و سایر فلزات می تواند فلزات قوی تر و سبک تری (تا 100 برابر استحکام فولاد)، با ضریب هدایت حرارتی تا 7.5 برابر بیشتر و توانایی تحمل دمای بیش از 900 درجه سانتی گراد ایجاد کند. همچنین می تواند دامنه کاربردهای فناوری WAM را در بخش های صنایع کلیدی نظیر هوافضا، دریایی، دفاع و حمل ونقل را توسعه دهد.

اندرو سیلز، مدیرعامل شرکت ای ام ال تری دی گفت که این پروژه ها فرصتی برای توسعه محصولات نو و متحول کننده با پیامدهای گسترده برای WAM و صنعت بزرگتر چاپ سه بعدی فلز خواهد بود.

او گفت: موفقیت در توسعه مداوم آلیاژ با استحکام بالا برای فرآیند WAM، فرصت تجاری قابل توجهی را برای ما ایجاد کرده است تا نانولوله های نیترید بور را در مواد اولیه سیم خود بگنجانیم. توسعه موفقیت آمیز این آلیاژهای خاص این پتانسیل را دارد که ما با پیشرفت قابل توجهی فرصت ها را برای محصولات و اجزای سازنده در تمام بخش های هدف استفاده کنیم و پتانسیل اضافه کردن فرصتی دیگر برای تغییر بازی برای شرکت ای ام ال تری دی ایجاد شود.

سیلز گفت که در تحقیقات اجرا شده روی نانولوله های نیترید بور خواص پیشرفته این نانومواد را شناسایی کرده و گامی به سوی پذیرش تجاری گسترده آن برداشته است.

او گفت: با بهبود ظرفیت تولید جهانی و کاهش هزینه های تولید، پیش بینی می شود که نانولوله های نیترید بور بازار مواد پیشرفته را متحول کنند. ما هیجان زده هستیم که این فناوری نوظهور را با چاپ سه بعدی فلزات برای پیشبرد مزیت رقابتی فناوری WAM خود پیش ببریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "استفاده تجاری از نانولوله ها در تولید سیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده تجاری از نانولوله ها در تولید سیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید