نکات طلایی و کاربردی برای گیاهخواری در سفر

به گزارش سرگرمی های محبوب، گیاه خواری در سفر

آیا شما گیاهخوار هستید و در عین حال سفر کردن را هم دوست دارید؟ به هر حال امری که برای همه ما روشن می باشد این است که در سفر هر ماده غذایی برای شما آماده و مهیا نیست و عملا انتخاب های شما در بین تنوع غذایی خاص منطقه ای که به آن سفر می کنید، محدود می گردد. افرادی که دارای رژیم غذایی خاص هستند و یا گیاه خوار هستند ممکن است تا با مشکل روبرو شوند. به هر حال، پیدا کردن غذای مناسب یک مشکل وقت گیر و خسته کننده است. اگر شما هم جزو کسانی هستید که گیاه خواری را پیشه نموده اید و نمی خواهید که گیاه خواری خود را در سفر کنار بگذارید، با ما همراه باشید زیرا، ما امروز می خواهیم در خبرنگاران برای گیاه خواری در سفر نکاتی را برای شما بازگو نماییم تا شما با استفاده از آن ها بتوانید رژیم غذایی گیاه خواری خود را به راحتی حفظ نمایید.

نکات طلایی و کاربردی برای گیاهخواری در سفر

تحقیق کنید!

برای حفظ رژیم گیاه خواری خود در سفر حتما قبل از سفر تحقیقات جامع و کاملی را انجام دهید تا در هنگام سفر حداقل بدانید که قرار است از نظر خورد و خوراک و مواد غذایی با چه مواردی روبرو شوید و حتی ممکن است که چه فقدان هایی را داشته باشید. امروزه یکی از ترندهای مورد استقبال و همیشگی شبکه های اجتماعی، عکس غذاها، مواد غذایی و در کل شاخه های مختلفی از غذا است که در نهایت به شما اطلاعات بسیار زیادی را درباره غذاها می دهند. به طور مثال، دو شبکه اجتماعی بسیار معروف و محبوب پینترست (pinterest) و اینستاگرام (instagram) که بسیار مورد علاقه همه اقشار است، پر شده اند از تصاویر غذاهای مختلف و اطلاعات مربوط به آن ها.

شما اگر تنها 2 روز هم وقت بگذارید و در میان علاقه مندی های خود این عکس ها ومطالبشان را مورد آنالیز گهگاهی خود نیز قرارد دهید، اطلاعات خوب و بسیار کاربردی را می توانید به دست آورید. شما می توانید با استفاده از قابلیت هشتگ # خیلی زودتر و برنامه ریزی تر شده به مطلب مورد نظرتان نیز در این شبکه ها برسید. تنها کاری که ضروری است انجام دهید این است که #گیاه- خواری و یا vegantravel# را در قسمت جستجو وارد نموده و بعد تایید را بزنید و با انواع و اقسام اطلاعات و تجربیات مردم در این زمینه روبرو شوید.

البته می توانتید نام مقصد خودتان را د در کنار واژه vegan نیز جستجو کنید تا نتایج مورد نظر خودتان را دریافت نمایید. پست ها و پین های پینترست و اینستاگرام از این رو می توانند خیلی برای شما یاری نماینده باشند که مردم بدون واسطه نیز در ابه اشتراک گذاری تجربیاتشان در این شبکه ها اقدام نموده اند و شما به نتایج صادقانه تری خواهید رسید. البته از گوگل کردن و سرچ کردن هم نباید غافل شوید.

مراکز گیاه خواری مقصد خود را شناسایی نمایید!

صبر کنید! هنوز هم تحقیقات ادامه دارد. یکی از اقدامات مثبتی که شما می توانید قبل از سفر انجام دهید و در نتیجه گیاه خواری در سفر خوبی داشته باشید و در نتیجه آن بتوانید اصول تغذیه خود را به راحتی حفظ نمایید این است که انجمن ها، گروه ها و یا افراد بومی فعال در زمینه گیاه خواری را پیدا کنید و وقتی یه مقصدتان رسیدید، با آن ها در ارتباط باشید و از راه کارهای آنان استفاده نمایید.

جستجوی کار آن ها در کنار گیاه خواری و یا vegan می توانید به نتیجه برسید. البته جستجوی وبلاگ و سایت نیز در این رابطه به شما یاری می کند تا بتوانید در نهایت راهی برای ارتباط با این افراد پیدا کنید.

با اپلیکیشن های مخصوص گیاه خواری آماده شوید

برای گیاه خواری در سفر می توانید از اپلیکیشن هایی همانند: Happy Cow، Vegan Xpress، Vegman، AirVegan، VeganXpress، Veganagogo، Vegan Yum Yum، Go Vegan و Day Vegan Kickstart استفاده نمایید.

اطلاعات تغذیه ای خود را به محل اقامتتان اطلاع دهید

به هر حال شما در حین سفرتان قرار است در مکانی اقامت کنید و تنوع این مکان ها از هتل، هاستل، مهمان خانه، خانه اقوام و دوستان و از این قبیل موارد که بیشتر نمی گردد و از این رو باید بدانید که یکی از راه های راحتی در گیاه خواری در سفر این است که یا از منوی آن ها آگاه شوید و یا این که به آن ها اطلاع دهید و شامل منوی ویژه آن ها استفاده نمایید. در شرح خدمات هر هتلی، این موارد به صورت کامل شرح داده شده است. البته بیشتر ایرلاین های بزرگ نیز دارای این ویژگی نیز هستند که منوهای مختلفی برای رژیم های مختلف از جمله، رژیم گیاه خواری را به مسافرانشان ارائه دهند. در نهایت اگر هم به نتیجه خاصی نائل نشدید، در صورت امکان مسئولان پیشنهادی به شما دهند یا شما را از نبود مشکل در این موضوع مطمئن سازند.

میوه

یکی از برترین مخلوقات خداوند که در گوشه گوشه این دنیا خاکی در انواع و اقسام مدل های مختلف پیدا می گردد، میوه است. میوه هم کالری کم و مثبتی دارد و هم به علت دارا بودن فیبر بالا و ارزش غذایی بسیار زیادش، بسیار بسیار مورد علاقه افرادی که دارای رژیم های غذایی خاص هستند و یا کلا گیاهخوار هستند، می باشد. معمولا، گیاه خواران بسیار علاقه دارند تا هر روز صبحانه خود را با صبحانه پر از میوه آغاز نمایند و صبحی پر میوه داشته باشند.

شما می توانید میوه ها را در شرایطی کمی خنک تر با خود به همراه ببرید و در طول سفرتان هر کجا که گرسنه شدید، از این ماده غذایی خوشمزه بهره ببرید. هر وقت هم که تمام شد با میوه های تازه مقصدتان آن ها را جایگزین نمایید.

خلاصه این که هر وقت که همسفرانتان گرسنه شدند و خواستند ساندویچ و یا میان وعده ای بخورند که در رژیم غذایی شما جایگاهی نداشت، شما هم پایه آن ها باشید و در حالی که آن ها مواد غذایی مورد علاقه خود را نوش جان می نمایند، شما هم از میوه های خوشمزه همراهتان و یا میوه های موجود در آن مکان را میل کنید.

کلمات کلیدی غذایی مقصد خودتان را یاد بگیرید

یکی از تقلب هایی که می توانیم به شما بگوییم تا در طول گیاه خواری در سفر آن هم به صورت پیروز داشته باشید این است که کلمات کلیدی و کاربردی غذایی و رژیم مخصوصتان و علی الخصوص اصطلاحات گیاه خواری را که به صورت ویژه در مقصدتان مورد استفاده قرار می گیرد را فرا بگیرید. به هر حال این حقیقتی غیر قابل کتمان است که گیاه خواری در سفر بدون دانستن جملات و کلمات کلیدی مقصدتان واقعا غیر ممکن است.

در نظر داشته باشید که امکان دارد که در بعضی از کشورها و حتی در بسیاری از شهرهای خودمان، آشنایی با گیاه خواری و البته خام گیاه خواری وجود نداشته باشد و شرح دادن آن هم سخت باشد و در نهایت وقت گیر به همین علت، استفاده از پاسخ های احتمالی که حکم میان بر را برای شما در مکالماتتنان دارد را هم نباید دست کم بگیرید. به طور مثال اگر پرسیدند که چرا گوشت و یا هر نوع ماده پروتئینی را مصرف نمی کنید می توانید بگویید که دستور پزشک است و یا شما پرهیز غذایی دارید. به همین سادگی!

البته اگر مقصدتان خارجی است، حتما عبارات مورد نظر خود و جواب های احتمالی را جستجو نموده و در موبایل و یا دفترچه یادداشت خود داشته باشید. مثلا مقصد شما کشوری انگلیسی زبان است؛ پس حتما این سوال را بلد باشید که: رستوران شما منوی گیاه خواری دارد یا خیر؟ یا آیا در این غذا از گوشت و محصولات پروتئینی استفاده شده است یا نه و سوالاتی از این قبیل و البته تاکید می کنیم، 2 وجه پاسخ های احتمالی که شما ممکن است در جواب سوالتان از طرف فرد مقابل دریافت نمایید.

آشپزخانه

یکی دیگر از راهکار هایی که برای جلوگیری از بروز مشکل در اصول گیاهخواری در سفر می توانیم به شما پیشنهاد کنیم این است که خودتان مشکل خود را حل نمایید و این مهم این گونه به تحقق می پیوندد که شما دارای یک آشپزخانه باشید!

باید توجه داشته باشید که گیاه خواری در سفر با برنامه ریزی درست و البته حوصله امکان پذیر است و برای این که برنامه هایتان به درستی پیش برود، امکاناتی را برای خود به وجود بیاورید که یا مکان اقامتتان دارای آشپزخانه باشد یا مثلا با خود اجاق سفری و چند دست قابلمه کم وزن سفری با خود ببرید. غذایتان را خودتان بپزید گاهی اوقات راحت ترید بنابراین این کار هم می تواند پیشنهاد خوبی برای شما باشد.

بعضی از مواد غذایی گیاهی را با خود ببرید

مواد غذایی همانند سویا، حبوبات، خمیر توفو و انواع میوه های خشک شده می توانند تا شما را در سفر همراهی نمایند تا وسایل مهم برای آشپزی خود را در اختیار داشته باشید. البته اگر شکل سفر شما با مشاین و خوردرو است یا می خواهید که به مقصد کوتاهی سفر کنید، می توانید با همراه بردن مقداری مواد غذایی و مواد اولیه و میان وعده های کوچک طبیعی و سبزیجات، خودتان را در طول سفر سیر و البته راضی نگه دارید.

باور کنید که این مواد غذایی نه تنها در مقاصد نزدیک بلکه در مقاصد طولانی هم برای شما کارساز هستند زیرا فاسد نمی شوند و خشک هستند و گیاه خواری در سفر را برای شما تسهیل می سازند.

منبع: الی گشت

به "نکات طلایی و کاربردی برای گیاهخواری در سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات طلایی و کاربردی برای گیاهخواری در سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید