مواد غذایی جالبی که باعث پایین آوردن قند خون می شوند.

به گزارش سرگرمی های محبوب، مصرف بیش از حد شیرینی و قند برای سلامتی مضر می باشند و باعث اختلال در سطوح نرمال قند خون در بدن شده و می توانند منجر به قند خون و دیابت شوند. از این رو حفظ سطح قند خون در سطح مناسب ضروری می باشد.

مواد غذایی جالبی که باعث پایین آوردن قند خون می شوند.

مترجم: سهیلا حاجی زاده

منبع:راسخون

مصرف بیش از حد شیرینی و قند برای سلامتی مضر می باشند و باعث اختلال در سطوح نرمال قند خون در بدن شده و می توانند منجر به قند خون و دیابت شوند. از این رو حفظ سطح قند خون در سطح مناسب ضروری می باشد.

بسیاری از غذاهای طبیعی و مکمل ها وجود دارند که با قرار دادن آن ها در رژیم غذایی روزانه می تواند به پایین آوردن سطح قند خون یاری کرد. در این جا، فهرستی از غذاهایی که برای افراد دیابتی در نظر گرفته می شود را ذکر می کنیم.

دارچین

دارچین دارای اندازه بالایی مهمیم و فیبر می باشد. علاوه بر این، دارچین دارای ماده ای به نام پلی فنول بوده که به شیوه مشابه با انسولین عمل می نماید. همانطور که می دانیم، انسولین به پایین آوردن قابل توجه قند خون یاری می نماید. بر اساس مطالعات اجرا شده، مصرف روزانه یک قاشق چای خوری دارچین منجر به پایین آوردن سطوح قند خون تا حدود 20 درصد می شود. این اثر می تواند در طی سه هفته استفاده از دارچین مشاهده شود. بنابراین، شما می توانید دارچین را در میان مواد غذایی که باعث کاهش قند خون می شوند، قرار دهید. علاوه بر این، دارچین به پایین آوردن سطح کلسترول هم یاری می نماید.

آووکادو

آووکادو حاوی سطوح بالایی از چربی های اشباع نشده مونو و فیبر محلول می باشد که حساسیت به انسولین بدن ما را افزایش می دهد. آووکادو سرشار از مواد مغذی مانند پتاسیم و ویتامین های B1، B2، B3، C و E می باشد. این میوه دارای تیامین، فسفر، فولیک اسید، مهمیم، آهن و مس هم می باشد. محتوای قند موجود در آووکادو بسیار پایین است.

بذر کتان

بذر کتان به طور طبیعی غنی از مواد شیمیایی گیاهی، اسیدهای چرب امگا 3، چربی های سالم، محتوای فیبر پایین و دیگر مواد معدنی ضروری می باشد. این بذر دارای کربوهیدرات پایینی بوده و بنابراین به کاهش فشار خون یاری می نماید. سطح کلسترول هم در بذر کتان پایین می باشد. این ها بعضی از دلایلی بوده که باعث شده بذر کتان یکی از اجزاء مهم رژیم غذایی دیابتی ها در نظر گرفته شود.

آجیل

آجیل حاوی چربی و پروتئین می باشد. مقاومت به انسولین در بدن به وسیله خوردن روزانه چند عدد آجیل به دست می آید. در واقع، مطالعات نشان داد که در صورت مصرف آجیل خطر دیابت نوع 2 می تواند تا 20 درصد کاهش یابد. گردو، بادام زمینی و غیره می تواند برای این هدف مصرف شوند.

سیر

مصروف روزانه سیر خام باعث پایین آوردن گلوکز خون می شود. سیر خام قند خون را پایین آورده و فراوری انسولین را افزایش داده و به حساسیت به انسولین یاری می نماید. سیر دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی هم می باشد. بنابراین افزودن سیر به اسم یک جزء در وعده غذایی خود را هرگز نباید فراموش کنید.

پیاز

پیاز یک منبع عالی از سولفور و فلاونوئیدها می باشد. بنابراین، پیاز یکی از غذاهای مهم جهت کاهش قند خون می باشد.

لیمو

لیمو منبع غنی از ویتامین C، روتین و لیمونن بوده که برای کنترل سطح قند خون مفید می باشند. علاوه بر این، کیفیت اسیدی لیمو تا حد زیادی باعث کاهش شاخص قند خون می شود. لیمو حاوی بسیاری از آنتی اکسیدان ها بوده که برای تناسب اندام مناسب هستند.

گیلاس

گیلاس سرشار از آنتی اکسیدان و فیبر محلول می باشد. گیلاس دارای کالری پایینی بوده و بعلاوه خطر ابتلاء به دیابت را کاهش می دهند.

سبزیجات

سبزیجات دارای مقدار کالری پایینی می باشند، بنابراین برای افرادی که دارای سطوح قند خون بالا هستند، مناسب می باشد. بعضی از برترین سبزی هایی که می توانند در رژیم غذایی مورد استفاده قرار گیرند عبارتند از: کلم بروکلی، کلم گل و کلم برگ می باشند.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین پایین آورنده قند خون می باشند و از این رو برای سلامتی بدن بسیار مفید می باشد. سیب زمینی شیرین حاوی بتا کاروتن و فیبر محلول می باشند و باعث افزایش پاسخ بدن به انسولین و ثبات قند خون می شود.

گوجه فرنگی

یکی از راحت ترین سبزیجاتی که در هر خانه ای یافت می شود، گوجه فرنگی است. این سبزی نه تنها دارای مقدار کربوهیدرات پایینی می باشد، بلکه به کنترل سطح گلوکز ادرار هم یاری می نمایند. بنابراین، گوجه فرنگی یکی از سبزی های مهم در برنامه رژیم غذایی دیابتی ها می باشد.

دیگر غذاهایی که به پایین آوردن قند خون یاری می نمایند عبارتند از:

بره، صدف، مرغ و ساردین، سیب زمینی، سبزیجات پخته، ماهی آب پز، عدس، سویا و لوبیای پخته، شیر، ماکارونی گندم، گریب فروت، بادام، آجیل برزیلی

به غیر از این مواد غذایی، آب، سرکه و جو دیگر غذاهایی هستند که باعث کاهش قند خون می گردند.

منبع: راسخون

به "مواد غذایی جالبی که باعث پایین آوردن قند خون می شوند." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواد غذایی جالبی که باعث پایین آوردن قند خون می شوند."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید