فوکواوکا؛ مهد غذای خیابانی ژاپن

به گزارش سرگرمی های محبوب، دومین برنامهٔ سفر به ژاپن نگاهی به شهر فوکو اوکا در جزیرهٔ جنوبی کیوشو دارد جایی که غذای خیابانی اش در سراسر ژاپن زبانزد است. محبوبیت فوکو اوکا به خاطر دکّه های سیّار آن است که آنها را به ژاپنی یاتایی می نامند.

فوکواوکا؛ مهد غذای خیابانی ژاپن

ده ها دکّهٔ یاتایی در سراسر شهر به چشم می خورد اما برترین جا برای تجربه کردن فضای خاص این ایستگاه های غذاخوری جنوب جزیرهٔ ناکاسو است، یعنی کنار رودخانه ای که از وسط شهر می گذرد.

فضای اطراف هر یاتایی به اندازهٔ 8 تا ده نفر جا دارد، و این کیوسک ها غذاهایی دارند نظیر لقمه های سوخاری، کباب چوبی جوجه، انواع سوپ و بالاخره سوپ معروفِ رامن هاکاتا. این خوراک محلی از ریختن رشتهٔ چینی یا نودل در سوپ مغز استخوان تهیه می گردد.

نخستین یاتایی ها در سال 1945 و پس از پایان جنگ ساخته شدند، چراکه ویرانیِ حاصل ازجنگ، رستورانی برای اهالی فوکواوکا باقی نگذاشته بود. فرهنگ یاتایی دقیقا به همین منظور شکل گرفت، یعنی برای خوراک دادن به مردم در خیابان.

به تلگرام سرگرمی های محبوب فارسی بپیوندید

شینگو صاحب یکی از این دکّه ها، می گوید: نمی توان یاتایی را دائم روی پیاده رو نگه داشت. گرچه ما جای ثابتی داریم، اما فقط می توانیم با مجوز شهرداری، از ساعت 5 عصر تا 4 صبح آنجا کار کنیم.

با غروب آفتاب این کوچه پس کوچه ها پر از مردم و گردشگرانی می گردد که در این فضای جادویی در پی چشیدن طعم بی نظیر غذاهای ژاپنی هستند.

در زیر عکس هایی از مراحل کار یک یاتایی می بینید.

منبع: یورونیوز

به "فوکواوکا؛ مهد غذای خیابانی ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوکواوکا؛ مهد غذای خیابانی ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید