در جست و جوی موهبتی گمشده!

به گزارش سرگرمی های محبوب اصغر ایزدی جیران برای مطالعه نوروزی کتاب حرکت در سکون را پیشنهاد داد: در سال 1400 از میان کتاب هایی که از نمایشگاه مجازی کتاب تهران خریداری کردم، یک کتاب را بیش از سایر آثار دوست داشتم و حتی در این فرصت کم دو مرتبه آن را خواندم؛ این کتاب حرکت در سکون به قلم رایان هالیدی نام دارد که با ترجمه امیرحسین رزاق و به وسیله انتشارات خوب منتشر شده است.

در جست و جوی موهبتی گمشده!

مسئله حرکت در سکون این است که ما چگونه می توانیم با وجود هیاهوهایی که در زندگی مدرن وجود دارد؛ از جمله درگیری ما با فضای مجازی و این که مدام مجبور هستیم جوابگوی افراد مختلف باشیم، همچنان آرامش را به عنوان ودیعه و هدیه ای که می تواند ما را نجات داده و به انسان های بهتری تبدیل کند در وجود خود داشته باشیم و حفظ کنیم.

در شرحات کوتاهی که در پشت جلد کتاب آمده این طور می خوانیم: همه متفکران، هنرمندان، رهبران و قهرمانان بزرگ یک ویژگی ثابت دارند که آن ها را از پریشانی نجات می دهد و کمکشان می نماید بر خود مسلط باشند و کار درست را انجام دهند. رایان هالیدی نام این ویژگی را آرامش می گذارد. او برای شرح نظراتش مثال های فراوانی می آورد: مثال هایی از زندگی مشاهیر گذشته تا قهرمانان ورزشی و سیاستمداران امروز. این روزها بیش از هر برهه ای در تاریخ غرق در حجم عظیمی از اطلاعات و فشارهای عصبی هستیم و در مسائل دست و پا می زنیم. در راهمان با موانع متعدد، خود پسندی و رقابت هایی سنگین روبرو خواهیم شد که اگر آماده به سراغ آن ها نرویم شانس موفقیت مان کم خواهد بود. کتاب حرکت در سکون راهی ساده اما الهام بخش جلوی پایمان می گذارد تا خود را از فشار و استرس بی وقفه ا رها سازیم که از اخبار و شبکه های اجتماعی گرفته تا کار و زندگی روزمره پیش پایمان می گذارند. آرامشی که همه در پیش هستیم، راهِ رسیدن به معنی و مفهوم، رضایت درونی و تعالی در زندگی ؛ این همان موهبت گمشده ای است که در دنیای مدرنِ امروز بیش از همواره اهمیتی حیاتی پیدا نموده است.

کتاب رایان هالیدی از سه بخش اصلی تشکیل شده است: فکر، روح و جسم. در بخش فکر می خوانیم: قلمرو فکر، در زمان حال حاضر باش، ورودی هایت را محدود کن، فکرت را آزاد کن، آرام باش و عمیق فکر کن، خاطره نویسی کن، با سکوت اخت شو، در پی حکمت باش، اعتماد به نفست را پیدا کن و خودستا نباش و رها کن. بخش روح شامل این موضوعات است: قلمرو روح، فضیلت پیشه کن، کودک درونت را دریاب، امیالت را دور کن، کافی، در زیبایی غوطه ور شو، وجود قدرتی والاتر را بپذیر، وارد رابطه شو، برخشمت چیره شو، همه یکی هستیم. و نهایتا بخش سوم کتاب این عناوین را مورد توجه قرار داده است: قلمرو جسم، بگو نه، قدم بزن، عادت روزانه بساز، داشته هایت را رها کن، خلوت کن، انسان باش، از خواب غافل نشو، تفریح پیدا کن، از واقعیت نگریز، شجاعانه عمل کن و به سوی آخرین گام.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "در جست و جوی موهبتی گمشده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در جست و جوی موهبتی گمشده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید