کرملین امکان بازگشت سفرای روسیه و آمریکا را بعید ندانست

به گزارش سرگرمی های محبوب، سخنگوی کرملین با اشاره به اینکه هنوز معلوم نیست ولادیمیر پوتین و جو بایدن در پایان دیدارشان در ژنو کنفرانس مطبوعاتی داشته باشند، گفت: سران دو کشور ممکن است درباره بازگشت سفرای دو کشور هم تصمیم گیری نمایند.

کرملین امکان بازگشت سفرای روسیه و آمریکا را بعید ندانست

به گزارش گروه بین الملل سرگرمی های محبوب به نقل از خبرگزاری اینترفکس، دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه گفت که تصمیم گیری درباره برگزاری کنفرانس مطبوعاتی مشترک ولادیمیر پوتین و جو بایدن، روسای جمهوری روسیه و آمریکا در انتها ملاقات برنامه ریزی شده آنها در ژنو، هنوز مورد توافق طرفین قرار نگرفته است.

پسکوف گفت: در مورد نحوه کار مستقیم مطبوعاتی در جریان نشست سران روسیه و آمریکا باید بگویم که جزییات دقیق این مسئله هنوز مورد تصمیم گیری دو طرف قرار نگرفته و کار به روی آن همچنان ادامه دارد.

سخنگوی کرملین یادآور شد که البته مقامات سوئیسی اقدامات لازم برای پوشش خبری کامل نشست سران پوتین-بایدن را انجام داده و آنها اعتبار خوبی در این زمینه دارند و از هم اکنون مرکز مطبوعاتی بزرگی برای استقرار سرگرمی های محبوب در نظر گرفته شده است.

لازم به یادآوری است که نخستین ملاقات حضوری روسای جمهوری روسیه و آمریکا قرار است در تاریخ 16 ژوئن (26 خرداد ماه) در ژنو تحقق یابد. آخرین نشست سران دو کشور در ماه جولای سال 2018 در هلسینکی (فنلاند) برگزار شده بود که در آن موقع، دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده بود.

سخنگوی کرملین بعلاوه بعید ندانست که در انتها مذاکرات ولادیمیر پوتین و جو بایدن، ممکن است تصمیم گیری درباره بازگشت سفرای دو کشور به مرکز های متقابل انجام گردد. پسکوف در پاسخ به سئوالی یکی از سرگرمی های محبوب در این رابطه، بدون دادن پاسخ صریح گفت: این موضوع بستگی به شرایط دارد. ممکن است اتفاق بیفتد و ممکن است رخ ندهد.

پیش از این بعضی منابع مطلع هم این مسئله را بیان نموده و از قصد مسکو و واشنگتن برای رسیدن به توافق در مورد بازگشت سفرای دو کشور در جریان ملاقات پوتین و بایدن خبر داده بودند. به گفته آنها، چنین تصمیم گیری، یک ارسال علامت در تأیید تمایل روسیه و آمریکا برای ادامه مذاکرات دوجانبه و نتیجه ای برای نشست سران خواهد بود.

آناتولی آنتونوف و جان سالیوان سفیران روسیه و ایالات متحده بعد از تیرگی روابط دو کشور، به ترتیب برای انجام رایزنی هایی به مسکو و واشنگتن بازگشته و هنوز به محل مأموریت خویش باز نگشته اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کرملین امکان بازگشت سفرای روسیه و آمریکا را بعید ندانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرملین امکان بازگشت سفرای روسیه و آمریکا را بعید ندانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید