قیمت و تمام مشخصات گلکسی M53 5G لو رفت

به گزارش سرگرمی های محبوب، سامسونگ طی چند سال گذشته توجه ویژه ای به گوشی های میان رده خود نشان داده و گوشی های سری گلکسی M هم توانسته اند توجهات زیادی را جلب نمایند. در همین رابطه شایعات زیادی در خصوص گوشی گلکسی M53 5G منتشر شده و مدتی قبل این گوشی در سایت بنچمارک گیک بنچ دیده شد. حالا به لطف یکی از افشاگران مشهور، با خیال راحت می توانیم به طراحی و مشخصات این گوشی بپردازیم.

قیمت و تمام مشخصات گلکسی M53 5G لو رفت

مانند بسیاری از گوشی های تازه، گلکسی M53 5G هم از نمایشگر کم حاشیه حفره دار بهره می برد که درون آن دوربین سلفی انجام وظیفه می نماید. طبیعتا برای گوشی های ارزان نباید انتظار استفاده از بدنه های گران قیمتی داشته باشیم و سامسونگ برای این گوشی از بدنه پلاستیکی استفاده نموده است. روی هم رفته طراحی پنل پشتی این گوشی یادآور طراحی گلکسی F62 است. بعلاوه اخیرا گلکسی M33 هم با طراحی مشابه راهی بازار شد.

به گفته این افشاگر، گلکسی M53 با نمایشگر 6.7 اینچی FHD+ و رفرش ریت 120 هرتز راهی بازار می گردد. این یعنی نمایشگر موردنظر چه از نظر میزان و چه از نظر رزولوشون و رفرش ریت تفاوتی با نسل قبلی خود ندارد. قلب تپنده گلکسی M53 چیپست 6 نانومتری دایمنسیتی 9000 است. این تراشه از 8 هسته تشکیل شده که دو هسته Cortex-A78 با سرعت 2.4 گیگاهرتز و 6 هسته Cortex-A55 با سرعت 2 گیگاهرتز انجام وظیفه می نمایند. Cortex-A78 نسبت به A77 فقط اندکی بهتر شده ولی در هر صورت استفاده از این هسته پردازشی تازه نفس برای گوشی های مبتنی این چیپست خبر خوبی به شمار میرود. بعلاوه چیپست Dimensity 900 از پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4 بهره می برد که مبتنی بر همان معماری Mali-G78 موجود در گوشی های پرچم دار است ولی هسته های پردازشی کمتری درون آن قرار گرفته است.

یکی از مهم ترین ویژگی های این گوشی، بهره گیری آن از دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی است که برای اولین بار یکی از گوشی های میان رده سامسونگ با چنین مشخصه ای راهی بازار می گردد. با توجه به اینکه نسل قبلی یعنی M52 از دوربین 64 مگاپیکسلی بهره می برد، چنین ارتقایی احتمالا با استقبال گسترده کاربران روبرو می گردد. در کنار آن هم یک اولترا واید 8 مگاپیکسلی، ماکرو 2 مگاپیکسلی و تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی دیده می گردد. برای مقایسه باید بگوییم M52 در کنار دوربین اصلی از اولترا واید 12 مگاپیکسلی و ماکرو 5 مگاپیکسلی بهره می برد. این یعنی نسل تازه گوشی موردنظر از اولترا واید و دوربین ماکرو ضعیف تری استفاده می نماید. علاوه بر موارد اشاره شده، نباید بهره گیری از دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی را از قلم بیندازیم که تفاوتی با نسل قبلی ندارد.

انرژی گوشی گلکسی M53 از طرف باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تامین می گردد و از سرعت شارژ 25 واتی هم پشتیبانی می نماید. البته بر اساس گزارش های منتشر شده، به نظر می رسد سامسونگ میخواهد این گوشی را بدون شارژر راهی بازار کند و این کار برای بسیاری از گوشی های میان رده این شرکت انجام خواهد شد. به همین دلیل کاربران بعد از خرید گلکسی M53 باید از شارژرهای موجود در خانه استفاده نمایند یا اینکه یک شارژر جداگانه خریداری نمایند.

گفته می گردد کاربران برای خرید این گوشی می توانند از بین دو مدل 8/128 و 8/256 گیگابایتی دست به انتخاب بزنند. در رابطه با قیمت هم مدل پایه این گوشی با قیمت بین 450 تا 480 دلار راهی بازار می گردد. به نظر شما این گوشی با این مشخصات و قیمت مورد استقبال گسترده قرار می گیرد؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

منبع: mysmartprice

منبع: دیجیکالا مگ

به "قیمت و تمام مشخصات گلکسی M53 5G لو رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت و تمام مشخصات گلکسی M53 5G لو رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید