طرز تهیه خورشت مرغ و آلو مجلسی و فوق خوشمزه

به گزارش سرگرمی های محبوب، خورشت مرغ آلو از خورشت های لذیذ مازندرانی است که با ترکیبات متنوعی پخته می شود مثلا عده ای با اضافه کردن مواد متنوع آن را تبدیل به آلومسما می کند اما اگر بخواهید خورشت ساده مرغ و آلو را تهیه کنید در ادامه همراه ما باشید تا طرز تهیه خورشت مرغ و آلو را بررسی کنیم.

طرز تهیه خورشت مرغ و آلو مجلسی و فوق خوشمزه

تهیه خورشت مرغ و آلو

  • مرغ 2-3 تکه
  • پیاز 1 عدد
  • آلو خورشتی 10-15 عدد
  • رب گوجه 2 قاشق غذاخوری
  • رب آلو 1 قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل و زردچوبه به اندازه لازم
  • زعفران به اندازه لازم
  • شکر به اندازه لازم

طرز تهیه خورشت مرغ و آلو مجلسی

1. سرخ کردن پیاز و مرغ

در اولین مرحله از طرز تهیه خورشت مرغ و آلو، پیاز را نگینی خرد کنید و بعد داخل یک ماهیتابه در روغن سرخ کنید. بعد اندازهی نمک، فلفل و زردچوبه اضافه کنید و هم بزنید. وقتی پیاز طلایی شد نوبت آن رسیده که مرغ را اضافه کنید. مرغ را داخل روغن تفت دهید تا خوب سرخ شود و رنگش طلایی شود.

2. اضافه کردن رب

اکنون و در این مرحله از طرز تهیه خورشت مرغ و آلو، وقتی مرغ خوب سرخ شد، رب گوجه را اضافه کنید و خوب تفت دهید تا خامی آن از بین برود. بعد رب آلو را اضافه کنید و خوب هم بزنید. بعد اندازه مناسبی آب اضافه کنید و در قابلمه را ببندید تا مرغ خوب بپزد.

3. پخت خورشت

اکنون که مرغ تقریبا پخته است در قابلمه را باز کنید و آلو خشک را همراه اندازهی آبلیمو به مرغ اضافه کنید. در نهایت شکر را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا در خورشت حل شود. در مرحله آخر از پخت زعفران دم کرده را اضافه کنید و وقتی خورشت خوب به روغن افتاد اجاق گاز را خاموش کنید و خورشت مرغ و آلوی خود را همراه پلو سرو کنید. نوش جان! طرز تهیه آلو خشک در منزل را در کتاب کاله مطالعه کنید.

نکته مهم: قبل از اضافه کردن آلو به خورشت حتما آن را خوب بشویید و به مدت یک ربع در آب بخیسانید.

نکات تکمیلی برای تهیه خورشت مرغ و آلو

خورشت مرغ و آلو که به نام مسمای مرغ و آلو هم شناخته می شود، غذایی ملس و خوشمزه است که با آن می توانید تجربه متفاوتی از تهیه مرغ را داشته باشید.

جایگزین آلو برای تهیه خورش آلو و مرغ

اگر آلو خشک برقانی یا آلو بخارا ندارید، می توانید میوه تازه آلو را جایگزین کنید. البته عده ای از آلوچه هم برای تهیه خورشت مرغ و آلو استفاده می کنند.

جایگزین شکر در تهیه خورش آلو

اگر دوست دارید خورش تان سالم تر باشد می توانید شکر را در طرز تهیه خورشت مرغ و آلو یا کامل حذف کنید که در این صورت غذای شما نسبتا ترش خواهد بود یا این که شیره انگور را جایگزین شکر کنید تا غذایتان سالم تر باشد.

روش های مختلف تهیه خورش مرغ و آلو

در تهیه و پخت خورش آلو و مرغ می توانید هم از هویج و هم سیب زمینی استفاده کنید. هر چند عده ای با ریختن خلال پسته و انواع میوه خشک آن را تبدیل به خورشت آلو مسما می کنند.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه خورشت مرغ و آلو مجلسی و فوق خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه خورشت مرغ و آلو مجلسی و فوق خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید