تک روی عزیزی خادم عقب رفت فوتبال است ، رییس جدید بداند فوتبال را نمی توان یک نفره اداره کرد خبرنگاران

به گزارش سرگرمی های محبوب، مدیرعامل اسبق استقلال گفت: آقای عزیزی خادم باید بداند فوتبال را نمی توان یک نفره اداره کرد. اینقدر فوتبال را کوچک نکنیم. شما می خواهید آن را تک نفره اداره کنید در حالی که هیأت رییسه و سرمایه ای عظیم به نام پیشکسوتان این کاره را در کنار خودتان دارید.

تک روی عزیزی خادم عقب رفت فوتبال است ، رییس جدید بداند فوتبال را نمی توان یک نفره اداره کرد خبرنگاران

گروه ورزشی سرگرمی های محبوب، پیرو اعطای میزبانی دور برگشت مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 به بحرین، رییس جدید فدراسیون فوتبال در اسفند ماه سال گذشته و پس از انتخاب شدن در مجمع انتخاباتی این فدراسیون به دیدار محمدجواد ظریف و نمایندگان مجلس رفت تا در بحث میزبانی این رقابتها به وسیله دیپلماسی سیاسی پیگیر این مسایل باشد.

سیدکاظم اولیایی اسبق باشگاه استقلال در گفت و گو با دانشجو، درباره سیاست های جدید فدراسیون فوتبال پس از حضور رییس جدیدش و رویکردی که در رابطه با سیاسیون و نمایندگان مجلس داشته گفت: ما در خصوص یک مقوله ای صحبت می کنیم که 215 تا کشور عضوش هستند و یک سابقه 100 ساله دارد و همه این تجارب جمع شده و اساسنامه فیفا را تشکیل داده تا در چارچوب آن مسابقات فوتبال در سراسر جهان برگزار گردد. در نهایت هم این اساسنامه در هر کشور عضو با یکسری تغییرات جزیی به فراخور آن کشور تبدیل شده به ماحصل تجارب اهالی فوتبال کشورها تا بر اساس آن فوتبال شان را پیش ببرند.

وی ادامه داد: فوتبال ما اگر بخواهد در صندلی خودش قرار بگیرد باید اساسنامه اش را در نظر بگیرد و طبق آن پیش برود. باید همه تصمیمات را مطابق با آن اجرا کند. باید صندلی ها را معین کنیم، کمیته ها و نخبگان فوتبال بر اساس همین اساسنامه صندلی خودشان را پیدا نمایند تا فوتبال رو به جلو حرکت کند.

این مدیر فوتبال با اشاره به رنکینگ جدید منتشر شده از باشگاه های آسیایی گفت: امروز دیدم که صندلی فوتبال ما باز هم نزول داشته است! من درباره باشگاهی حرف می زنم که به خودم منتسب است. استقلال روزی باشگاه اول آسیا بود ولی الان یازدهم شده است! پس خودمان را گول نزنیم و پیش از هر چیز به فکر شرایط فوتبال این مملکت باشیم.

اولیایی درباره دیدارهای اخیر عزیزی خادم با محمدجواد ظریف و نمایندگان مجلس شورای اسلامی توضیح داد: اگر این رفت و آمدها برای تبریک و این مسایل بوده باشد خوب است. خوب است که رییس فدراسیون چنین ارتباطاتی داشته باشد ولی درست تر این بود که گروهی از نمایندگان مجلس برای عرض تبریک به فدراسیون می رفتند تا از این طریق اعتبار و وقار دوباره به فوتبال برمی گشت.

وی گفت: در روز انتخابات رقابت سختی بر سر حضور افراد در هیأت رییسه فدراسیون بود پس بهتر نیست در این قبیل موارد این افراد را دخیل کنیم؟ نادیده دریافت این هیأت رییسه و اینکه همه امور فدراسیون را توسط یک نفر پیش ببریم به نوعی عقب رفت نموده ایم. باز هم می گویم که این دیدار ها در شرایط عادی خوب است ولی در سایر اوقات باید ساختار و صندلی ها را در نظر بگیریم و با این رفتارها اعتبار و وقار را بار دیگر به فوتبال برگردانیم.

اولیایی با اشاره به بی تفاوتی مجلس به فوتبال طی این سالها تأکید کرد: وظایف و صندلی مجلس در قانون اساسی ما کاملا معین است. قوه مقنن است و باید قانون بگذارد و بر نحوه اجرای آن نظارت کند که قانونش درست اجرا گردد.

وی اضافه نمود: در این سالها مجلس در این زمینه در قبال فوتبال واقعا کم لطفی نموده است. ما بیش از 10 سال است که طرح جامع باشگاهداری را به مجلس ارائه نموده ایم ولی همچنان در مجلس خاک می خورد. الان 20 سال است که فوتبال ما حرفه ای شده است ولی در اجرای فوتبال حرفه ای ما کوچکترین قانونی در این زمینه نداریم! چه کسی باید قانونگذاری کند؟ دولت باید لایحه بدهد و مجلس با آنالیز آن قانون وضع کند. اما می بینیم که نه دولت و نه مجلس در این زمینه هرگز به وظایفی که در قبال فوتبال دارند توجهی نمی نمایند.

این کارشناس مدیریت در فوتبال یادآور شد: ما 290 نماینده داریم که البته ورود هر یک از آنها به بحث فوتبال دلنشین به نظر می رسد. همه می دانیم فوتبال فضای شیرینی است که برای همه جذبه دارد و می توان در آن ره صدساله را یک شبه رفت ولی در عمل شاهدیم که کمترین توجهی در مجلس به قانونگذاری درباره فوتبال نمی گردد. اگر نمایندگان در این زمینه کوتاهی نمایند از چه کسی باید توقع داشت؟ پس بهتر است که مجلس به وظایف قانونی اش بپردازد و فدراسیون فوتبال با بهره گیری از پتانسیلی که در هیأت رییسه اش دارد به امورش رسیدگی کند.

اولیایی در آخر شرح داد: ببینید درباره حرف روز فوتبال، توصیه ام این است که مهمترین مطلب ما در فوتبال حضورمان در جام جهانی است و البته می دانیم که توان فنی این کار را هم داریم ولی باید همه داشته هایمان را سازماندهی کنیم. برای نمونه ما باید بلافاصله کمیته فنی تیم ملی با حضور افراد سرشناس و این کاره مانند حشمت مهاجرانی، حسن حبیبی، همایون شاهرخی، بیژن ذوالفقارنسب یا مجید جلالی تشکیل بدهیم تا چتری بالای سر فوتبال باشند.

وی اضافه نمود: با حضور چنین افرادی بالای سر فوتبال تیم ملی وقار و اعتبار می گیرد. چرا در مسیری قدم برمی داریم که فوتبال را کوچک کنیم؟ اقای عزیزی خادم باید بداند فوتبال را نمی توان یک نفره اداره کرد. اینقدر فوتبال را کوچک نکنیم. شما می خواهید آن را تک نفره اداره کنید در حالی که هیأت رییسه و سرمایه ای عظیم به نام پیشکسوتان این کاره را در کنار خودتان دارید. این اجحاف به حقوق ملت است. ملت ایران دلخوش اند به این غرور ملی و فوتبالی که با موفقیتش بهترین لحظات را تجربه می نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تک روی عزیزی خادم عقب رفت فوتبال است ، رییس جدید بداند فوتبال را نمی توان یک نفره اداره کرد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تک روی عزیزی خادم عقب رفت فوتبال است ، رییس جدید بداند فوتبال را نمی توان یک نفره اداره کرد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید