راستا شرق به غرب پل کریمخان باز شد

به گزارش سرگرمی های محبوب، عرشه شمالی پل کریمخان که از شامگاه بیست و نهم اسفندماه سال گذشته، تحت اجرای اقدامات مختلف عمرانی قرار گرفته بود، صبح امروز به بهره برداری رسید.

راستا شرق به غرب پل کریمخان باز شد

مهدی پورشاسب مدیر گروه تعمیر و مقاوم سازی پل های شهر تهران، گفت:

عرشه شمالی پل کریمخان که از شامگاه بیست و نهم اسفندماه سال گذشته با هدف تغییر شرایط به عرشه بتنی، تحت اجرای اقدامات مختلف عمرانی قرار گرفته بود، صبح روز شنبه هیجدهم فروردین ماه امسال متعاقب اجرای شبانه عملیات روکش آسفالت، تکمیل و بهره برداری شد.

وی با بیان آنکه اجرای اقدامات حجیم عمرانی شامل تراش کامل روکش اپوکسی عرشه، خاکبرداری پشت کوله ها، نصب صفحه های متصل کننده درزهای طولی و عرضی، برچیدن هندریل های قدیمی و نصب هندریل های استاندارد با استحکام و ارتفاع مناسب، اتصال عرشه های شمالی و جنوبی، نصب برش گیرهای فلزی و در نهایت آرماتوربندی و بتن ریزی عرشه بر اساس پیش بینی ها به 3 ماه زمان احتیاج داشت، اضافه کرد:

بهره گیری مناسب از ترافیک روان ایام نوروز و کوشش خستگی ناپذیر واحدهای اجرایی به صورت 24 ساعته و در قالب 3 شیفت کاری سبب شد تا مرحله تبدیل شرایط عرشه شمالی پل کریمخان طی یک برنامه زمانی 17 روزه و بدون ایجاد مزاحمت های ترافیکی برای شهروندان به پایان برسد.

پورشاسب ضمن اعلام پیشرفت 90 درصدی پروژه مقاوم سازی و تبدیل شرایط پل کریمخان، اقدامات به جای مانده این پروژه را شامل احداث عرشه بتنی در باند جنوبی این پل سواره رو ذکر و ابراز امیدواری کرد مجموعه اقدامات مربوط به تغییر شرایط عرشه جنوبی اواخر خردادماه امسال و همزمان با فصل تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی در دستور کار قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، برای تبدیل شرایط عرشه شمالی پل کریمخان به یک پل کامپوزیت بتنی، علاوه بر نصب 3500 عدد تسمه برش گیر و 60 تن آرماتوربندی، حدود 30 کیلومتر طول جوشکاری و بیش از 400 مترمکعب بتن ریزی اجرا شده است. گفتنی است اندازه آسفالت مصرف شده در این پروژه به حدود 350 تن می رسد.

منبع: کجارو / farsnews.com

به "راستا شرق به غرب پل کریمخان باز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راستا شرق به غرب پل کریمخان باز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید