خیرآبادی: تیم فعلی بعد از لندن برترین تیم کشتی فرنگی تاریخ ایران است، نحوه انتخاب نفرات را پسندیدم

به گزارش سرگرمی های محبوب، سرمربی پیشین تیم ملی آذربایجان گفت: تیمی که راهی توکیو می گردد بعد از المپیک لندن، برترین تیم تاریخ کشتی فرنگی ایران است که می تواند شگفتی سازی کند.

خیرآبادی: تیم فعلی بعد از لندن برترین تیم کشتی فرنگی تاریخ ایران است، نحوه انتخاب نفرات را پسندیدم

جمشید خیرآبادی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی سرگرمی های محبوب، در خصوص نفرات اعزامی به بازی های المپیک، گفت: با توجه به شرایطی که کرونا ایجاد کرد، به عقیده من این تیمی که انتخاب شد برترین تیمی است که بعد از المپیک لندن، به المپیک توکیو می رود. برای این حرف هم دلایل و مستنداتی دارم که این تیم برترین تیم تاریخ کشتی فرنگی ما بعد از المپیک لندن است. شک ندارم که این تیم برترین نتیجه را هم بعد از لندن خواهد گرفت.

وی توانمندی کشتی گیران و جوانی تیم را از فاکتورهای اصلی موفقیت دانست و ادامه داد: این تیم برترین تیم در عین جوانی، باتجربه و فوق العاده باانگیزه است. از کادرفنی خوبی بهره می برد و همه اینها دست به دست هم داده که بگویم بعد از لندن این برترین تیم تاریخ کشتی فرنگی ما است که شگفتی سازی کند. البته شرایط بچه ها در روز مسابقه و بعلاوه خودباوری آنها نقشی معین نماینده دارد و در این بین اما و اگری وجود دارد. یکی اینکه جو مسابقات و شرایط المپیک بچه ها را نگیرد، آنها اگر روز مسابقه روی تشک خوب راهنمایی شوند و بحث روانشناسی که موضوع بسیار مهمی است، در نظر گرفته شده باشد، برترین نتیجه را می گیرند.

خیرآبادی تاکید نمود: خوشبختانه همه اعضای کادرفنی تجربه چندین دوره المپیک را دارند. محمد بنا که به سومین المپیکش می رود، جزینی و بقیه دوستان هم تجارب خوب و گرانبهایی دارند که می توانند به کشتی گیران المپیکی یاری نمایند. به عقیده من این تیم نه در حد لندن اما می تواند شگفتی ساز گردد.

مربی تیم ملی فرنگی در المپیک لندن درخصوص نحوه انتخاب تیم المپیکی اظهار داشت: نسبت به شرایط موجود، برترین کار برای انتخاب تیم انجام شد. در اوزانی که چند کشتی گیر مدعی بودند مثل 130 و 97 کیلوگرم، کشتی گیران در میدان خارجی محک زده شدند. در بقیه وزن ها اختلاف زیاد بود ولی ای کاش همه اوزان به همین شکل انتخاب می شدند که جای حرف و حدیثی باقی نماند. وقتی انتخابی باشد، همه نقدها بعدی و شایدها و بایدها کنار گذاشته می گردد. البته دو سال گذشته به خاطر کرونا شرایط برای اجرای چرخه انتخابی مهیا نشد، هر چند که علیرضا دبیر و حمید سوریان تاکید زیادی روی چرخه دارند که راه نجات کشتی کشور هست و به این شکل به همه مربیان و کشتی گیران انگیزه داده می گردد. انتخابی نباشد کشتی نابود می گردد.

خیرآبادی گفت: این یکی از برترین تیم های تاریخ کشتی فرنگی ما است. همانطور که گفتم در شرایط موجود نحوه انتخاب نفرات را پسندیدم. انشاءالله همین نفرات با کادر فنی مجربشان در المپیک شگفتی ساز شوند. من معتقدم که هر 5 وزن ما استحقاق کسب مدال را دارند، اما در 3 وزن بیشتر احتمال مدال می دهم. محمدعلی گرایی هرچند حریفان سرسختی دارد، اما یکی از امیدهای ما در توکیو هست. محمدرضا گرایی اگر خوب سر وزن برسد، هادی ساروی و علیرضا نجاتی هم می توانند مدال بگیرد. امین میرزازاده هم قطعا بدون شانس نیست. موفقیت هر دو تیم آزاد و فرنگی و بعلاوه کل ورزش ایران در بازی های المپیک آرزوی همه ما است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "خیرآبادی: تیم فعلی بعد از لندن برترین تیم کشتی فرنگی تاریخ ایران است، نحوه انتخاب نفرات را پسندیدم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیرآبادی: تیم فعلی بعد از لندن برترین تیم کشتی فرنگی تاریخ ایران است، نحوه انتخاب نفرات را پسندیدم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید