خبرنگاران کرونا 550 میلیارد ریال گردش مالی گردشگری سمنان را کاهش داد

به گزارش سرگرمی های محبوب، سمنان- خبرنگاران- مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: تعطیلات ناشی از شیوع کرونا 550 میلیارد ریال گردش مالی تاسیسات گردشگری استان را نسبت به سال گذشته کاهش داد.

خبرنگاران کرونا 550 میلیارد ریال گردش مالی گردشگری سمنان را کاهش داد

مهدی جمال روز دوشنبه در گفت و گو با سرگرمی های محبوب افزود : به دلیل شیوع کرونا، تاسیسات گردشگری استان سمنان مانند مهمانپذیرها، اقامتگاه های بومگردی، مجتمع های گردشگری، سفره خانه ها و رستوران ها فعالیت خود را متوقف کردند که این موضوع در مجموع 550 میلیارد ریال گردش مالی این تاسیسات را نسبت به سال گذشته کاهش داد.

وی افزود: به منظور حمایت از فعالان حوزه گردشگری، اقداماتی نظیر تعویق سه ماهه بازپرداخت اقساط تسهیلات بانکی و امهال سه ماهه مالیات شامل مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش اضافه کرده در نظر گرفته شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان ابراز داشت: همچنین امهال پرداخت 23 درصدی حق بیمه کارفرمایی کارکنان شاغل در واحدهای گردشگری و صنایع دستی و تعویق پرداخت قبوض حامل های انرژی به مدت سه ماه و پس از آن به صورت اقساطی، حمایت های دیگری است که برای تاسیسات گردشگری در نظر گرفته شده است.

جمال ادامه داد: امکان استفاده تاسیسات گردشگری از تسهیلات بانکی با نرخ 12درصد، در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حال بررسی است.

در مجموع 275 تاسیسات گردشگری در استان سمنان وجود دارد که شامل 86 بومگردی، 5 مهمان پذیر و 15 هتل است.

شعار گردشگری استان سمنان که یکی از محورهای اصلی توسعه این استان درنظر گرفته شده استان سمنان از معبر به مقصد است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کرونا 550 میلیارد ریال گردش مالی گردشگری سمنان را کاهش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا 550 میلیارد ریال گردش مالی گردشگری سمنان را کاهش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید