راهنمای سفر کم هزینه (قسمت اول) : مقرون به صرفه بخوابیم، مقرون به صرفه بخوریم

به گزارش سرگرمی های محبوب، این طرز فکر به قدری غالب است که در روبرو با آدم های، به اصطلاح، خیلی سفربرو، اولین سوال این است که این همه پول را از کجا می آوری؟ واقعا راهنمای سفر کم هزینه چیست؟

راهنمای سفر کم هزینه (قسمت اول) : مقرون به صرفه بخوابیم، مقرون به صرفه بخوریم

آیا واقعا برای سفر کردن پول زیادی ضروری است؟ یا بیش تر از آن، سفر کردن یک فن است که اگر راه و رسم و رموزش را خوب بشناسیم می توانیم سفرهای کم هزینه و مقرون به صرفهی را برنامه ریزی کنیم؟

به راحتی می توانیم خود را مسافری همیشگی بدانیم، بدون اینکه مجبور باشیم همه زندگی مان را خرج کنیم

ما در سرگرمی های محبوب گزینه دوم را درست می دانیم. یعنی به راحتی می توانیم خود را مسافری همیشگی بدانیم، بدون اینکه مجبور باشیم همه زندگی مان را خرج کنیم. به زبان دیگر، اگر تکنیک های سفر مقرون به صرفه را یاد بگیریم می توانیم پول کم تری خرج کنیم و سفر کنیم. حتما می پرسید چه طور؟ این دقیقا سوالی ست که این بار در مجله سرگرمی های محبوب می خواهیم به آن پاسخ دهیم. عاشقان سفر این مطلب را از دست ندهید.

در جاهای رایگان و یا مقرون به صرفه اقامت کنید

در سفر خود اقامت گاه های مقرون به صرفه را انتخاب کنید

یکی از گران ترین بخش های سفر پرداخت هزینه اقامت و جا است. دقیق تر بخواهیم بگوییم، تقریبا نیمی از هزینه سفر صرف پرداخت هزینه هتل می گردد. اما گزینه های بسیار مقرون به صرفه تری وجود دارند. یکی از برترین آن ها هاستل ها هستند. هاستل در واقع چیزی شبیه مسافرخانه های خودمان است، اما با خدمات و کیفیت بهتر. یکی از وب سایت هایی که می توانید در آن هاستل بیاید وب سایت هاستل ورلد است. در این وب سایت انواع هاستل ها با عکس و اطلاعات کامل، به تفکیک شهرها و کشورها، وجود دارد و جستجو در آن بسیار مجذوب نماینده و راحت است.

اگر چه برترین انتخاب معمولا استفاده از تورهای مسافرتی است اما یک وب سایت بسیار خوب دیگر هم که بسیار از سفرروهای حرفه ای از آن استفاده می نمایند کوچ سرفینگ است. با عضویت در این وب سایت می توانید در خانه افراد محلی بمانید، یا دیگران را مهمان خانه هایتان کنید. بعضی از افراد شرایطی مثل تمیز کردن خانه را به عنوان شرایط اقامت در پروفایلشان قرار داده اند. به هرحال، در بعضی از شهرها، بخصوص شهرهای اروپایی، این قدر گزینه اقامت زیاد است که می توانید با جستجوی دقیق افراد مناسبی را پیدا کنید و از هم نشینی با مردمی از فرهنگ دیگر و پیدا کردن دوست تازه لذت ببرید.

نکته مهم: در انتخاب میزبان و یا میهمان حتما باید مسائل امنیتی را در نظر داشته باشید.

درباره ساز و کار وب سایت کوچ سرفینگ یک مطلب جداگانه خواهیم نوشت.

راهنمای سفر کم هزینه : چشم تان دنبال موادغذایی مقرون به صرفه باشد

یکی دیگر از راه های کاهش هزینه مسافرت، پایین آوردن هزینه غذاست

خورد و خوراک یک قسمت مهم نه فقط در سفر، بلکه در همه زندگی است و به هیچ عنوان هم نمی گردد از خیر آن گذشت. اما مساله مهم این است که یاد بگیریم چطور رستوران های مقرون به صرفه قیمت و روش های مقرون به صرفه برای سیر کردن شکم مان بیابیم. این در راهنمای سفر کم هزینه بسیار اهمیت دارد. در زیر چند راز مسافران حرفه ای که به وسیله سرگرمی های محبوب کشف شده را فاش می کنیم:

الف: در هر شهری در پی کافه ها، کترینگ ها و رستوران های خانوادگی باشید. یادتان باشد در بیزینس های کوچک، محلی و خانوادگی می توانید غذاهای پر و پیمان و با کیفیت اما بسیار مقرون به صرفه تر از رستوران های معروف و تجاری پیدا کنید. ضمناً، با گپ زدن با صاحبان محلی رستوران ها کلی اطلاعات جالب درباره شهر و فرهنگ هم بدست خواهید آورد.

ب: در بسیاری از کشورهای دنیا یک رسمی وجود دارد که آخر روز کاری سوپرمارکت ها موادغذای که تاریخ مصرف آن ها رو به اتمام است را به حراج می گذارند. قیمت این مواد غذایی حراج شده گاهی تا یک سوم کاهش پیدا می نماید.

نکته مهم: حتما تاریخ مصرف را چک کنید.

می توانید از سوپرمارکت هایی که حراج دارند خرید کنید و در هزینه های سفر صرفه جویی کنید

ج: قطعا اگر کمی وقت بگذارید و خودتان پخت و پز کنید هزینه سفر شما بسیار کاهش پیدا خواهد نمود. اگر در جایی اقامت دارید که امکان پخت و پز وجود دارد، اصلا این امکان را نادیده نگیرید. سریع کار با اجاق گاز و امکانات پخت و پزی که در اختیارتان قرار گرفته را یاد بگیرید و آستین ها را بالا بزنید.

نکته مهم: در سفر هرچه بیش تر روی پای خودتان بایستید، بیش تر و بیش تر هزینه ها را کاهش می دهید.

و چند نکته دیگر

در این راهنمای سفر کم هزینه ، هنوز چهار راز مهم دیگر برای مقرون به صرفه و کم خرج سفر کردن را لو نداده ایم. خبر خوب این که آن ها را در قسمت های دوم و سوم به تفضیل توضیح خواهیم داد. پس لحظه به لحظه سرگرمی های محبوب را دنبال کنید تا یاد بگیرید مانند یک مسافر حرفه ای فکر و عمل کنید.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور

به "راهنمای سفر کم هزینه (قسمت اول) : مقرون به صرفه بخوابیم، مقرون به صرفه بخوریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر کم هزینه (قسمت اول) : مقرون به صرفه بخوابیم، مقرون به صرفه بخوریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید