زارع: قهرمانی که پهلوان نباشد، در یادها نخواهد ماند

به گزارش سرگرمی های محبوب، خبرنگاران ورزشی: به نظرم کشتی الگوی مناسبی به نام جهان پهلوان تختی دارد وکسی که این الگو برداری را نداشته باشد حتما اشتباه می کند.

زارع: قهرمانی که پهلوان نباشد، در یادها نخواهد ماند

به گزارش سرگرمی های محبوب ورزشی، هر ساله 17 دی ماه روز درگذشت جهان پهلوان تختی برای کشتی گیران و ورزشکاران روزی است که یادی از اسوه مردانگی و جوانمردی و مردمی بودن غلامرضا تختی داشته باشند.

در ادامه مصاحبه امیر حسین زارع دارنده مدال برنز المپیک توکیو و طلای مسابقات جهانی نروژ در وزن 125 کیلوگرم کشتی آزاد با روابط عمومی فراسیون کشتی را می خوانید:

تختی الگوی مناسبی برای تمامی ورزشکاران و مردم ایران است

دارنده مدال برنز المپیک توکیو گفت: جهان پهلوان تختی الگوی بسیار مناسبی نه تنها برای همه ورزشکاران ایران، بلکه برای همه مردم ایران است. ایشان اسطوره ای بودند که بعد از این مدت که از فوتشان گذشته نامشان ورد زبان همه مردم است و ما جوانان که در میادین بین المللی فعالیت می کنیم باید از راه روش ایشان پیروی و الگوبرداری کنیم تا همه جهانیان بدانند که ما از آقا تختی این موارد را یاد گرفته ایم.

روح پهلوانی، توکل و بر خدا و توسل بر ائمه اطهار در کشتی زیاد است.

دارنده مدال طلای رقابت های جهانی نروژ شرح داد: ورزش کشتی ورزشی است که روح پهلوانی و معرفت در این ورزش زیاد است و کسی که به خدا وصل باشد و با ائمه اطهار قرارداد داشته باشد و دلش با آنها باشد به نظر من الگوی مناسبی دارد به نام جهان پهلوان تختی وکسی که این الگو برداری را نداشته باشد حتما اشتباه می کند. شاید بتواند به قهرمانی و مدال برسد اما بعد از دوران قهرمانی اسمی از وی نمی ماند و به نظر من هیچ بردی نداشته است.

امیرحسین زارع در پایان گفت: اگر جهان پهلوان تختی امروز بین ما بودند، بیشتر با وی اُخت می گرفتم و مسائلی را از وی یاد می گرفتم که در آینده به دردم بخورد و از وی تشکر می کردم که اگر ورزش کشتی را امروز به نام نیک و منش پهلوانی می شناسند، فقط به خاطر نام ایشان است.

منبع: رکنا

به "زارع: قهرمانی که پهلوان نباشد، در یادها نخواهد ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زارع: قهرمانی که پهلوان نباشد، در یادها نخواهد ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید