محبوب ترین تلفن های هوشمند بازار ایران در تابستان 1400

به گزارش سرگرمی های محبوب، بازار تلفن های هوشمند در ایران با بحران های متعددی روبرو است؛ از نوسان باورنکردنی قیمت دلار تا انحصاری که قیمت بعضی محصولات را تحت تاثیر قرار می دهد و مانع ورود گروهی از تولیدکنندگان می گردد. با وجود همه مشکلاتی که وجود دارد اما بازار تلفن های هوشمند در ایران به فعالیت خود ادامه داده و هنوز هم رونق قابل توجهی دارد. با شیوع ویروس کرونا و مجازی شدن کلاس های مدرسه و دانشگاهی در سراسر ایران، استقبال برای خرید تلفن های هوشمند شدت گرفت.

محبوب ترین تلفن های هوشمند بازار ایران در تابستان 1400

با این حال بسیاری از مردم هنوز هم به خرید تلفن های هوشمند احتیاج دارند و حتی گروهی هم هستند که این کار را از روی تفریح انجام می دهند. اما بخش قابل توجهی از کاربران تلفن های هوشمند احتیاجی به تغییر مداوم تلفن هوشمندشان ندارند. آن ها تنها به محصولی احتیاج دارند که احتیاجهایشان را رفع کند. بنابراین به سمت گروهی از محصولات بازار متمایل می شوند که مجذوب کنندهیت بیشتری به همراه دارند. محصولاتی که پرفروش ظاهر می شوند و به شدت محبوب هستند. بنابراین اگر جزو خریدارانی هستید که احتیاجی به ریسک نمی بینید و می خواهید یک تلفن هوشمند مطمئن بخرید شاید بهتر باشد پرفروش ترین و محبوب ترین تلفن های هوشمند بازار ایران را بشناسید.

در ادامه می توانید با محبوب ترین تلفن های هوشمند بازار ایران در تابستان 1400 آشنا شوید. محصولاتی که کیفیت قابل قبولی دارند و در هر رده قیمتی از برترین های بازار هستند. انتخاب پرفروش ترین تلفن های هوشمند بازار می تواند اطمینان بیشتری برای کاربر به همراه داشته باشد. چراکه با محصولاتی روبرو می گردد که در جلب اعتماد مخاطب پیروز ظاهر شده اند.

Galaxy A12 - 64GB

قیمت: حدود چهار میلیون تومان

تازهترین میان رده مالی سامسونگ احتمالا در مقایسه با رقبای قدرتمندی که دارد، چندان پیروز نباشد اما واقعیت آن است که به علت اعتمادی که کاربران به تولیدنماینده کره ای دارند به محبوبیتی دست نیافتنی دست پیدا نموده است. صفحه نمایش 6.5 اینچی A12 اگرچه با تراکم پیکسلی 270 پیکسل به بازار عرضه شده اما از پنل IPS بهره می برد. این تلفن هوشمند از چهار دوربین با کیفیت های 48 مگاپیکسل، 5 مگاپیکسل و دو دوربین 2 مگاپیکسلی یاری می گیرد و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی اش هم عکس های باکیفیتی ثبت می نماید.

باطری 5هزار میلی آمپری A12 از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می نماید و حافظه 64 گیگابایتی آن از 4 گیگابایت حافظه موقت هم یاری می گیرد. سامسونگ این تلفن هوشمند را در سه رنگ آبی، سفید و مشکی عرضه نموده و بدنه ای کاملا پلاستیکی را برای آن در نظر گرفته است. بخش عظیمی از محبوبیت A12 در بازار ایران به محبوبیت غیرقابل انکار برند کره ای در بازار ایران اشاره دارد و احتیاجی به یادآوری نیست که این تلفن هوشمند در مقایسه با سایر محصولات بازار قدرت چندانی ندارد اما محبوبیت بی سابقه ای را به دست آورده و محبوب ترین تلفن هوشمند بازار ایران در محدوده قیمتی چهار میلیون تومان است.

Poco M3 - 128GB

قیمت: حدود چهار میلیون و100هزار تومان

شرکت پوکو به اسم زیرمجموعه ای از شیائومی که محصولاتی متفاوت و مقرون به صرفه تر از این تولیدنماینده چینی را به بازار عرضه می کرد از مدتی پیش مستقل شده و حالا به اسم یک تولیدنماینده تازه وارد بازار شده است. پوکو که تمرکزش را به صورت کلی روی بازار هند قرار داده و همین حالا یکی از صاحبان اصلی بازار هند به نظر می رسد، با دو مدل تازه وارد بازار ایران شده یکی از آن ها M3 لقب می گیرد. این تلفن هوشمند تقریبا 200 گرمی به بدنه ای کاملا پلاستیکی مجهز شده و از 128 گیگابایت حافظه اصلی در کنار 4 گیگابایت حافظه موقت استفاده می نماید.

پردازنده یازده نانومتری M3 به صفحه نمایش 6.5 اینچی اش که 395 پیکسل در هر اینچ دارد، یاری می نماید تا برترین کیفیت ممکن از بازی های موبایلی را نمایش دهد. تلفن هوشمند M3 دارای سه دوربین در پشت گوشی است. باطری 6هزار میلی آمپری و شارژ سریع 18 واتی به کاربر یاری می نماید تا برای دو روز شلوغ و پردردسر نگران نباشد و نسخه 12 رابط کاربری MIUI روی گوشی M3 اجرا می گردد. این تلفن هوشمند یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین تلفن های هوشمند بازار ایران در بهار 1400 بود.

بی راه نیست اگر گفته گردد که M3 به صرفه ترین و مناسب ترین تلفن هوشمند در رده قیمتی حدود چهار میلیون تومان است. البته با توجه به آن که مدل تازه این تلفن هوشمند با نام M3 Pro مدتی پیش عرضه شده شاید گروهی از کاربران خرید مدل بروزرسانی شده را ترجیح می دهند که طبیعتا قیمت بالاتری هم دارد اما واقعیت آن است که M3 هنوز هم یکی از محبوب ترین محصولات بازار ایران است.

Samsung Galaxy A32 - 128GB

قیمت: حدود شش میلیون و 200 هزار تومان

سامسونگ با معرفی محصولات متنوع در سری تولیدات A همیشه کوشش می نماید تا بسیاری از خریداران تلفن های هوشمند را به سمت خود جلب کند. این شرکت کره ای با A32 پیروز شده تا یکی از برترین محصولات رده قیمتی شش میلیون تومان را در بازار ایران داشته باشد. A32 که صفحه نمایشی 6.4 اینچی دارد با کیفیت فوق العاده اش پیروز شده تا تراکم پیکسلی 411 پیکسل در هر اینچ را داشته باشد. باطری A32 با ظرفیت 5 هزار میلی آمپر خیال هر کاربری را برای همراه داشتن یک روز سخت راحت می نماید.

پردازنده این تلفن هوشمند مدل 12 نانومتری مدیاتک است که چندان قدرتمند به نظر نمی رسد اما هیچ ایرادی هم به آن وارد نیست. سامسونگ برای این تلفن هوشمند از چهار دوربین متنوع با کیفیت های 64 مگاپیکسلی، 8 مگاپیکسلی و دو دوربین 5 مگاپیکسلی استفاده نموده است. حسگر اثر انگشت A32 زیر صفحه نمایش آن قرار گرفته است که از جنس AMOLED است. این تلفن هوشمند هم یکی از محبوب ترین مدل های بازار موبایل در ایران است.

Poco X3 Pro - 256GB

قیمت: حدود هفت میلیون تومان

یکی از متفاوت ترین محصولات شیائومی و پوکو که اخیرا به بازار ایران هم رسیده است، X3 Pro لقب می گیرد. زبان طراحی این تلفن هوشمند 6.67 اینچی با بیشتر محصولات شیائومی فرق دارد و به همین علت کاربرانی که در پی خرید یک تلفن هوشمند متفاوت هستند، می توانند روی X3 Pro حساب ویژه ای باز نمایند. این تلفن هوشمند هم به استاندارد IP53 مجهز شده تا در برابر گرد و غبار و آب مقاومت قابل قبولی داشته باشد. اگرچه صفحه نمایش آن به محافظ گوریلا گلس 6 مجهز شده که مقاومت آن را به سطح بی نظیری می رساند اما واقعیت آن است که پنل IPS باعث شده که X3 Pro با حداکثر روشنایی 450 نیتی اندکی ناامیدنماینده ظاهر گردد.

پردازنده اسنپدراگون 860 با فناوری 7 نانومتری در کنار حافظه موقت 6 گیگابایتی X3 Pro را به یک تلفن هوشمند غول پیکر تبدیل می نماید که در رده قیمتی خودش بی رقیب به نظر می رسد. دوربین های 48، 8، 2 و 2 مگاپیکسلی X3 Pro قابلیت ضبط مجذوب کننده ترین تصاویر و ویدیوها را برای کاربر به ارمغان می آورند و باطری 5160 میلی آمپری این تلفن هوشمند تنها در 59 دقیقه کاملا شارژ می گردد. به نظر می رسد X3 Pro یکی از برترین تلفن های هوشمند بازار در رده قیمتی زیر هفت میلیون تومان باشد که توانایی های یک پرچمدار را برای کاربران به ارمغان می آورد. آنالیز ها نشان می دهد X3 Pro این روزها محبوب ترین تلفن هوشمند بازار ایران است.

Poco F3 - 128GB

قیمت: حدود 8 میلیون و 500 هزار تومان

کوشش های برند پوکو برای ساخت تلفن های هوشمند گران قیمت و پرچمدار مجذوب کننده به نظر می رسد. F3 تازهترین پرچمدار زیرمجموعه نوظهور شیائومی است که یکی از مجذوب کننده ترین تلفن های هوشمند در رده قیمتی زیر ده میلیون تومان به نظر می رسد. صفحه نمایش 6.7 اینچی F3 با فناوری Super AMOLED ساخته شده و در اوج روشنایی می تواند تا 1300 نیت افزایش پیدا کند. این صفحه نمایش 120هرتزی در هر اینچ خود 399 پیکسل قرار داده است. پردازنده اسنپدراگون 870 باعث شده این تلفن هوشمند از فناوری ارتباطی نسل پنجم هم پشتیبانی کند.

مدل 128 گیگابایتی F3 به 6 گیگابایت حافظه موقت تجهیز شده و دوربین های 48، 8 و 5 مگاپیکسلی این تلفن هوشمند مجموعه ای از برترین لنزهای ممکن را برای کاربر به ارمغان آورده اند. باطری 4520 میلی آمپری F3 تنها در 52 دقیقه کامل شارژ می گردد. این تلفن هوشمند از حسگر اثرانگشت روی دکمه پاور هم بهره می برد. با توجه به قیمت قابل قبولی که F3 دارد، محبوبیت آن طبیعی به نظر می رسد.

Samsung Galaxy A72 - 256GB

قیمت: حدود دوازده میلیون تومان

با وجود افزایش نگران نماینده قیمت تلفن های هوشمند در چند سال اخیر اما پیشرفت محصولات میان رده هم باعث شده تا کاربران با قیمت هایی مجذوب کننده تر برای خرید تلفن هایی در سطح و میزان پرچمداران هم اقدام نمایند. شاید A72 یکی از برترین میان رده های قدرتمند بازار باشد که یادآور محصولات درجه یک و پرچمدارانی است که قیمت های چند ده میلیون تومانی دارند اما با رقمی معقول تر در دسترس است. این تلفن هوشمند که جزو تازهترین محصولات سامسونگ در بازار ایران هم قرار می گیرد به شدت مورد توجه کاربران قرار گرفته و به یکی از محبوب ترین تلفن های هوشمند این روزهای بازار ایران است.

سامسونگ برای A72 از یک صفحه نمایش 6.7 اینچی استفاده نموده که فناوری Super AMOLED FHD+ را میزبانی می نماید. تراکم پیکسلی خیره نماینده صفحه نمایش این تلفن هوشمند آن را به یکی از برترین صفحه نمایش ها در رده قیمتی خودش تبدیل نموده و خیال کاربر را از داشتن یک تلفن هوشمند بی نظیر راحت می نماید. پردازنده این تلفن هوشمند مدل Snapdragon 720G است که از تراشه های 8 نانومتری لقب می گیرد. حافظه موقت A72 به 8 گیگابایت رم مجهز شده و تراشه گرافیکی Adreno 618 هم این تلفن هوشمند را به یک هیولای کوچک تبدیل می نماید.

حسگر اثر انگشت A72 که زیر صفحه نمایش قرار گرفته به وسیله یک باطری 5هزار میلی آمپری شارژ می گردد. فناوری شارژ سریع این تلفن هوشمند به کاربر اجازه می دهد تا در کمتر از یک ساعت آن را کامل شارژ کند. اگر سرمایه لازم برای خرید یک پرچمدار سامسونگی را ندارید، باید بدانید که A72 همه احتیاجهای شما را برآورده می نماید. این تلفن محبوب یکی از محبوب ترین تلفن های هوشمند بازار ایران در تابستان 1400 بود.

Apple iPhone SE - 128GB

قیمت: حدود 12 میلیون و 500 هزار تومان

چند سال پیش بود که اپل تصمیم گرفت طرفداران قدیمی گوشی های آیفون را با معرفی مدل SE به صفحه نمایش های کوچک جذب کند. حالا اپل با معرفی نسل تازه SE که به تازگی وارد بازار ایران شده، کوشش نموده تا تلفن هوشمند مدرن اما کوچکی را به بازار عرضه کند و طرفداران خاص آیفون را نشانه بگیرد. حالا با تلفنی 4.7 اینچی روبرو هستیم که از صفحه نمایش های معروف اپل یعنی رتینا بهره می برد و در هر اینچ خود 326 پیکسل را قرار داده است. پردازنده 7 نانومتری SE تازه با یاری پردازنده گرافیکی چهار هسته ای و سه گیگابایت رم، نسخه 13 سیستم عامل IOS را یدک می کشد. با این حال اپل برای نسل تازه SE تنها یک دوربین اصلی در نظر گرفته که همراه با فلاش دوگانه از کیفیت 12 مگاپیکسلی بهره می برد.

اگرچه اپل هرگز جزییات باطری تلفن های هوشمندش را منتشر نمی نماید اما می دانیم که باطری تقریبا 1900 میلی آمپری SE تازه از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می نماید و در کمتر از نیم ساعت 50 درصد شارژ می گردد. اپل قاب دور یا همان فریم این گوشی را با آلومینیوم ساخته تا زیبایی های آن با قاب شیشه ای پشت و جلو یکی گردد. با وجود قیمت بالایی که SE در بازار ایران دارد اما هنوز در مقایسه با سایر تلفن های هوشمند اپل قیمت مناسب تری دارد. بنابراین کاملا طبیعی است که این تلفن هوشمند هم یکی از پرفروش ترین محصولات اپل در بازار ایران حتی در تابستان 1400 باشد. اما انتظار می رود با معرفی و ورود مدل های تازه اپل به بازار احتمالا این تلفن هوشمند محبوبیت خود را از دست دهد.

منبع: ایرنا زندگی

به "محبوب ترین تلفن های هوشمند بازار ایران در تابستان 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محبوب ترین تلفن های هوشمند بازار ایران در تابستان 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید