هر آنچه از قیمت و مشخصات گلکسی S21 فن ادیشن لو رفته است

به گزارش سرگرمی های محبوب، بر اساس بعضی شایعات که تاریخ 5 ژانویه (15 دی) را زمان رونمایی رسمی از گلکسی S21 فن ادیشن می دانند، ممکن است سامسونگ به محض برگزاری نمایشگاه CES پس از تعطیلات کریسمس، دقیقا در همین تاریخ از گوشی هوشمند پرحاشیه گلکسی S21 فن ادیشن رونمایی کند. این گوشی هوشمند قرار بود که در پاییز سال جاری رونمایی گردد اما به دلایل مسائل ناشی از کمبود تراشه معرفی آن حدود 3 ماه به تعویق افتاد. ولی دیگر چیزی تا رونمایی رسمی از آن باقی نمانده است. طبق اعلام مسئولان سامسونگ عرضه این گوشی هوشمند، حتی ممکن است عرضه سری پرچم دار نو سامسونگ یعنی S22 را تحت تأثیر خود قرار دهد.

هر آنچه از قیمت و مشخصات گلکسی S21 فن ادیشن لو رفته است

بسیاری از تحلیلگران این وقفه طولانی مدت در رونمایی از S21 فن ادیشن را استراتژی سامسونگ برای بهتر کردن این گوشی عنوان می نمایند، زیرا ما با یک گوشی میان رده مالی با سیستم عامل اندروید 12 را خواهیم داشت که مکمل پردازنده و دوربین های تازهی است که با سری S22 در زمستان عرضه می گردد. کل مشخصات گلکسی S21 فن ادیشن به لطف افشاگر رونالد کواندت پس از انتشار رندر های رسمی رنگ های این گوشی فاش شده که ما در این مطلب به آنالیز آن ها خواهیم پرداخت. ابتدا از قیمت آن آغاز می کنیم.

قیمت گلکسی S21 فن ادیشن

یکی از نکات جالب در خصوص این گوشی قیمت زیر 800 دلاری آن است که با توجه به مشخصاتش خوب به نظر می رسد. نسخه 6/128 گیگابایتی این گوشی احتمالا با قیمت 749 یورو و نسخه 8/256 گیگابایتی آن با قیمت 819 یورو در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. قیمت های گزارش شده به وسیله این افشاگر در اروپا کمی بالاتر از قیمت مورد انتظار ما بوده، ولی از آنجا که سامسونگ عادت دارد تا در آخرین لحظه قیمت ها را تغییر دهد ما انتظار داریم قیمت پایه 699 دلاری این گوشی کمی با افزایش روبرو گردد.

میزان و مشخصات صفحه نمایش گلکسی S21 فن ادیشن

قبلاً شنیده بودیم که نمایشگر گوشی گلکسی S21 فن ادیشن با صفحه نمایش نسل قبلی آن یعنی گلکسی S20 فن ادیشن تفاوت چندانی ندارد و از همان نمایشگر 6.5 اینچی در این گوشی استفاده می گردد. اما اکنون بر اساس گزارش این افشاگر، نمایشگر این گوشی 6.4 اینچ خواهد بود. اگرچه این ممکن است نتیجه گرد کردن عدد میزان آن به سمت پایین باشد، اما گفته می گردد که به جای رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل استفاده شده در S20 فن ادیشن، ما شاهد وضوح تصویر 2340 در 1080 پیکسل خواهیم بود که به طور کلی نشان دهنده یک گوشی هوشمند کوتاه تر و جمع و جورتر نسبت به نسل قبلیش است.

برای مقایسه ی ابعاد گلکسی S21 فن ادیشن با نسل قبلی اش باید بگوییم که گلکسی S20 فن ادیشن با ابعاد 159.8 در 74.5 در 8.4 میلی متر در مقابل S21 فن ادیشن با ابعاد 155.7 در 74.5 در 7.9 میلی متر قرار خواهد گرفت که در واقع این گوشی هوشمند تازه کمی کوتاه تر شده است. رونالد کواندت، این افشاگر معروف اشاره می نماید که سامسونگ در مقایسه با نسل قبل حاشیه های این گوشی را باریک تر نموده ولی با این حال نیز ارتفاع بدنه S21 فن ادیشن نسبت به S20 فن ادیشن کوتاه تر است. رونالد کواندت بعلاوه با شایعات مربوط به تغییرات در طراحی سری S22، یعنی لبه های نازک تر در اطراف بدنه ضخیم تر، مخالفت نموده است.

تا صحبت از بدنه این گوشی هوشمند است بگوییم که S21 فن ادیشن در چهار رنگ مشکی، سفید، سبز و بنفش در دسترس خواهد بود. بنابراین سامسونگ این محصول را با تنوع رنگ های مختلف به بازار عرضه خواهد نمود. در خصوص گوشه های شیب دار طراحی دوربین که به قاب گوشی متصل شده هم می توان گفت که به نوعی از طراحی نسل قبلی الگو گرفته، جایی که این اتصال بسیار واضح تر است اما به طور کلی می توان گفت که در مقایسه با S20 فن ادیشن طراحی بسیار زیباتری دارد.

علاوه بر این، گفته می گردد که نمایشگر 6.4 اینچی S21 فن ادیشن کاملاً مسطح است که این نوع نمایشگر ها در بین کاربران هواداران زیادی دارد. طبق گزارش ها، سامسونگ یک اسکنر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش این گوشی قرار داده که اکنون با آخرین پوشش گوریلا گلس Victus محافظت می گردد. شایعات حاکی از آن است که حداکثر روشنایی این نمایشگر به بیش از 1000 نیت می رسد و این یعنی شاید غول کره ای فناوری از یک پنل LTPO تازهتر از نسل ششم OLED در این گوشی بهره برده باشد.

حافظه داخلی و پردازنده گلکسی S21 فن ادیشن

طبق اطلاعات منتشر شده از وب سایت گیک بنچ، دریافتیم که نسخه 8 گیگابایتی این گوشی احتمالا با شماره مدل SM G990B سامسونگ قرار است به بازار بیاید. با تحلیل و آنالیز شماره مدل های دیگر گوشی ها متوجه شدیم که برای مثال گوشی گلکسی S20 فن ادیشن در گیک بنچ با شماره مدل SM G780، گلکسی S20 با شماره مدل SM G980 و گلکسی S21 با شماره مدل SM G991 ظاهر شدند. طبق فهرست این وب سایت، S21 فن ادیشن مشخصات ظاهری شماره مدل قبلی SM G990، یعنی پردازنده lahaina را تکرار می نماید که چیزی جز چیپست پرچم دار فعلی کوالکام، یعنی اسنپدراگون 888 نیست.

نتایج تست عملکرد اولیه پردازنده اسنپدراگون S21 فن ادیشن نشان داده که از تراشه S20 فن ادیشن عملکرد بهتری دارد و به نظر می رسد که سامسونگ همچون نسل قبلی، یک نسخه با رم 8 گیگابایتی نیز برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته است. اطلاعات تازه گزارش شده از رونالد کواندت، این موضوع را تایید و ادعا می نماید که گلکسی S21 فن ادیشن در دو نسخه با پیکربندی 6/128 و 8/256 گیگابایتی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت و آن ها می توانند برحسب احتیاج خود یکی از آن ها را انتخاب نمایند.

نکته مهم این گوشی اینجاست که ظاهرا به جای تراشه های اگزینوس ما شاهد استفاده از پردازنده اسنپدراگون 888 خواهیم بود. بنابراین برخلاف نسل قبلی این گوشی ها، S21 فن ادیشن در کشور آمریکا نیز با این پردازنده عرضه خواهد شد. در واقع، آقای رونالد کواندت تأیید می نماید که نسخه اروپایی این گوشی با اسنپدراگون 888 عرضه می گردد. حدس زده می گردد که سامسونگ نسخه های با پردازنده اگزینوس 2100 را به منطقه ها کمتری بفرستد، البته اگر اصلا چنین چیزی وجود داشته باشد.

دوربین گلکسی S21 فن ادیشن

این گوشی هوشمند به جز رنگ قسمت دوربین آن که در رندر های این گوشی فرق دارد، هیچ گونه پیشرفتی نسبت به سیستم دوربین نسل قبلی خود ندارد، مگر تفاوت هایی که در سطح الگوریتم نرم افزار آن هم به علت پردازنده تصویر تازه در چیپست اسنپدراگون 888 ایجاد گردد. بنابراین ما می توانیم با درصد قابل قبولی از اطمینان فرض کنیم که سیستم دوربین گلکسی S21 فن ادیشن مشابه با نسل قبلیش است. این سیستم دوربین از 3 لنز تشکیل شده که سنسور اصلی 12، لنز تله فوتو 8 و اولترا واید 12 مگاپیکسلی شامل آن می گردد. البته اینکه سیستم دوربین این گوشی تغییر ننموده خیلی هم بد نیست، زیرا دوربین گلکسی S20 فن ادیشن عکس های فوق العاده باکیفیتی را ثبت می نماید که مطابق یا فراتر از عکس های گوشی برادران گران تر خود در این سری است.

در حالی که پیکسل های بزرگ 1.4 میکرونی دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض در گلکسی S20 بزرگ تر از پیکسل 1.1 میکرونی سنسور دوربین فوق عریض S20 فن ادیشن هستند، دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی مشترک بین این سری با همان مشخصات یعنی دیافراگم عریض F1.8 و پیکسل های بزرگ 1.8 میکرونی عرضه می گردد. بنابراین علیرغم تفاوت قیمت زیاد، عملکرد دوربین بین گوشی های S20 و S20 فن ادیشن بسیار ناچیز است و ما در دوربین گوشی های S21 و S21 فن ادیشن همین انتظار را داریم.

باتری و مشخصات گلکسی S21 فن ادیشن

این گوشی هوشمند از باتری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعتی بهره می برد که با شارژ 25 واتی یا 45 واتی شارژ خواهد شد. اطلاعات منتشر شده به وسیله وب سایت MysmartPrice، نشان می دهد که علاوه بر قدرت پردازشی، ارتقای دیگری نیز در نبرد مشخصات S21 فن ادیشن در مقابل گوشی نسل قبلش وجود خواهد داشت و آن سرعت شارژ است. اطلاعات منتشر شده در پایگاه داده 3C حاکی از آن است که شارژر درون جعبه این گوشی که با نام EP TA800 دیده می گردد، چیزی جز شارژر 25 واتی آن نیست که بسیاری از گوشی های پیشرفته سامسونگ با آن وارد بازار گوشی های هوشمند می شوند.

البته شایان ذکر است که در گلکسی S20 فن ادیشن، همراه با شارژر اصلی یک شارژر 15 واتی نیز عرضه می شد، که به نظر می رسد دیگر چنین رویه ای وجود ندارد. به طور کلی نه اینکه گلکسی S20 فن ادیشن از نظر سرعت شارژ، مخصوصاً در مقایسه با آیفون های اپل، ضعیف باشد اما نسبت به سایر مدل های گلکسی رده بالا بسیار کندتر شارژ می گردد.

ظاهراً سامسونگ مصمم است این مشکل را با پشتیبانی از شارژر 45 واتی EP TA845 خود رفع کند. اما احتمالا شارژر 45 واتی را کاربران باید به صورت جداگانه ای تهیه نمایند. طبق اطلاعات این افشاگر، در کشور آلمان این گوشی هوشمند بدون هیچ شارژی در جعبه به کاربران عرضه خواهد شد.

این اطلاعات تازهترین و آخرین دانسته های ما از گوشی گلکسی S21 فن ادیشن است. باید دید که در نهایت آیا این گوشی می تواند با توجه تاخیر طولانی مدتش و عرضه سری S22 در فاصله کوتاهی بعد از آن مورد استقبال کاربران و هواداران سامسونگ قرار بگیرد یا نه.

منبع: Phonearena

منبع: دیجیکالا مگ

به "هر آنچه از قیمت و مشخصات گلکسی S21 فن ادیشن لو رفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه از قیمت و مشخصات گلکسی S21 فن ادیشن لو رفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید