بعضی از بناها در بافت تاریخی اهواز بدون استعلام از میراث تخریب می شوند

به گزارش سرگرمی های محبوب، ایلنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، بعضی از بناها در بافت تاریخی اهواز بدون استعلام از میراث تخریب می شوند.

بعضی از بناها در بافت تاریخی اهواز بدون استعلام از میراث تخریب می شوند

تبار قریب (رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اهواز) با بیان اینکه بافت تاریخی اهواز به وسیله شورای عالی شهرسازی و معماری کشور مصوب و ابلاغ شده، اضافه نمود: این بافت از ظرفیت های ارزشمند شهرستان اهواز است و با حفاظت و بهره برداری بهینه، به عنوان یکی از مهمترین محرک های توسعه گردشگری شهری و ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان محسوب می گردد.

او در ادامه مطرح نمود: براساس قوانین و ضوابط موجود، شهرداری اهواز باید قبل از هرگونه اقدام اجرایی و صدور پروانه ساخت در محدوده بافت تاریخی نسبت به دریافت استعلام از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اقدام کند که این فرآیند ضمن تقویت و هماهنگی بین دستگاهی، به حفظ هویت و یکپارچگی بافت تاریخی یاری می نماید؛ باوجود این، متأسفانه در موارد متعددی نیز دیده می گردد که بعضی از بناها بدون دریافت استعلام تخریب می شوند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اهواز اضافه نمود: درخصوص تخریب یک پلاک در خیابان دیده بان اهواز، اگرچه این بنا در فهرست آثار ثبت ملی قرار نداشت، اما به علت قرارگیری این ساختمان در محدوده بافت تاریخی ضرورت داشت که شهرداری اهواز نسبت به دریافت استعلام پیش از دستور تخریب اقدام کند.

او شرح داد: با وجود شواهد دال بر ارزش های تاریخی ملک و ضوابط حاکم بر بافت تاریخی، شهرداری ضروری است که پیش از صدور هرگونه مجوز ساخت و ساز و پروانه ساختمانی، استعلام لازم را اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان دریافت کند.

قریب اظهار داشت: با توجه به ابلاغ بافت از سوی شورای عالی معماری و شهرسازی، تکالیف قانونی آن به وسیله معاون میراث فرهنگی کشور، استانداری و معاون معماری و شهرسازی شهرداری اهواز به شهرداری تأکید شده است.

منبع: همگردی

به "بعضی از بناها در بافت تاریخی اهواز بدون استعلام از میراث تخریب می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعضی از بناها در بافت تاریخی اهواز بدون استعلام از میراث تخریب می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید