والیبال قهرمانی دنیا؛ ایران امشب در مصاف آرژانتین

به گزارش سرگرمی های محبوب، تهران (پانا) - تیم ملی والیبال کشورمان امشب در اولین بازی خود در مسابقات قهرمانی دنیا به مصاف آرژانیتن می رود.

والیبال قهرمانی دنیا؛ ایران امشب در مصاف آرژانتین

بیستمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی دنیا در سال 2022، از روز آدینه به میزبانی 2 کشور لهستان و اسلوونی اغاز شد و تیم ملی کشورمان امروز در اولین بازی خود در این رقابت ها از ساعت 20 باید به مصاف آرژانتین برود.

ملی پوشان والیبال کشورمان در رقابت های قهرمانی دنیا در گروه ششم با تیم های آرژانتین، هلند و مصر همگروه است. تیم های ملی والیبال ایران و آرژانتین تا کنون 9 بار به مصاف هم رفتند که سهم ایران 5 پیروزی بوده است.

اولین تقابل 2 تیم ایران و آرژانتین مربوط به رقابت های قهرمانی دنیا در سال 1998 می گردد که ملی پوشان کشورمان در آن بازی با نتیجه 3 بر صفر مقابل حریف خود بازنده شدند. در آن موقع مسابقات والیبال در دست های 15 امتیازی برگزار می شد و ایران در مجموع 3 دست فقط توانست 19 امتیاز از حریف بگیرد.

نخستین پیروزی تیم ملی والیبال ایران برابر آرژانتین 13 سال بعد رقم خورد که ایران با راهنمایی خولیو ولاسکو در جام دنیای 2011 مقابل آرژانتین نهاده شد و توانست این تیم را بعد از سال ها شکست دهد. به پیروزی رسید.

ولاسکو پس از جدایی از تیم ملی والیبال ایران به کشور خود یعنی آرژانتین بازگشت و ولاسکو این بار در رقابت های قهرمانی دنیا 2014 رو به روی ایران نهاده شد و ملی پوشان کشورمان پیروز شدند بار دیگر آرژانتین را شکست دهند. بعلاوه 2 تیم ایران و آرژانتین در لیگ دنیای 2017 به مصاف هم رفتند و ملی پوشان کشورمان در آن مسابقه پیروز شدند حریف خود را با نتیجه 3 بر 2 از پیش رو بردارند.

بعلاوه آخرین بازی که تیم ملی والیبال کشورمان برابر آرژانتین انجام داد، مربوط به مسابقات جام واگنر بود که 2 هفته پیش در لهستان برگزار گردید و تیم ملی کشورمان در آن بازی با نتیجه 3 بر صفر برابر حریف خود بازنده شد. اگر چه مسابقات والیبال جام واگنر بیشتر جنبه بازی های محبت آمیز داشت، اما شاگردان عطایی امشب برای جبران آن شکست به مصاف رقیب خود می رود.

تیم ملی والیبال کشورمان برای هفتمین بار در مسابقات قهرمانی دنیا حاضر می شود و میلاد عبادی پور (کاپیتان)، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، محمدجواد معنوی نژاد، علی اصغر مجرد، امیرحسین توخته، مهدی جلوه، شهروز همایونفرمنش، امین اسماعیل نژاد، صابر کاظمی، جواد کریمی، محمدطاهر وادی، محمدرضا حضرت پور و محمدرضا موذن بازیکنان ایران در رقابت های دنیای هستند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "والیبال قهرمانی دنیا؛ ایران امشب در مصاف آرژانتین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "والیبال قهرمانی دنیا؛ ایران امشب در مصاف آرژانتین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید