11.3 میلیارد ریال وام خسارت کرونا در بخش گردشگری استان سمنان پرداخت شد

به گزارش سرگرمی های محبوب، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: 11 میلیارد و 380 میلیون ریال تسهیلات به فعالان گردشگری و صنایع دستی استان با هدف جبران خسارت های شیوع کرونا تا کنون پرداخت شد.

11.3 میلیارد ریال وام خسارت کرونا در بخش گردشگری استان سمنان پرداخت شد

ایرنا: محمد طاهریان روز سه شنبه ابراز داشت: 156 پرونده در سه رسته صنایع دستی، تاسیسات گردشگری مانند اقامتگاه های بوم گردی، هتل آپارتمان ها، هتل ها و مراکز خدمات رفاهی بین راهی و دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی برای دریافت تسهیلات جبران خسارت کرونا، در استان سمنان به وسیله ثبت نام متقاضیان در سامانه کارا تشکیل شده است.

وی اعلام کرد: از 156 پرونده تشکیل شده برای دریافت تسهیلات جبران خسارت های شیوع کرونا از ابتدای سال جاری تا کنون، 78 پرونده با پرداخت 11 میلیارد و 380 میلیون ریال به خاتمه رسید و پرونده های دیگر هم در حال طی مراحل اداری برای دریافت تسهیلات است.

وی ادامه داد: نرخ این تسهیلات 12 درصد است و متقاضیان می توانند اقساط 24 ماهه را با چهار ماه تنفس از زمان دریافت تسهیلات پرداخت نمایند.

طاهریان توضیح داد: از مجموع 78 پرونده که تسهیلات جبران خسارت کرونا پرداخت شد، 22 پرونده مربوط به دفاتر خدماتی، مسافرتی، گردشگری و زیارتی، سه پرونده مربوط به تاسیسات گردشگری و 53 پرونده مربوط به مراکز فراوری و عرضه صنایع دستی بود.

معاون سرمایه گذاری، گردشگری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: تسهیلات پرداختی علاوه بر جلوگیری از تعطیلی تاسیسات گردشگری و کارگاه های صنایع دستی، پایداری اشتغال را در استان رقم زد.

15 هتل، 2 هتل آپارتمان، یک متل، پنج مجتمع گردشگری، 81 اقامتگاه بوم گردی، 5 مهمانپذیر و 23 خانه مسافر و 31 دفتر خدماتی، مسافرتی و گردشگری در استان سمنان وجود دارد.

براساس آخرین گزارش، در سال گذشته تاسیسات گردشگری در استان سمنان بیش از یکهزار فرصت شغلی ایجاد کردند.

منبع: توریسم آنلاین

به "11.3 میلیارد ریال وام خسارت کرونا در بخش گردشگری استان سمنان پرداخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11.3 میلیارد ریال وام خسارت کرونا در بخش گردشگری استان سمنان پرداخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید