25 بازی کامپیوتر که در سال 2021 منتظرشان هستیم

به گزارش سرگرمی های محبوب، سال نو میلادی آغاز شده و برای ما که تمام زندگی مان از بازی های ویدیوی تشکیل شده، چیزی جذاب تر از نگاه کردن به بازی هایی که قرار است در سال جدید منتشر گردد، وجود ندارد. سال جاری اولین سال است که به هنگام آغاز آن، کنسول های نسل نهم در دستان ما هستند. این کنسول ها امکانات تازه ای برای توسعه دهندگان بازی های ویدیوی فراهم می نمایند. به این شکل محدودیت های زیادی از بین خواهند رفت و مرز های ساخت بازی های جدید جلو می رود.

25 بازی کامپیوتر که در سال 2021 منتظرشان هستیم

سال های گذشته برای بازی کنانی که پلتفرم اصلی آن ها برای تجربه بازی های ویدیویی کامپیوترهای شخصی است سال های بسیار خوبی بودند. حصار اطراف بازی های انحصاری روزبه روز در حال ضعیف تر شدن است. بازی کنان پلتفرم کامپیوتر های شخصی بیش ترین سود ممکن را از این موضوع برده اند. سازنده های بازی های انحصاری کنسولی معمولا علاوه بر کنسول، یک نسخه کامپیوتری از بازی خود منتشر می نمایند. در حال حاضر تمام بازی های کنسول ایکس باکس به کامپیوترهای شخصی می آیند و شرکت سونی هم در سال های گذشته تقریبا تمام بازی های انحصاری کنسول خود را برای کامپیوترهای شخصی منتشر نموده.

لیستی که در ادامه برای شما جمع آوری نموده ایم حاوی عظیم ترین بازی هایی است که در سال میلادی جدید منتشر خواهند شد. البته با توجه به شرایط نامناسب فعلی جهان برنامه سازندگان بعضی از این بازی ها برای انتشار در سال 2020 بوده که به دلیل قرنطینه دچار تاخیر شده. از سمت دیگر انتشار تمام بازی های این لیست در امسال به دلیل شرایط سخت توسعه بازی های ویدیویی قطعی نیست و اصلا بعید نیست انتشار بعضی از این بازی ها تا سال 2022 تاخیر بخورد.

1. Hitman 3

2. The Medium

3. Yakuza Remastered Collection

4. Nioh 2

5. Little Nightmares 2

6. Prince of Persia: Sands of Time Remake

7. It Takes Two

8. Disco Elysium: The Final Cut

9. NieR: Replicant ver1.2

10. Resident Evil 8 Village

11. Mass Effect: Legendary Edition

12. Deathloop

13. Back 4 Blood

14. Ghostwire: Tokyo

15. Gotham Knights

16. Kena: Bridge of Spirits

17. Psychonauts 2

18. New World

19. Halo Infinite

20. Far Cry 6

21. Vampire Bloodlines 2

22. Age of Empies 4

23. Battlefield 6

24. Atomic Heart

25. Elden Ring

1. Hitman 3

تهیه نماینده: IO Interactive / توسعه دهنده: IO Interactive

تاریخ انتشار: 20 ژانویه / 1 بهمن

قرار دادن بازی کن در منطقه ای کوچک اما پرجزییات و محول کردن هدف قتل یک شخص خاص هسته اصلی سری بازی های هیتمن را تشکیل میدهند. این محور اصلی ساده اما جذاب باعث ساخت بازی های مختلفی از این سری شده که هر کدام از آن ها آزادی عمل بیش تری را به بازی کن اهدا می نمایند. بعد از ساخته شدن Blood Money از سری بازی های هیتمن که به عقیده بسیاری از هواداران، یکی از بهترین شماره های این سری به شمار می رود جهت ساخت بازی های سری هیتمن تغییر کرد. سازنده های این بازی با ساخت Absolution سراغ خلق اثری سینمایی رفتند که به مذاق بیشتر هواداران این سری خوش نیامد.

  • قاتل خاموش در اوج؛ نقد ها و نمرات Hitman 3 منتشر شد

بعد از ساخته شدن بازی Hitman Absolution، بیشتر هواداران بازی های هیتمن نسبت به آینده این سری نگران بودند و احساس می شد که کار سری هیتمن دیگر تمام است. تا این که استودیوی IO Interactive در سال 2016 یک قسمت جدید از سری بازی های هیتمن منتشر کرد. اسم این قسمت از سری هیتمن هیچ پسوند و پیشوندی ندارد و به سادگی هیتمن نامیده شده. بازی هیتمن 2016 یک بازنگری (ریبوت) بر سری هیتمن است که تمام تمرکز آن روی ارایه دادن هسته اصلی سری بازی های هیتمن، یعنی قتل های خلاقانه با آزادی عمل بالا جمع شده. بازی هیتمن 2016 یک دنباله که به سادگی هیتمن 2 نامیده شده دریافت کرد. این قسمت از بازی تفاوت زیادی با قسمت قبلی نداشت و صرفا خط جدید بازی های هیتمن را ادامه می داد.

به دنبال دو قسمت آخر سری بازی های هیتمن، بازی هیتمن 3 ساخته شده تا سه گانه جدید هیتمن را که از طرف توسعه دهندگان بازی سه گانه جهانی قتل اسم گذاری شده، تکمیل کند. نکته مهمی که در خصوص سه گانه جهانی قتل وجود دارد این است که گیم پلی این سه بازی تفاوت فراوانی با یکدیگر ندارد. چیزی که در این سه بازی جدید بهبود یافته کیفیت مراحلی است. در سری بازی های هیتمن حقیقتا مراحل از مهم ترین عناصر به شمار می فرایند و میزان لذتی که بازی کن از این بازی ها می برد تاثیر بسیار زیادی از کیفیت مراحل می پذیرد. بازی هیتمن 3 به عنوان انتها دهنده سه گانه جهانی قتل بدون این که تغییری در ویژگی های اساسی هیتمن های جدید ایجاد کند، بهترین مراحل ممکن را ارایه می دهد. مراحلی که قرار است بارها و بارها تکرار شوند و هر گوشه و کنار آن ها، پر از جزییات باشد.

2. The Medium

تهیه نماینده: Bloober Team / توسعه دهنده: Bloober Team

تاریخ انتشار: 28 ژانویه / 9 بهمن

جدیدترین اثر استودیوی بلوبر تیم (Bloober Team) در ماه اول سال 2021 وارد بازار می شود که مدیوم نام دارد. بازی مدیوم همانند دیگر آثار این استودیو، مانند لایه های ترس (Layers of Fear) و نظاره گر (Observer) عناصر ترسناکی در خود دارد اما در مقایسه با دیگر بازی های ترسناک، نمی تواند زهره آدم را منفجر کند. برخلاف دیگر آثار این استودیو، بازی مدیوم اول شخص نیست و گیم پلی آن به بازی های استودیوی تل تیل گیمز (Telltale Games) شباهت دارد. یعنی کنترل شخصیت بازی با دوربین های سوم شخص ثابت انجام می شود و بازی کن لابه لای گشت و گذار در محیط، پازل حل می نماید و میان پرده های سینمایی می بیند.

  • تریلر گیم پلی The Medium

بازی مدیوم یک داستان ماورایی را روایت می نماید که نمایش دهنده اتفاقاتی میان دو جهانی زندگان و مردگان است. نکته مهمی که بازی مدیوم را از دیگر بازی های مشابه متمایز می نماید، جریان داشتن بازی به شکل هم زمان در جهانی زندگان و مردگان است. البته این که یک بازی جهانی مردگان و زندگان را به تصویر بکشد چیز جدیدی نیست. تفاوت بازی مدیوم در ایجاد این صحنه ها این است که اتفاقات به شکل موازی در دو جهان رخ می دهند و نمایش داده می شوند.

در بخش هایی از این بازی، صحفه بازی به دو نیم تقسیم می شود که هر نیمه یکی از جهانها را نمایش می دهد و می توان نتایج فعالیت های شخصیت بازی که به طور هم زمان در هر دو جهان تاثیر می گذارند، تماشا کرد. بعید می دانیم این مکانیک جالب بتواند بازی مدیوم را به اثری سطح بالا تبدیل کند. احتمالا اتفاقاتی که ممکن است با این ویژگی رخ دهند جذاب خواهند بود و کاری می نمایند که این اثر ارزش حداقل یک بار تجربه را داشته باشد.

3. Yakuza 3 - 4 - 5 - 6

تهیه نماینده: Sega / توسعه دهنده: Ryu Ga Gotoku Studios

تاریخ انتشار: 28 ژانویه / 9 بهمن - 25 مارس / 5 فروردین

سری بازی های یاکوزا بازی کنان را به سفری معرکه به سرزمین ژاپن می برند. این سری با داستان جدی خود که در سرزمین عجایب احاطه شده دل بسیاری از بازی کنان را به دست آورده. یاکوزا پکیجی سرگرم نماینده و کامل برای عاشقان سرزمین آفتاب است که با گیم پلی گاه گاه سریع و متنوع خود می تواند ساعت های خوشی را ایجاد کند. هر لحظه گشت وگذار در خیابان های بازی های یاکوزا می تواند منجر به اتفاقی عجیب شود و خاطره ای بامزه برای بازی کن بسازد.

  • مجموعه بازسازی Yakuza و Yakuza 6 به ایکس باکس و کامپیوتر می آیند

پیش از این، تمام قسمت های سری بازی های یاکوزا به شکل انحصاری برای کنسول پلی استیشن عرضه می شدند؛ اما در چند سال گذشته شرکت سگا تصمیم گرفته که این سری را در دسترس طیف وسیع تری از بازی کنان قرار دهد. شرکت سگا با بازسازی کردن سه قسمت اول این سری و منتشر کردن آن ها برای تمام پلتفرم ها کاری کرد که بازی کنان امروزی وارد این سری شوند و خود را به جهانی این سری بسپارند.

حالا نوبت به عرضه قسمت های باقی مانده این سری برای عموم بازی کنان رسیده. البته برخلاف سه قسمت دیگری که به طور کامل از ابتدا ساخته شدند، شرکت سگا برای عرضه قسمت های باقی مانده این سری تغییری در آن ها ایجاد ننموده. این قسمت های سری بازی یاکوزا صرفا با استفاده از قدرت بیش تر پلتفرم کامپیوتر می توانند با وضوح تصویر و فریم ریت بالاتر اجرا شوند. قسمت سوم، چهارم و پنجم این سری در یک بسته، روز 9 بهمن و قسمت ششم این سری به شکل جداگانه در تاریخ 5 فروردین عرضه خواهند شد.

4. Nioh 2 - Complete Edition

تهیه نماینده: Koei Tecmo / توسعه دهنده: Team Ninja

تاریخ انتشار: 5 فوریه / 17 بهمن

سری بازی های نیوه از معدود دنبال نمایندگان پیروز دارک سولز به حساب می آیند. ساخت بازی های چالش برانگیز که از فرمول سری بازی های دارک سولز پیروی می نمایند اصلا کار ساده ای نیست. استودیوی تیم نینجا با افزودن ویژگی های جدید به فرمول سری بازی های دارک سولز پیروز شد تا پیاده سازی مخصوص به خود را از بازی دارک سولز ابداع کند و هواداران مخصوص به خود را به دست بیاورد. از مهم ترین تفاوت های سری نیوه در مقایسه با بازی های دارک سولز می توان به سیستم سبک مبارزه و توانایی بازیابی خستگی شخصیت بازی با یک دکمه حین مبارزه (چیزی شبیه به سیستم خون بازی بلادبورن) اشاره نمود.

  • مجموعه Nioh برای PS5 عرضه می شود؛ نسخه کامل Nioh 2 برای PC و PS4

بازی نیوه 2 قسمت اول را گسترش داده. برای مثال در این بازی توانایی خلق و شخصی سازی شخصیت اصلی بازی وجود دارد. هم چنین قابلیت جدیدی در بازی نیوه 2 وجود دارد که بازی کنان با استفاده از آن می توانند به هیولا تبدیل شوند و قدرت بیش تری در مبارزه داشته باشند. قسمت دوم بازی نیوه در حقیقت یک پیش درآمد بر قسمت اول است و وقایعی مربوط به سال ها پیش از داستان بازی اصلی را بیان می نماید.

همانند قسمت اول، بازی نیوه 2 در ابتدا به عنوان یک بازی انحصاری برای کنسول پلی استیشن 4 عرضه شد. حالا قرار است نسخه کامل این بازی برای کامپیوترهای شخصی عرضه شود. این نسخه کامل، تمام محتوای اضافه بازی نیوه 2 را در خود دارد و از ویژگی های متداول بازی های ویدیویی کامپیوتری مانند وضوح تصویر4K و نرخ فریم بالا پشتیبانی می نماید.

5. Little Nightmares II

تهیه نماینده: Bandai Namco / توسعه دهنده: Tarsier Studios

تاریخ انتشار: 11 فوریه / 23 بهمن

قسمت اول بازی کابوس های کوچک که حس و حالی شبیه بازی برزخ (Limbo) داشت با ارایه دادن ترس مخصوص به خود توانست دل بسیاری از افراد را به دست بیاورد. این بازی شکل جدیدی از ترس را به نمایش در می آورد که دقیقا شبیه به کابوس های عجیب بچگانه است و با آرامش آزاردهنده خود، در قلب بازی کنان استرس ایجاد می نماید.

  • تریلر گیم پلی Little Nightmares 2

با توجه به پیروزیت های بازی کابوس های کوچک ساخت دنباله ای بر این بازی دور از ذهن نبود و حالا این دنباله در حال ساخت است. قسمت دوم بازی کابوس های کوچک از هر نظر عظیم تر است و هیولاهای بسیار مخوفی را در خود جا داده است. البته همانند ترس بسیاری از بچه ها، این هیولاها در اصل آدم عظیم هایی هستند که به دلایل مختلف برای بچه ها ترسناک می شوند. این بازی به شکل جالبی به خوفناک بودن این افراد پر و بال می دهد و باعث خلق موقعیت های ترسناک می شود.

علاوه بر هیولاها، این بازی در مقایسه با قسمت اول کابوس های کوچک محیط های منتوع تر و جدیدتری دارد و با این محیط ها به شکل های جدیدی موقعیت های دلهره آور خلق می نماید. قهرمان این بازی مونو (Mono) است که قدرت های ماورایی دارد. استفاده از این قدرت ها، بخشی از پازل های بازی کابوس های کوچک 2 را تشکیل می دهند. در قسمت هایی از این بازی شاهد حضور شخصیت اصلی بازی اول، یعنی سیکس (Six) خواهیم بود که حضور او به گیم پلی گره خورده و پازل های دونفره مخصوص به خود را می سازد. گیم پلی این بازی به طور کلی از سه قسمت گشت وگذار، پازل و تعقیب و گریز های نفس گیر تشکیل می شود.

6. Prince of Persia: Sands of Time Remake

تهیه نماینده: Ubisoft / توسعه دهنده: Ubisoft Pune

تاریخ انتشار: 18 مارس / 28 اسفند

سری بازی های شاهزاده پارسی از عظیم ترین مجموعه بازی های شرکت یوبی سافت به شمار می رود. البته این بازی ها همانند سری های دیگری مانند اسپلینتر سل و رینبو سیکس (شماره جدید رینبو سیکس هیچ ارتباطی با بازی های اصلی این سری ندارد) تقریبا به فراموشی سپرده شد ه اند. ممکن است شاهزاده پارسی برای گیمر های امروزی کمی غریبه به نظر بیاید. این سری در حقیقت سرچشمه مجموعه بازی های اساسینز کرید است که در حال حاضر به عنوان یکی از سری بازی های اصلی شرکت یوبی سافت به شمار می رود.

بازی های سری شاهزاده پارسی با داشتن جهانیی جادویی که در سرزمین هایی خیالی در ایران قرار داردند و با پس زمینه هایی شبیه به جهانی هزار و یک شب ساخته شده اند، دل بسیاری از گیمرها را به دست آوردند. این بازی ها با ارایه دادن مکانیک های جدیدی مانند کنترل زمان و پارکور، در دوران خود حسابی غوقا به پا می کردند. متاسفانه حدود یک دهه است که هیچ خبری از این بازی های شاهزاده پارسی نبود اما بالاخره شرکت یوبی سافت شانس جدیدی به این سری قدیمی داده تا دوباره گیمر ها بتوانند در جهانی خیالی شاهزاده پارسی از در و دیوار بالا بفرایند.

  • تریلر رونمایی Prince of Persia: Sands of Time Remake

با وجود این که بازگشت سری شاهزاده پارسی، حتی به عنوان یک بازسازی خوش حال نماینده است اما ظاهر این بازی اصلا دل چسب نیست و حسابی باعث اعتراض همه شده. شخصیت های بازسازی بازی شاهزاده پارسی بیش تر به هندی ها شبیه هستند و گرافیک و انیمیشن های این بازی به هیچ وجه در حد و اندازه یک بازی برای عرضه در سال 2021 نیستند. البته محیط های این بازی جو خوبی دارند و حس و حال مرموز این سری را القا می نمایند. شرکت یوبی سافت اعلام نموده که قرار است روی گرافیک این بازی بیش تری کار کند. از حق نگذریم به طور کلی این که شرکت یوبی سافت دوباره به سری شاهزاده پارسی نظری افکنده خوش حال نماینده است و امیدواریم بازخورد های این بازی در حدی باشند که شرکت یوبی سافت دوباره این سری را زنده کند و یک نسخه جدید از آن را به جهانیان هدیه دهد.

7. It Takes Two

تهیه نماینده: EA / توسعه دهنده: Hazelight

تاریخ انتشار: 26 مارس / 6 فروردین

استودیوی Hazelight از بهترین سازندگان بازی های همکاری دونفره به حساب می آید. تیم این استودیو با ساخت دو بازی Brothers: A Tale of Two Sons و A Way Out پیروز شدند توجه و ستایش بسیاری دریافت نمایند. یکی از مهم ترین ویژگی های بازی های این استودیو ماجراهایی معرکه ای است که در ذهن بازی کنان می ماند و تبدیل به یک ماجراجویی خاطره انگیز می شود. این تیم حالا سراغ ساخت یک اثر جدید رفته.

بازی جدید این استودیوی که It Takes Two نام دارد، حس و حال کاملا متفاوتی در مقایسه با بازی های قبلی این استودیو می دهد و برخلاف آن ها بسیار شاد و رنگارنگ است. این بازی هم به شکل دونفره تجربه می شود و همه چیز گیم پلی آن به تجربه دونفره گره خورده. بر اساس چیزی که در تریلر این بازی دیده ایم، گیم پلی این بازی سبک خاصی ندارد و هر بخش از آن شکلی مخصوص به خود دارد.

  • گیم پلی It Takes Two، بازی جدید سازندگان A Way Out را ببینید

داستان این بازی در خصوص نفرینی است که گریبان گیر دو شخصیت بازی شده و آن ها را به عروسک تبدیل نموده. این دو نفر در گذشته انسان بودند اما به دلیل اختلافات از یکدیگر جدا شدند. حالا سرنوشت شخصیت های بازی به یکدیگر گره خورده و مجبورند به خاطر از بین بردن این نفرین، رابطه خود را با یکدیگر بهبود بخشند و به سفری دور و دراز و پرمخاطره بفرایند. احتمال می دهیم این بازی نیز مانند دیگر ساخته های استودیوی Hazelight احساسات بازی کنان را در دست بگیرد و به داستانی به یاد ماندنی تبدیل شود.

8. Disco Elysium: The Final Cut

تهیه نماینده: ZA/UM / توسعه دهنده: ZA/UM

تاریخ انتشار: مارس 2021 / اسفند 1399

بازی Disco Elysium یکی از مهم ترین بازی های انحصاری کامپیوترهای شخصی در چند سال گذشته به شمار می رود که با داستان شگفت انگیز خود، پیروز شد جوایز بسیار زیادی را دریافت کند. این بازی در حقیقت یک نقش آفرینی است که تمام تمرکز خود را روی به نمایش کشیدن شخصیت اصلی بازی می گذارد و با قرار دادن بازی کن در موقعیت های مختلف، لحظات ویژه ای را خلق می نماید. این بازی نه تنها به عنوان اثری سرگرم نماینده بازی کن را درگیر می نماید، بلکه تفکرات مخصوص به خود را دارد و می تواند چالش های ذهنی مختلفی را در مغز بازی کن ایجاد کند.

  • نسخه کامل Disco Elysium برای کنسول ها و کامپیوتر معرفی گردید

به دنبال پیروزیت های این بازی، سازندگان آن تصمیم گرفتند تا نسخه کاملی از این بازی را تحت عنوان Disco Elysium: The Final Cut منتشر نمایند. با وجود این که هدف اصلی ساخت این نسخه ویژه، انتشار این بازی روی کنسول ها است اما این نسخه بازی ویژگی های مخصوصی دارد که آن را از هر نظر بالاتر از بازی اصلی قرار می دهد. نسخه نهایی بازی Disco Elysium نه تنها از دسته بازی پشتیبانی می نماید، بلکه محتوای اضافه مانند شخصیت های جدید و بخش های داستانی مخصوص به خود را دارد. گفتنی است این نسخه از بازی Disco Elysium به عنوان یک آپدیت رایگان به تمام دارندگان این بازی روی پلتفرم کامپیوترهای شخصی هدیه خواهد شد.

9. NieR Replicant ver 1.2

تهیه نماینده: Square Enix / توسعه دهنده: Square Enix, Toyloigc

تاریخ انتشار: 22 آوریل / 2 اردیبهشت

قسمت اول بازی NieR از بازی هایی است که توجه بسیار کمی را به خود جلب کرد و چندان محبوبیت عظیمی را به خود ندید. قسمت دوم این سری که NieR Automata نام دارد و توسط استودیوی کاربلد پلاتینیوم گیمز (Platinum Games) ساخت شد، توانست تمام ناکامی های قسمت اول را جبران کند و با داستان عجیب خود همگان را از خود بی خود کند. به دنبال پیروزیت های قسمت دوم سری بازی های NieR، بسیاری از افراد کنجکاو شدند تا بازی اول این سری را تجربه نمایند اما متاسفانه این بازی مسائل بسیاری دارد و تجربه آن آزاردهنده است.

خوش بختانه شرکت اسکوئر انیکس به داد هواداران این سری رسیده و با ساخت بازسازی قسمت اول سری بازی NieR، امکان دسترسی به این بازی را برای گیمرها ممکن نموده. بازسازی قسمت اول سری بازی های NieR که NieR Replicant ver. 1.2 نامیده شده چیزی بیش تر از یک بازسازی ساده است و همه چیز بازی اصلی را تغییر داده.

  • گیم پلی NieR Replicant به نمایش درآمد

بهبود هایی که در بیشتر بازسازی های این روزها می بینیم تنها در تقویت گرافیک بازی یا در بهترین شرایط، بهبود دوربین و چیزهایی از این قبیل خلاصه می شود. بازسازی بازی NieR Replicant به قدری تغییرات گوناگون در بازی اصلی ایجاد نموده که می توان گفت با یک بازی جدید طرف هستیم. مبارزات بازی اصلی مسائل فراوانی دارند و در مقایسه با استانداردهای امروزی غیرقابل قبول به حساب می آیند. بازسازی این بازی تمام این مسائل را حل نموده. بهبود دادن گیم پلی این بازی باعث شده که تمامی هواداران این سری بتوانند از قسمت اول سری NeiR با ظاهر و باطن امروزی لذت ببرند.

10. Resident Evil Village

تهیه نماینده: Capcom / توسعه دهنده: Capcom

تاریخ انتشار: 7 می / 17 اردیبهشت

در سال های گذشته شرکت کپکام به یکی از محبوب ترین شرکت های بازی سازی جهان تبدیل شده و با ساختن آثار باکیفیت پشت سر هم، گیمر ها را سر ذوق آورده. چند سال پیش بود که این شرکت با ساخت قسمت هفتم سری بازی های رزیدنت اویل، روح تازه ای در این سری دمید. بازی رزیدنت اولی 7 با ایجاد حس و حال رزیدنت اویل های اولیه، در کنار تغییرات مختلف مانند دوربین اول شخص، ستایش های بسیاری را دریافت کرد. بعد از ساخت این قسمت از سری بازی های رزیدنت اویل بازسازی دو تا از مهم ترین قسمت این سری، یعنی رزیدنت اویل های 2 و 3 به شکلی باورنکردنی انجام شد تا گیمرهای امروزی بتوانند این بازی ها را در قالبی امروزی تجربه نمایند. حالا نوبت به ساخت قسمت جدید این سری رسیده.

رزیدنت اویل 8 دنباله مستقیم رزیدنت اویل 7 است و داستان شخصیت اصلی بازی قبلی یعنی اتان وینترز (Ethan Winters) را ادامه می دهد. محیط های این بازی از روستاهایی با محافل ماورایی مخفی و قلعه ای مخوف تشکیل شده که شکل و شمایل گوتیک دارد. اولین بارنیست که می بینیم جهانی بازی رزیدنت اویل حس و حال ماورایی دارد و احتمال می دهیم در انتهای این بازی، همانند تمام بازی های این سری اتفاقات اتفاق افتاده و موجودات جهش یافته با دلایل علمی توجیه شوند و تمام کاسه کوزه ها سر شرکت آمبرلا شکسته شود.

  • تریلر داستانی Resident Evil Village

گیم پلی و مبارزات رزیدنت اویل 8 نیز همانند داستان این بازی، ادامه دهنده راه قسمت قبلی است و با دوربین اول شخص قرار است تمرکز فراوانی روی ترساندن شخصیتی اصلی بازی داشته باشد. رزیدنت اویل 8 اولین قسمت نسل نهمی این سری است و با ارتقا دادن گرافیک قسمت هفتم که به خودی خود شگفت انگیز بود یکی از زیباترین بازی های سال 2021 است.

11. Mass Effect Legendary Edition

تهیه نماینده: EA / توسعه دهنده: BioWare

تاریخ انتشار: اوایل 2021

سری بازی های مس افکت از عظیم ترین نقش آفرینی های موجود به حساب می آیند. این بازی های علمی تخیلی با جهانسازی معرکه خود گیمر های بسیاری را به سفرهای فضایی برده اند و شخصیت های پرداخت شده ای را در خود دارند. در حال حاضر استودیوی سازنده این سری، یعنی استودیوی بایوویر شرایط خوبی ندارد و بازی های اخیر این استودیو، مخصوصا قسمت آخر سری مس افکت اصلا چنگی به دل نمی زنند. بازسازی شدن سه قسمت اصلی سری بازی های مس افکت می تواند فرصت مناسبی برای گیمرهای امروزی باشد تا با روزهای اوج این سری بیش تر آشنا شوند.

نسخه بازسازی شده سه قسمت اول مس افکت تفاوت چندانی با بازی های اصلی ندارد و به طور کلی تغییرات آن در بهبودهای گرافیکی خلاصه می شود. البته گرافیک این سری دلیل محبوبیت آن نبوده و چیزی که از جهانی مس افکت به یاد بازی کنان مانده، داستان کم نظیر و زیبای این سری است. مدتی پیش مشخص شد که نسخه ای جدید از سری بازی های مس افکت در حال ساخت است. احتمالا این نسخه جدید دنباله مستقیم سه گانه اصلی مس افکت باشد. عرضه دوباره سری مس افکت می تواند دریچه ورود بازی کنان جدید به این سری باشد و حتی باعث شود هواداران قدیمی دوباره خود را وارد این جهان نمایند تا همگی آمادگی کامل برای رفتن استقبال نسخه جدید مس افکت را داشته باشند.

12. Deathloop

تهیه نماینده: Bethesda / توسعه دهنده: Arkane

تاریخ انتشار: 21 می / 31 اردیبهشت

استودیوی آرکین را با سری بازی های سرافکنده (Dishonored) می شناسیم. این استودیو در حال ساخت بازی جدید خود به نام دث لوپ است. از نظر گیم پلی شباهت هایی میان سرافکنده و دث لوپ وجود دارد. هر دو بازی اول شخص هستند و اسلحه ها و قابلیت های ماورایی مختلفی را در اختیار بازی کنان قرار می دهند و همچنین در نحوه انجام اهداف به بازی کنان آزادی عمل می دهند. تفاوت اصلی میان این دو بازی حس و حال آن هاست. بازی دث لوپ بخش های مخفی کاری نیز دارد اما کفه ترازو بخش های اکشن این بازی سنگین تر است. بازی دث لوپ با وجود خشونت خود، ظاهری کمیک وار دارد و با موسیقی و رنگ های پرانرژی خود در کنار گیم پلی سریع و برق آسا می تواند بازی کنان بسیاری را سرگرم کند.

  • پیش نمایش دث لوپ؛ روز از نو مرگ از نو

داستان این بازی از این قرار است که شخصیت اصلی این بازی یعنی کلت (Colt) در یک حلقه زمانی گیر افتاده و مجبور است یک روز خاص را به شکل مکرر تکرار کند. تنها راه رهایی از این حلقه کشتن اهداف مشخصی است که در جزیره بازی زندگی می نمایند. به قتل رساندن هر کدام از این اهداف چالش های مخصوص به خود را دارد. این ویژگی داستان بازی به گیم پلی گره خورده و به این بازی حس و حال روگ لایک داده است.

بازی دث لوپ بخش آنلاین نیز دارد. در راه کشتن اهداف مشخص شده، کلت یک رقیب به نام جولیانا (Julianna) دارد. جولیانا نیز همانند کلت یک قاتل خبره است اما وظیفه دارد مانع راه کلت شود و به او اجازه به خاتمه رساندن هدفش را ندهد. بازی کنان می توانند در نقش جولیانا به شکل آنلاین وارد بازی دیگران شوند و کار را برای آن ها سخت نمایند.

13. Back 4 Blood

تهیه نماینده: Warner Bros. Interactive Entertainment / توسعه دهنده: Turtle Rock Studios

تاریخ انتشار: 22 ژوئن / 1 تیر

استودیوی ترتل راک بعد از عرضه خجالت آور بازی Evolve تصمیم گرفته به ریشه های خود باز شود. این استودیو را با بازی های محبوب Left 4 Dead می شناسیم. بازی هایی که اثر عمیقی روی بازی های زامبی کشی و حتی تمام بازی های همکاری گذاشته اند. ساخت دنباله بازی Left 4 Dead به دلیل این که حقوق این بازی در دست شرکت Valve است، ممکن نیست؛ به همین دلیل تیم Turtle Rock تصمیم گرفته اند تا به جای ساخت یک قسمت جدید برای سری Left 4 Dead، دنباله معنوی این سری را بسازند.

  • دنباله معنوی Left 4 Dead به نام Back 4 Blood تیر ماه منتشر می شود

بازی Back 4 Blood حس و حالی شبیه به Left 4 Dead را القا می نماید. این بازی به طور کلی در قلع و قمع کردن سیل بی شمار زامبی ها خلاصه می شود و به ظاهر اثری ساده است که سریعا خسته نماینده می شود؛ اما حقیقتا گیم پلی بازی های سری Left 4 Dead به قدری پرداخت شده که بازی کنان حتی بعد از ساعت ها انجام دادن کار ساده ای مانند از پا در آوردن زامبی های پرتعداد خسته نمی شوند. اسلحه های این بازی به وسیله صداگذاری عالی و قدرت تخریب بالای خود حسی عالی القا می نمایند و از دلایل مهم سرگرم نماینده بودن بازی های این سری هستند. از سمت دیگر، طراحی بازی های استودیوی Turtle Rock کاملا حول محور تجربه شدن به شکل همکاری انجام می شود و بازی کردن این بازی ها با دوستان، لحظات لذت بخشی را رقم می زند.

14. Ghostwire: Tokyo

تهیه نماینده: Bethesda / توسعه دهنده: Tango Gameworks

تاریخ انتشار: 2021

بازی گاست وایر: توکیو جدیدترین اثر سازندگان بازی The Evil Within است. در این بازی بیشتریت جمعیت شهر توکیو به شکل مرموزی محو شده و وظیفه بازی کن است تا راز این اتفاق را کشف کند. مانند آثار دیگر سازندگان این بازی، گاست وایر اتمسفر مورمورنماینده ای دارد؛ اما نکته مهم این جاست که در این بازی تمرکز بیش تری به نبردهای اکشن معطوف شده و با یک بازی کاملا ترسناک طرف نیستیم. بازی کنان با دیدن تریلر اول این بازی گمان کردند که قرار است سازندگان این بازی بخش های ترسناک فراوانی را در آن قرار دهند اما با انتشار تریلر دوم که گیم پلی را به نمایش در می آورد مشخص شد که شرایط خلاف نظر هواداران است.

مبارزات این بازی به شکل اول شخص هستند و بازی کن می تواند با استفاده از جادوهای گوناگون، هیوالاهایی که در شهر وجود دارند را شسکت دهد. چیزی که می تواند این بازی را برای افراد خاص کند ظاهر نئو نوآر شهر توکیو است که ترکیب آن با اتفاقات ماورایی، معجون گوارایی را خلق کند. البته اطلاعات این بازی کامل نیست و دقیقا مشخص نیست که با ارواح طرف هستیم یا موجودات دیجیتالی.

15. Gotham Knights

تهیه نماینده: Warner Bros. Interactive Entertainment / توسعه دهنده: Warner Bros. Montreal

تاریخ انتشار: 2021

بازی جدید جهانی بتمن چندان امیدوار نماینده نیست. این بازی توسط استودیوی دوم شرکت وارنر براز ساخته شده که پیش از این وظیفه ساخت بازی Batman: Arkham Origins را به عهده داشتند. بازی شوالیه های گاتهام یک قسمت فرعی در این سری به شمار می رود و تفاوت های بسیاری با دیگر بازی های سری بتمن دارد. وقایع این بازی بعد از داستان بازی Batman: Arkham Knight رخ می دهند. در این بازی خبری از بتمن نیست و به جای او قرار است در نقش یاران بتمن مانند رابین و بت گرل به حساب خلافکارهای گاتهام برسیم.

مشکل اصلی این جاست که بر اساس تریلرهای منتشر شده، گیم پلی این بازی چندان جذاب به نظر نمی آید. تا به حال بازی های سری بتمن اکشن و ماجراجویی بودند و با خلق صحنه های شگفت انگیز، لحظاتی به یاد ماندنی برای هواداران بتمن خلق کردند. در مقایسه با دیگر بازی های سری بتمن آرکام، گیم پلی شوالیه های گاتهام المان های نقش آفرینی فراوانی در خود قرار داده. احتمال می دهیم بخش اصلی گیم پلی این بازی وابستگی فراوانی به اعداد و ارقام پیدا کند و بازی کنان به جای این که در نقش شوالیه های گاتهام در دل خلافکاران ترس بیاندازند، به دنبال دستکش هایی با آمار و ارقام بهتر بفرایند.

شاید بد نباشد یاد آوری کنیم که تیم اصلی سازنده سری بازی های بتمن آرکام، در حال ساختن یک بازی جدید با موضوع جوخه انتحار هستند که این بازی دنباله مستقیم سری بازی های بتمن آرکام به شمار می رود. در حال حاضر اطلاعات دقیقی از این پروژه نداریم و فقط می دانیم بازی سویساید اسکواد قرار است در سال 2022 منتشر شود.

16. Kena: Bridge of Spirits

تهیه نماینده: Ember Lab / توسعه دهنده: Ember Lab

تاریخ انتشار: 2021

بازی کی نا بیش تر از چیزی است که به نظر می رسد. این بازی یک ماجرای ماورایی را در قالب اثری به ظاهر بچگانه و معصومانه تعریف می نماید. داستان این بازی به طور کلی در خصوص مرگ و مقصد ارواح است. شخصیت اصلی این بازی کی نا نام دارد و وظیفه او این است که ارواح ناآرام را به آرامش ابدی برساند. در جهانی خیالی این بازی بعضی از افراد ممکن است که به دلیل داشتن کارهای ناتمام میان جهانی مادی و معنوی معلق بمانند. افرادی که مانند کی نا راهنمای ارواح هستند، وظیفه دارند تا این ارواح درگیر را به آزاد نمایند.

جهانی این بازی نابود شده که دلیل این اتفاق پراکنده شدن موجودات کوچک و بامزه این بازی است. این موجودات رات (Rot = تجریه شدن) نام دارند و وظیفه آن ها تجزیه مواد زاید در جهانی این بازی است. مسعولیت کی نا در این بازی علاوه بر آرام کردن ارواح ناآرام، متحد کردن رات ها نیز هست و در جریان این بازی علاوه بر تغییر دادن جهانی اطراف خود، یک سفر درونی را نیز تجربه می نماید.

می توان گفت این بازی به طور کلی یک اکشن ماجراجویی است. گیم پلی این بازی از بخش های مختلفی مانند گشت و گذار، حل پازل و مبارزه تشکیل شده و در ساخت آن الهام های فراوانی از بازی های افسانه زلدا که برای کنسول نینتندو 64 ساخته شده اند گرفته شده.

17. Psychonauts 2

تهیه نماینده: Xbox Game Studios / توسعه دهنده: Double Fine

تاریخ انتشار: 2021

بازی سایکوناتز از خاص ترین بازی های سکوبازی که می توانید پیدا کنید به شمار می رود. این بازی توسط تیم شیفر (Tim Schafer) سازنده بازی های جزیره میمون (Monkey Island) و گریم فندنگو (Grim Fandango) ساخته شده. این بازی در خصوص افرادی است که با قابلیت های ذهنی خود می توانند وارد ذهن دیگران شوند و ذهن آن ها را تغییر دهند. حالا وقت آن شده که بازی سایکوناتز بعد از سال ها صاحب یک دنباله جدید شود و هواداران این سری دوباره داستان های جالب این سری را بشنوند.

برخلاف ظاهر رنگارنگ بازی های سایکوناتز، ماجراهایی که در این بازی ها روایت می شوند بیشترا لایه های مخفی فراوانی دارند و در هر بخش از این بازی ها سرگذشت تاریک یک شخصیت آرام آرام برملا می شود. ماجراهای که در جهانی سایکوناتز روایت می شوند همواره طنز تلخ مخصوص به خود را دارند که تناقضی جالب در مقابل ظاهر نه چندان تاریک جهانی این بازی ها ایجاد می نماید. فراموش نکنیم که تیم شیفر در ساخت بازی سایکوناتز 2 دست دارد و همانند دیگر کارهای او، این بازی قرار است پر از شخصیت های جذاب و بامزه باشد.

18. New World

تهیه نماینده: Amazon Game Studios / توسعه دهنده: Amazon Game Studios

تاریخ انتشار: 2021

بازی New World در میان بازی های نقش آفرینی کلان آنلاین (MMO) عظیم ترین عنوان موجود نیست. ساخت یک بازی جدید در این سبک که هواداران آن وفاداری فراوانی به بازی های خود دارند اصلا کار ساده ای نیست. برای دیده شدن در این بازار حتما احتیاج است که چیز جدیدی به میدان آورده شود. بازی جدید شرکت آمازون با داشتن خصوصیت هایی تازه، شانس ورود به بازار بازی های نقش آفرینی کلان آنلاین را دارد و احتمالا در آینده بیش تر از آن بشنویم.

اولین چیزی که این بازی را از بیش تر بازی های هم سبک خود متمایز می نماید توجه جدی به سیستم مبارزات است. در بازی های نقش آفرینی کلان آنلاین معمولا توجه چندانی به مبارزات نمی شود و این بخش از بازی عمق فراوانی به خود نمی بیند. سازندگان بازی New World قصد دارند توجه بیش تری به این بخش از بازی خود بنمایند و مبارزات بازی را به چیزی بیش تر از ایستادن روبه روی دشمن و کلیک کردن مکرر تبدیل نمایند. برخلاف بازی های نقش آفرینی کلان آنلاین که سیستم برخورد ضربه آن ها بر اساس مجاورت با دشمن و شانس است، مبارزات این بازی بر پایه برخورد دقیق اسلحه به بدن دشمن است. برای پربارتر شدن مبارزات بازی New World، سازندگان این بازی امکان جاخالی دادن را در کنار انواع مهارت و جادوهای مختلف مهیا نموده اند.

البته نباید از مبارزات این بازی انتظار چیزی در حد و اندازه مبارزات سری بازی دارک سولز داشته باشیم اما به هر حال دیدن چنین سیستم مبارزاتی در یک بازی نقش آفرینی کلان آنلاین تازگی دارد. در کنار سیستم مبارزات خاص، گرافیک بازی New World یک سر و گردن از رقیبان خود بالاتر است و واقع گرایی در آن بیش تر از بازی های هم سبک رعایت شده. این بازی همین حالا در حالت آزمایشی قابل تجربه است و به مرور زمان محتوای جدید به آن اضافه می شود.

19. Halo Infinite

تهیه نماینده: Xbox Game Studios / توسعه دهنده: 343 Industries

تاریخ انتشار: 2021

بعد از سال های شرکت مایکروسافت تصمیم گرفته تا قسمت جدید بازی هیلو را هم زمان با کنسول های ایکس باکس، برای کامپیوترهای شخصی منتشر کند. بازی هیلو بی کران از جنجالی ترین بازی های سال گذشته به شمار می رود. در ابتدا قرار بود این بازی به عنوان یکی از اولین بازی های کنسول ایکس باکس منتشر شود اما به دلیل این که علنا این بازی ناقص بود و صدای هواداران در آمد، شرکت مایکروسافت تصمیم گرفت یک سال دیرتر این بازی را عرضه کند.

قسمت جدید سری بازی های هیلو قرار است به ریشه های این سری باز شود و بیش تر شبیه به قسمت های اولیه هیلو باشد. این موضوع در طراحی جهانی بازی و اسلحه های مستر چیف به خوبی دیده می شود. بازی های سری هیلو به پیچیده ترین گیم پلی ممکن معروف نبودند و اگر به قسمت پیروز این سری نگاهی بیاندازیم می توان این موضوع را به خوبی مشاهده کرد. این جهت گیری را می توان به وضوح در تریلرهای بازی هیلو بی کران نظاره کرد. البته حتی با وجود هدف توسعه دهندگان این بازی در وفاداری به ریشه ها، چیزی که از بازی هیلو بی کران به نمایش گذاشته شده اصلا شرایط خوبی ندارد و شرکت مایکروسافت احتیاج دارد که این بازی را بیش تر پرداخت کند.

شرکت مایکروسافت میخواهد بازی هیلو بی کران را به شکل سرویس محور منتشر کند. یعنی قرار است به مرور زمان محتوای بیش تری برای این بازی منتشر شود؛ تا حدی که گفته می شود بازی هیلو بی کران به بستر مایکروسافت برای عرضه محتوای جدید تبدیل خواهد شد و بازی کنان می توانند تا سال ها از این بازی استفاده نمایند. مشخص این که شرکت مایکروسافت بتواند در این روش جدید عرضه محتوا پیروز شود در حال حاضر ممکن نیست.

20. Far Cry 6

تهیه نماینده: Ubisoft / توسعه دهنده: Ubisoft Toronto

تاریخ انتشار: 2021

شرکت یوبی سافت پرچمدار ساخت قسمت های مختلف از یک سری بازی به شکل رگباری است. سال هاست که شاهد عرضه مکرر قسمت های جدید سری بازی های یوبی سافت هستیم. البته در یکی دو سال اخیر این شرکت به خود زحمت داده و کمی کیفیت آثار خود را بالا برده. با وجود این که از آثار به یاد ماندنی خبری نیست اما حداقل حس می شود که یوبی سافت مدتی است ذره ای کوشش می نماید تا کمی بالاتر از متوسط مطلق باشد و با بازی های جدید خود، چیز تازه ای برای عرضه داشته باشد. این فرایند جدید را در جدیدترین قسمت های سری بازی های اساسینز کرید و واچ داگز دیدیم و ظاهرا نوبت به سری فار کرای رسیده.

  • همه آنچه از Far Cry 6 می دانیم

هنوز اطلاعات فراوانی از شماره ششم سری فار کرای نداریم. داستان این بازی در کشوری خیالی واقع در آمریکای جنوبی رخ می دهد و تا حدی سیاسی است. همانند تمام بازی های فار کرای، این بازی هم یک ضدقهرمان جذاب دارد. ضدقهرمان جدید سری فارکرای، دیکتاتور سرزمین این بازی است و حین مقابله با انقلابی های کشور خود، فرزندش را تربیت می نماید. یوبی سافت برای ساخت شخصیت منفی بازی فار کرای 6، یک قدم جلوتر رفته و بازیگر نقش منفی سریال بریکنگ بد، یعنی جینکارلو اسپوزیتو را برای نقش آفرینی انتخاب نموده. همچنین آنتونی گنزالس، بازیگر شخصیت اصلی انیمیشن کوکو قرار است نقش پسر دیکتاتور بازی فار کرای 6 را بازی کند.

21. Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2

تهیه نماینده: Paradox Interactive / توسعه دهنده: Hardsuit Labs

تاریخ انتشار: اواخر 2021

قسمت اول بازی Bloodlines در میان دوست داران بازی های نقش آفرینی صندلی بسیار مهمی دارد. این بازی با دربر داشتن جهانیی درگیرنماینده که یکی از زنده ترین سرزمین های موجود در بازی های ویدیویی به شمار می رود توانست هواداران بسیاری پیدا کند. این بازی زندگی گروه های مختلف خون آشام ها و هیولاهایی ماورایی را به تصویر می کشد. چیزی که بازی Bloodlines را خاص می نماید ارتباطات ساکنان جهانی این بازی است که حس و حال یک جامعه مخفی پویا را القا می نماید. بعد از سال ها تصمیم بر این شده که دنباله ای برای بازی ستایش شده Bloodlines ساخته شود.

  • ویترین بازی: Vampire: The Masquerade - Bloodlines

بر اساس چیزهایی که تا به کنون از قسمت دوم بازی Bloodlines دیده ایم با اثری امروزی طرف هستیم. سازندگان این بازی تصمیم دارند که نه تنها هواداران قدیمی را راضی نگه دارند، بلکه گیمرهای جدیدتر را نیز وارد این سری نمایند. تا به حال این بازی بارها تاخیر خورده و تیم توسعه دهنده آن، آخرین بار وعده دادند که بازی Bloodlines 2 در سال 2021 منتشر خواهد شد. امیدواریم این بار حرف سازنده های این بازی به حقیقت تبدیل شود و بالاخره دست عاشقان بازی های نقش آفرینی به این بازی برسد.

22. Age of Empires 4

تهیه نماینده: Xbox Game Studios / توسعه دهنده: Relic Entertainment

تاریخ انتشار: 2021

سری بازی های عصر امپراطوری ها از محبوب ترین سری های استراتژی هم زمان به شمار می فرایند. این بازی ها با ارایه دادن بخش ساخت وساز مناسب، در کنار مبارزات جذاب همواره هواداران خود را داشته اند. بعد از ساخت سومین شماره این سری، شرکت مایکروسافت توجه خود را به دیگر بازی های خود، مخصوصا کنسول ایکس باکس معطوف کرد و ظاهرا سری عصر امپراطوری ها به فراموشی سپرده شد. این ماجرا حدود یک دهه ادامه پیدا کرد تا این که شرکت مایکروسافت آغاز به بازسازی شماره های اولیه این سری کرد. این موضوع باعث شد که امید های جدیدی برای ساخته شدن شماره جدید سری بازی های عصر امپراطوری ها ایجاد شود.

خوش بختانه آرزوی هواداران این سری به واقعیت پیوسته و قرار است شاهد عرضه شماره چهارم سری بازی های عصر امپراطوری ها باشیم. بازی عصر امپراطوری ها 4 قرار است توسط سازندگان سری بازی های کمپانی قهرمانان ساخته شود. با توجه به ساخته های قبلی این استودیو می توانیم به کیفیت این بازی اطمینان داشته باشیم. در حال حاضر بجز یک تریلر کوتاه، اطلاعات فراوانی از بازی عصر امپراطور ها 4 نداریم؛ صرفا می دانیم سازندگان این بازی قصد دارند گیم پلی این سری را که آخرین قسمت آن حدود پانزده سال پیش منتشر شده، امروزی و عصر اپراطوری های جدید را با ظاهر تازه به همگان عرضه نمایند.

23. Battlefield 6

تهیه نماینده: ٍEA / توسعه دهنده: DICE

تاریخ انتشار: اواخر 2021

اطلاعاتی که از بازی بتلفیلد 6 داریم به قدری محدود است که حتی نمی دانیم این بازی در چه دوره ای جریان خواهد داشت. البته حدس هایی در خصوص دوره زمانی بازی بتلفیلد 6 وجود دارد. بعضی از افراد عقیده دارند که با توجه به این که دو شماره اخیر این سری جنگ های جهانی اول و دوم را به نمایش در آورد، نبرد های بازی بتلفیلد 6 امروزی خواهند بود و همانند بازی بتلفید 4، این بازی در دوران مدرن جریان خواهد داشت. هیچ چیزی به شکل رسمی از سمت سازندگان این بازی تایید نشده و مدرن بودن بازی بتلفیلد 6 به هیچ وجه قطعی نیست.

تنها چیزی که شرکت الکترونیک آرتز از این بازی به جهان نشان داده، یک دموی کوتاه فنی است. در این دموی تکنیکی می توانیم فناوری فیزیک بازی بتلفیلد 6 را ببینیم. دیگر شماره های سری بتلفیلد همواره از نظر تخریب محیطی جزو بهترین بازی های عصر خود به شمار می رفتند و حالا قرار است در نسل فعلی این موضوع با بتلفیلد 6 تکرار شود. چیز دیگری که در دموی فنی این بازی دیده می شود کیفیت چهره ها است که نشان می دهد گرافیک این بازی قرار است همانند دیگر شماره های این سری عالی باشد.

یکی از ویژگی های جذاب بازی های سری بازی های بتلفیلد مبارزات چند نفره با 128 بازی کن بین دو تیم 64 نفره است. در دموی فنی این بازی می توان تعداد زیادی سرباز را دید که ممکن است اشاره گر به بیش تر شدن تعداد بازی کنان بازی بتلفیلد 6 در مقایسه با دیگر شماره های این سری باشد. با وجود این که بجز دموی فنی، هیچ چیز دیگری از بازی بتلفیلد 6 منتشر نشده و توسعه این بازی اصلا مشخص نیست اما شرکت الکترونیک آرتز ادعا می نماید که بازی بتلفید 6 در پاییز سال 2021 منتشر خواهد شد.

24. Atomic Heart

تهیه نماینده: Mundfish / توسعه دهنده: Mundfish

تاریخ انتشار: 2021

بازی قلب اتمی شباهت های فراوانی با بازی های سری بایوشاک دارد. گیم پلی و فضای این بازی علمی تخیلی تا حد زیادی یادآور سری بازی های بایوشاک است و به همین دلیل هواداران زیادی پیدا نموده. البته این بازی به هیچ وجه یک تقلید از سری بایوشاک به حساب نمی آید و صرفا حس و حالی مشابه ایجاد می نماید. این بازی جهانی نابود شده ای در روسیه به نمایش در می آورد که در آن ربات ها و موجودات عجیب کنترل جهان را به دست گرفته اند و انسان ها کنار زده شده اند.

این بازی اول شخص است و گیم پلی آن از مبارزات با اسلحه های گرم و سرد تشکیل شده. بر اساس چیزی که در تریلرهای این بازی دیده ایم شخصیت اصلی بازی قابلیت های فراوانی دارد و احتمالا با مبارزاتی عمیق طرف باشیم. بازی قلب اتمی از نظر گرافیک یکی از بهترین آثار در حال ساخت به شمار می رود و از قابلیت های متنوع رهگیری پرتو استفاده می نماید. ظاهر این بازی به معنای واقعی کلمه به نسل جدید تعلق دارد و برای پی سی گیمرها که به بهترین گرافیک های ممکن علاقه دارند جذاب خواهد بود.

متاسفانه توسعه بازی قلب اتمی چندان سرراست نیست. این بازی حین ساخت دچار مسائل فراوانی شده و با وجود این که مسائل توسعه این بازی به شکل عمومی بیان نشده اند، بسیاری از افراد نگران فرایند ساخت این بازی هستند. مسائل تیم توسعه دهنده این بازی تا حدی بالا گرفته اند که در یک مقطع شایعه شد این بازی یک کلاه برداری است و قرار نیست منتشر شود. خوش بختانه سازندگان بازی بعد از این ماجرا به شکل های مختلف از اثر خود دفاع کردند و نشان دادند که با وجود مسائل، این بازی بالاخره عرضه خواهد شد. چند روز پیش از نگارش این مقاله تریلر کوتاه جدیدی از بازی قلب اتمی منتشر شد که در آن می توان پیشرفت توسعه دهندگان این بازی را به خوبی دید و به انتشار این بازی امیدوار شد.

25. Elden Ring

تهیه نماینده: Bandai Namco / توسعه دهنده: FromSoftware

تاریخ انتشار: 2021

بازی الدن رینگ بلندپروازانه ترین پروژه استودیوی فرام سافتویر است. این بازی مقیاس عظیمی دارد و در مقایسه با دیگر بازی های استودیوی فرام سافتویر قرار است از هر نظر عظیم تر باشد. فراموش نکنیم که مغز متفکر این استودیو، یعنی هیدتاکا میازاکی به وسواس بودن بیش از حد روی جزییات معروف است. اگر کیفیت کار آثار قبلی این استودیو در این بازی حفظ شود، با یکی از مهم ترین شاهکار های نسل جدید طرف خواهیم بود.

برای این که جهانی این بازی عمق بیش تری داشته باشد، تیم فرام سافتویر از نویسنده کتاب های منبع الهام سریال بازی تاج و تخت، یعنی جرج آر. آر. مارتین یاری گرفته اند. مارتین وظیفه ساخت و پرداخت داستان پس زمینه جهانی بازی الدن رینگ را به عهده دارد. داستان پس زمینه ای تمام بازی های فرام سافتویر از مهم ترین نقاط قوت این بازی ها به شمار می فرایند و حالا با همکاری مارتین خدا می داند سطح داستان بازی جدید این استودیو تا چه حدی بالا می رود.

  • همه آنچه از Elden Ring می دانیم

بازی الدن رینگ قرار است عناصر نقش آفرینی بیش تری را در مقایسه با سری بازی های دارک سولز داشته باشد. این بازی چرخه شبانه روز دارد و دشمنان آن برخلاف بازی های سری دارک سولز مکان و حالت ثابتی نخواهند داشت. البته اطلاعات موجود از این بازی الدن رینگ بسیار محدود است و چیزهایی که از این بازی می دانیم بیشترا در شایعات خلاصه می شوند.

منبع: دیجیکالا مگ

به "25 بازی کامپیوتر که در سال 2021 منتظرشان هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "25 بازی کامپیوتر که در سال 2021 منتظرشان هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید