رنگ لاجوردی دکوراسیون و تاثیرات آن در لاکچری به نظر رسیدن خانه

به گزارش سرگرمی های محبوب، رنگ لاجوردی دکوراسیون و استفاده از آن می تواند یکی از موارد مهمی باشد که در بعضی از طراحی های داخلی دکوراسیون به آن توجه می گردد. لاجوردی رنگی نیست که در تمام خانه ها و شرکت ها دیده گردد، بلکه خوشبختانه یکی از رنگ های خاص بوده و هر کسی به سراغ استفاده از آن نمی رود. در صورتی که شما نیز یکی از هواداران رنگ لاجوردی دکوراسیون هستید، بهتر است ادامه این مقاله را مطالعه کرده و در هنگام استفاده از این رنگ، حتما به نکاتی که در مورد آن مطرح می گردد، توجه داشته باشید تا در نهایت بتوانید برترین نتیجه ممکن را از آن خودتان کنید.

رنگ لاجوردی دکوراسیون و تاثیرات آن در لاکچری به نظر رسیدن خانه

موارد استفاده از رنگ لاجوردی دکوراسیون

همان طور که گفته شد استفاده کردن از رنگ لاجوردی در دکوراسیون و طراحی داخلی خانه می تواند به علت خاص بودن این رنگ، سختی های خودش را داشته باشد. در استفاده از این رنگ نباید به هیچ وجه زیاده روی و افراط داشته باشید، زیرا این کار سبب می گردد که دکوراسیون شما دیگر جذابیت قبلی را نداشته باشد و در نهایت نیز آن نتیجه ای که می خواهید را به شما ارائه نکند. به نکات مهمی که در ادامه این مبحث مطرح شده اند، می توانید توجه کنید و با توجه به این موارد در خصوص زیبایی نهایی دکوراسیون داخلی خانه خود بسیار پیروز عمل کنید.

استفاده در رنگ فرش

اولین موردی که می خواهیم در خصوص آن صحبت کنیم، استفاده از رنگ لاجوردی در فرش کف اتاق است. اگر چنین تصمیمی گرفته اید، بهتر است بدانید که رنگ لاجوردی در فرش باید تنها رنگی باشد که در این تناژ قرار می گیرد. رنگ فضای دور این فرش را می توانید شامل کرم، قهوه ای روشن و سفید انتخاب کنید. حدالامکان رنگ دیوارها سفید باشد، محیط دارای نورگیری مناسبی باشد و اگر کاناپه و یا پاف در محیط وجود دارد، سعی کنید که رنگ آن کرم، شیری و یا نهایتا قهوه ای روشن باشد.

انتخاب این تناژهای رنگی چند علت دارد. اول آن که لاجوردی در مرکزیت توجه قرار می گیرد و به خوبی خودش را نشان می دهد. همین موضوع سبب افزایش جذابیت این رنگ می گردد. مورد دوم نیز آن است که رنگ لاجوردی یکی از رنگ هایی است که سبب می گردد مردمک چشم ها بیش از مقدار طبیعی باز شوند و در واقع باعث می گردد تا اگر مدت زمان طولانی را به آن نگاه کنید، دچار خستگی چشم ها شوید. اگر استفاده زیادی از این رنگ در دکوراسیون داشته باشید، مسلما خستگی چشمان شما زیاد شده و به هیچ وجه دوست ندارید تا بیشتر از آن در آن محیط قرار گیرید.

استفاده در رنگ مبلمان

مورد بعدی استفاده کردن از این رنگ در مبلمان است. اگر به عکس مربوط به رنگ فرش دقت کنید، متوجه می شوید که لاجوردی نیز دارای طیف های خاصی است. بهتر است از طیفی که کمی تیره تر بوده و اندازه رنگ آبی آن کمتر می باشد برای استفاده در رنگ مبلمان بهره ببرید. اما نکات مربوط به استفاده از رنگ لاجوردی دکوراسیون در مبلمان چیست؟

پیشنهاد ویژه

جاادویه ای سرامیکی 3 تایی

مشاهده قیمت و خرید

ماگ سرامیکی شیمر

مشاهده قیمت و خرید

ماگ سرامیکی بشقاب دار دیما

مشاهده قیمت و خرید

اولین نکته در اینجا هم زیاده روی نکردن است. اگر قصد دارید تا مبلمان لاجوردی انختاب کنید، توصیه می کنیم که نسبت 40 به 60 و یا 30 به 70 را در دو رنگ لاجوردی و سفید رعایت کنید. به طور مثال این نسبت ها به شما می گویند که به مقدار 30 درصد رنگ لاجوردی و به مقدار 70 درصد رنگ سفید را در روکش مبل ها انتخاب کنید. می توانید دو مبل میزبان را به همراه کوسن های الباقی مبل ها از رنگ لاجوردی و بقیه مبل ها را از رنگ سفید و یا شیری روشن انتخاب کنید. با این کار هم رنگ لاجوردی جوله خاص خودش را پیدا می نماید و هم مبلمان شما از یکنواختی خارج می گردد.

مورد بعدی را می توانید به صورت سلیقه ای انجام دهید. اگر قصد دارید تا لاجوردی در مرکزیت محیط شما باشد، بهتر است رنگ پرده، کفپوش خانه، دیوارها و… را نیز از رنگ های روشن همانند سفید و یا کرم بسیار روشن انتخاب کنید تا رنگ لاجوردی دکوراسیون شما در مرکزیت تصویر قرار گیرد. با این وجود اگر قصد دارید تا رنگ لاجوردی صرفا بخشی از محیط باشد، بهتر است کفپوش را قهوه ای روشن، یکی از دیوارها را لاجوردی و میز و پایه مبلی ها را نیز قهوه ای انتخاب کنید. با این کار می توانید رنگ لاجوردی را به خوبی در محیط استترار کنید و جذابیت بیشتری را به آن قسمت ببخشید.

استفاده در رنگ تابلو

یکی دیگر از مولفه ها و عناصر مهم در طراحی دکوراسیون داخلی مربوط به استفاده از تابلوها و تزئینات دیواری می گردد. معمولا تزئینات دیواری که دارای رنگ های لاجوردی باشند، تعداد کمی دارند و همین موضوع سبب می گردد تا استفاده از این رنگ در تزئینات با مشکل روبرو گردد. مورد بعدی در خصوص استفاده از رنگ لاجوردی در تابلوها است. خوشبختانه تابلوهای زیادی را می توانیم پیدا کنیم که با رنگ لاجوردی تزئین شده باشند. نکات مهمی که در استفاده از این تابلوها وجود دارد، چند مورد است که باید به خوبی به آن ها توجه کنید.

اولین نکته مربوط به دیوار پشت تابلوها است. به هیچ وجه از رنگ لاجوردی دکوراسیون در تابلوها بر روی دیواری به غیر از رنگ سفید استفاده نکنید. این کار سبب می گردد تا نه تنها زیبایی لاجوردی به چشم نیاید، بلکه یک ظاهر متناقض را مشاهده کنید که هیچ جذابیت و زیبایی نیز ندارد. نکته دوم در ترکیب رنگ خود تابلو است. می توانید تابلوهایی با رنگ لاجوردی را انتخاب کنید که دارای حداکثر دو و یا سه رنگ در خود می باشند. این رنگ ها نیز معمولا شامل رنگ های سفید و طلایی هستند.

انتخاب رنگ فرش بهتر است به سمت رنگ های روشن باشد و نهایتا برای آن که مرکزیت و غالبیت رنگ تابلو را کم کنید، می توانید از رنگ های آبی و یا لاجوردی تیره در مبلمان بهره ببرید که هم همخوانی لازم با تابلو را داشته باشد و هم توجهات را از روی تابلو بردارد.

استفاده در رنگ دیوار

مورد بعدی در خصوص استفاده از رنگ لاجوردی دکوراسیون در رنگ و طراحی دیوارهای خانه است. اگر قصد دارید تا دیوارهای محیط را به رنگ لاجوردی دربیاورید می توانید از پوسترهای دیواری که به صورت سفارشی به این رنگ طراحی شده اند، بهره ببرید. اگر قصد انجام چنین کاری را دارید بهتر است از دیگر وسایل در محیط کمتر بهره ببرید و تا جایی که امکان دارد اگر مبل و یا فرشی را در محیط مورد نظر قرار می دهید، دارای رنگ سفید باشد. این کار معمولا برای بخش هایی از پذیرایی مناسب است که استفاده کمی از ان می گردد.

استفاده از لاجوردی در اتاق خواب

و مورد آخر در خصوص انتخاب رنگ لاجوردی دکوراسیون در طراحی اتاق خواب است. اگر این رنگ را آن قدر دوست دارید که می خواهید در اتاق خواب خود نیز از آن بهره ببرید، بهتر است به این موارد توجه کنید. رنگ لاجوردی را می توانید در رویه تخت خود، بالش های تخت و بعلاوه دیوارها بهره ببرید. اما این موضوع را نباید فراموش کنید که دیگر در اتاق خواب نمی توانید تنها رنگ مکمل لاجوردی را سفید در نظر بگیرید.

در این قسمت ضروری است تا از رنگ های قهوه ای روشن، کرمی و سفید به عنوان رنگ مکمل بهره ببرید که حس راحتی و آسایش را در خانه فراهم کنید.

رنگ لاجوردی در دکوراسیون به علت آن که یکی از رنگ های خاص محسوب می گردد، ضروری است تا حتما نکات مربوط به آن را نیز در نظر داشته باشید که بتوانید یک دکوراسیون شیک و مدرن را طراحی نمایید. همان طور که گفته شد از این رنگ نباید به مقدار زیادی بهره ببرید. در هر بخشی که می خواهید لاجوردی را به کار ببرید، صرفا تمرکز خود را بر روی همان بخش بگذارید و سعی کنید تا اطراف آن رنگ را با تناژ سفید، شیری، کرم و نهایتا قهوه ای پر کنید. اندازه استفاده از این رنگ نیز در تمام محیط ها نباید بیش از 40 درصد گردد؛ زیرا در غیر این صورت ممکن است زیبایی آن از بین رفته و دیگر جذابیت قبل را نداشته باشد.

منبع: اتاق

به "رنگ لاجوردی دکوراسیون و تاثیرات آن در لاکچری به نظر رسیدن خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنگ لاجوردی دکوراسیون و تاثیرات آن در لاکچری به نظر رسیدن خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید