چگونه نژاد سگ مناسب با سبک زندگی خود را انتخاب کنید

به گزارش سرگرمی های محبوب، خصوصیات نژادهای مختلف سگ بسیار با هم فرق دارد. انتخاب نژاد مناسب که با نیازها و شرایط زندگی شما و خانواده تان هماهنگی داشته باشد و انتظارات شما را برآورده کند کاری سخت است. برای داشتن یک انتخاب مناسب رعایت یک سری نکات لازم است. اولین نکته ای که باید به آن دقت کنیداین است که آیا سگ انتخابی شما به راحتی می تواند با افراد خانواده و سایر حیوانات خانگی که از آنها نگهداری می کنید خود را تطبیق دهد؟ قبل از اقدام به نگهداری یک سگ ابتدا با خود صادق باشید و از خودتان بپرسید که آیا می توانید شرایط مطلوب و خاص نگهداری آن نژاد را برایش فراهم کنید و آمادگی دارید که در این راه وقت وهزینه لازم را صرف کنید.

چگونه نژاد سگ مناسب با سبک زندگی خود را انتخاب کنید

در همین رابطه بخوانیم: اصول نگهداری از حیوانات خانگی

انتخاب سگ خانواده:

اگر در خانه کودک نوپا دارید یا خانوادهای شلوغ و پرجمعیت هستید، پیشنهاد ما به شما این است که یک سگ نژاد بولداگ را برای نگهداری انتخاب کنید. این سگ با وجودی که جثه بزرگی دارد، اما برای خانواده هایی که دارای کودک هستند گزینه بسیار مناسبی است. یک سگ نژاد بولداگ با حوصله و مهربانی با بچه ها همبازی می گردد و به همین علت بسیار مورد علاقه بچه ها است. نژاد دیگری که برای خانواده هایی با این شرایط میتوان درنظر گرفت نژاد بیگل، لابرادور و سنت برنارد است.

انتخاب سگ نگهبان:

تقریبا تمامی سگ ها از هر نژادی که باشند، در صورت لزوم با حداکثر توان از خانه و خانواده شما مراقبت خواهند کرد. اما اگر هدف اصلی شما از نگهداری سگ انجام امر نگهبانی باشد، بهتراست یک سگ نژاد نگهبان انتخاب کنید. سگ های نژاد رتریور و دوبرمن برای نگهبانی ایده آل بوده و تندخویی و حالت تهاجمی مورد نیاز برای انجام یک نگهبانی کامل و مطمئن از حریم خانه شما را دارند. اگر در پی سگی هستید که هم نگهبان خوبی باشد و هم همنشین و همراه خوبی برای اعضاء خانواده باشد، ما نژاد های ژرمن شپرد و استافورد تریر را به شما پیشنهاد می کنیم.

نگهداری همزمان چندین حیوان خانگی:

اگر در خانه حیوانات خانگی دیگری نیز نگهداری می کنید، نژادی را انتخاب کنید که تطابق و سازگاری با سایرحیوانات خانگی شما داشته باشد. در این مورد انواع سگ های شکاری را به شما توصیه می کنیم که برترین و مناسب ترین آن سگ شکاری ایتالیایی و بیگل هستند. سایر نژادهای پیشنهادی ما جهت نگهداری همزمان با سایر حیوانات نژاد گلدن رتریور،ودر مقدار های کوچکتر شیتزو وکینگ چارلز اسپانیل است.

سگ مناسب برای افرادی که سبک زندگی آرامی دارند:

اگر شما در پی یک دوست خوب هستید که شب هنگام کنار شما روی کاناپه لم بدهد و تنهایی شما را پر کند، ما سگ نژاد گری هاند را به شما پیشنهاد می کنیم. یک سگ گری هاند با وزن حدود سه کیلوگرم، برای زندگی در محیط شهری و آپارتمان بسیار مناسب است. این نژاد به تحرک زیادی نیاز ندارد و برای کسانی که سبک زندگی کم تحرک وآرامی دارند مناسب است.

سگ دونده و ورزشکار:

اگر در پی یک همراه خوب در هنگام دویدن هستید، سگی را انتخاب کنید که به مقدار شما مشتاق دویدن و تحرک باشد. پیشنهاد ما به شما سگ نژاد دالماسین است. این سگ چنان مشتاق دویدن و تحرک است که اگریک روز شما حوصله ورزش صبحگاهی را نداشته باشید او شما را بیدارکرده و برای ورزش با خود همراه خواهد نمود. این سگ عاشق دویدن است وبرای دویدن و تحرک آفریده شده است. شفرد استرالیایی و تمامی سگ های گله نیز گزینه های مناسب دیگری هستند. اگر سگی با جثه کوچکتر برای دویدن مد نظر شماست، می توانید سگ نژاد جک راسل تریر را انتخاب کنید.

سگ های ماجراجو:

اگر در پی سگی هستید که درقایق رانی ویا اردوهای خارج شهر همراه شما باشد،سگ های نژاد بزرگ تر و قوی تر را انتخاب کنید، که بتوانند به راحتی خود را با این شرایط شما تطبیق بدهند. در این حالت برترین انتخاب، سگ نژاد لابرادوررتریور است. اما نژادهای دیگری نیز هستند که می توانند در این موارد همراهان خوبی برای شما باشند.اگر برای ماجرا جویی در پی سگی با جثه کوچک تر هستید ما به شما سگ گله استرالیایی را توصیه می کنیم.اگر در آب و هوای سرد زندگی می کنید نژاد هاسکی برترین انتخاب است.

نژادهای ژرمن شپرد، پوینتروکولی سگ هایی هستند که تقریبا خود را با هر شرایط و هر سبک زندگی وفق می دهند.

منبع: فوت و فن

به "چگونه نژاد سگ مناسب با سبک زندگی خود را انتخاب کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه نژاد سگ مناسب با سبک زندگی خود را انتخاب کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید