چند پیشنهاد برای استفاده بهتر از نور روز در دکوراسیون خانه

به گزارش سرگرمی های محبوب، همیشه روشنایی طبیعی روز ، عاملی در نظر گرفته می شود که باعث می شود احساس بهتری داشته باشید. با پنجره های بزرگ و پانل های شیشه ای که دکوراسیون شما را طبیعی تر نموده و فضای زندگی شما بزرگ تر نشان می دهند ، نور روز بیشتری دریافت خواهید کرد. اگر می خواهید دکوراسیونی بسازید که حداکثر نور روز را دریافت نمایید این مقاله را تا آخر دنبال کنید.

چند پیشنهاد برای استفاده بهتر از نور روز در دکوراسیون خانه

استفاده بهینه از نور روز در خانه

شما باید با دقت از پنجره ها ، درها و نورگیرهایی که در دکوراسیون گنجانده می شوند بهره ببرید تا روشنایی طبیعی روز را در حدبیشتر سطح قرار دهید که برای سلامتی بچه ها تان نیز بسیار مهم است. علاوه بر این ، می توانید از ترفندهای دکوراسیون طبیعی در نور روز بهره مند شوید که از نظر طرح های نورپردازی به شما مزیت می دهد.

مزایای داشتن روشنایی طبیعی در خانه

روشنایی نه تنها از نظر زیبایی شناسی ، بلکه از نظر سلامتی نیز مهم است. البته منظور از روشنایی ، نور طبیعی روز است. مطالعات نشان داده است که در صورت کمبود نور خورشید ، بیماری های مختلفی در انسان رخ می دهد. بعلاوه نور خورشید بر روانشناسی ما نیز تأثیر مثبت می گذارد.

خورشید منبع نور طبیعی است. بنابراین می توانیم از مصرف برق سود ببریم. بعلاوه منبع طبیعی گرمایش خانه ماست. به طور خلاصه ، نور خورشید فواید زیادی دارد که ما نمی توانیم آنها را بشماریم. به همین علت ، این موضوع مهمی است که نباید از آن غافل شد که خانه ما از نور روز کافی برخوردار باشد ؛ اما در خصوص آنهایی که پنجره های کمی دارند چطور؟ فردی که می خواهد خانه اش روشنایی طبیعی بیشتری دریافت کند چگونه باید خانه اش را سامان دهد؟

استفاده از رنگ های درخشان

اگر در دکوراسیون اتاق نشیمن خود پنجره های بزرگ ندارید ، با استفاده از رنگ های سفید روشن ، نور روز را که از پنجره ها وارد می گردد ، به منطقه ها بزرگ تر پخش کنید.

جهت خانه را با توجه به خورشید معین کنید

وقتی در یک آپارتمان آماده زندگی می کنید جهت خانه را نمی توانید عوض کنید ، اما اگر قصد دارید خانه خود را بسازید ، برای دریافت روشنایی طبیعی به جهت خانه توجه کنید. معمولا بیشتر افراد در ساخت خانه به این ویژگی اهمیت نمی دهند. با این حال ، جهت ساختمان به طور مستقیم نور روز را که خانه دریافت می کند معین می کند. به خصوص اگر خانه ای با باغ در نظر دارید ، با در نظر گرفتن احتیاج به نور گیاهان ، مطمئن شوید که خانه به سمت جنوب باشد.

به درختانی که سایه خود را به پنجره ها می اندازند توجه کنید

مهم نیست چقدر پنجره وجود دارد. اگر نور خورشید به پنجره نرسد ، خانه شما را نمی تواند روشن نماید. بنابراین باید مواردی را محاسبه کنید که از انعکاس نور بر روی پنجره جلوگیری می کند. این مانع ممکن است یک درخت باشد. درست است که درختان یکی از مواردی هستند که باغ را زیبا می نمایند. با این حال ، باید به دقت فکر نمایید که درخت را در کجا کاشتید و احتمالاتی مانند گرفتن جلوی پنجره ها و روشنایی طبیعی را در آینده محاسبه کنید.

پنجره های بزرگ بسازید

اگر می خواهید خانه شما آفتاب داشته باشد ، باید از پنجره ها بهره ببرید. اگر می توانید ، پنجره های بزرگ و عریض بسازید. بنابراین از روشنایی طبیعی روز به وفور بهره مند می شوید. بعلاوه ، مطمئن شوید که پنجره های خود را تمیز نگه دارید. تمیز بودن پنجره ها تاثیر زیادی در ورود نور خورشید به اتاق دارد. بنابراین با تمیز کردن مرتب پنجره ها از ایجاد کثیفی و گرد و غبار جلوگیری کنید.

پنجره داخلی برای محیط روشن تر

روشنایی طبیعی خورشید که وارد خانه شما می گردد تا حد زیادی به پنجره ها بستگی دارد. بنابراین تمام ایده های پنجره به روشن تر کردن خانه شما یاری می کند. یکی از این ایده ها پنجره داخلی است. معمولا این پنجره ها بین آشپزخانه و اتاق نشیمن قرار دارند. یک پنجره داخلی ممکن است به نظر شما بی معنی باشد ، اما مزایای زیادی دارد. به عنوان مثال ، به نور بازتاب شده از اتاق نشیمن اجازه می دهد تا به آشپزخانه های بدون پنجره برسد. حتی اگر در آشپزخانه پنجره وجود داشته باشد ، با پنجره داخلی برق کمتری مصرف می گردد.

خانه خود را در یک پلان باز سازماندهی کنید

چیدمان مبلمان و محدوده اتاق ها نیز نقش مهمی در نورپردازی خانه و دریافت روشنایی طبیعی دارند. به خصوص هنگامی که دیوارهای زیادی وجود دارد ، خانه شما ممکن است تیره تر ، تاریک تر و کوچک تر به نظر برسد. به همین علت ، طراحان داخلی خانه با پلان باز ، به ویژه آپارتمان های کوچک را توصیه می نمایند.

این بدان معناست که اتاق ها را تا حد امکان ترکیب کنید. البته ما در خصوص گرد هم آوردن اتاق های خصوصی مانند حمام و اتاق خواب صحبت نمی کنیم. با این حال ، منطقه ها اجتماعی مانند آشپزخانه ، اتاق غذاخوری و اتاق نشیمن را می توان با هم استفاده کرد. علاوه بر این ، خانه شما بزرگ تر از آنچه هست به نظر می رسد.

اتاق ها را با پارتیشن تقسیم کنید

هنگامی که خانه خود را در یک طرح باز سازماندهی می کنید ، ممکن است لازم باشد بین بعضی از منطقه ها مرزی معین نمایید. در چنین شرایطی دیوار بتنی را توصیه نمی کنیم ، اما می توانید با روش های خلاقانه فضاها را جدا کنید. یکی از آنها انواع پارتیشن است. با جدانماینده ای که می توان با متریال های مختلف طراحی کرد ، مرزهای اتاق خود را با ظرافت زیبایی معین کنید.

درب شیشه ای مات

جدا از دیوارها ، درب ها یکی از عواملی هستند که مانع انعکاس روشنایی طبیعی در خانه شما می شوند. البته ، ما به شما نمی گوییم که از درها استفاده نکنید. زیرا هم برای حفظ حریم خصوصی و هم برای محیطی آرام به یک در احتیاج داریم ؛ اما می توانیم در را مانند دیوار شفاف تر و سبک تر کنیم. درب های شیشه ای مات که ترند سال های اخیر هستند ، نور منعکس شده در داخل را تحت الشعاع قرار نمی دهند ، اگرچه به عنوان یک درب استاندارد عمل می نمایند.

استفاده از رنگ های روشن در دکوراسیون

به عنوان راه حلی برای خانه هایی که در معرض آفتاب نیستند ، تغییراتی در دکوراسیون ایجاد کنید. برای این کار از رنگ های روشن استفاده نمایید. شما احتیاجی به تمرکز کامل روی رنگ سفید ندارید. با این حال ، رنگ های روشن خانه شما را روشن تر از آنچه هست نشان می دهند.

تعداد زیادی آینه آویزان کنید

آینه ها به لطف سطوح انعکاسی خود نه تنها فضاها را بزرگ تر از آنچه هستند نشان می دهند ، بلکه خانه شما را روشن تر می نمایند. به همین علت باید از آینه در دکوراسیون زیاد بهره ببرید. جنبه زیبای آینه این است که علاوه بر کاربردی بودن و نقش آن در جذب روشنایی طبیعی ، دیوارها را از نظر تزئینی نیز زیبا می کند.

منبع: اتاق

به "چند پیشنهاد برای استفاده بهتر از نور روز در دکوراسیون خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند پیشنهاد برای استفاده بهتر از نور روز در دکوراسیون خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید