گام بلند دانش بنیان ها در تولید انواع فیبر نوری پرسرعت

به گزارش سرگرمی های محبوب، تولید انواع فیبرنوری و اتصالات خاص فیبرنوری پرسرعت 12 تا 144 رشته ای سهم قابل توجهی در بخش ارتباطات نوری دارد و این محصول اکنون در داخل کشور تولید می شود.

گام بلند دانش بنیان ها در تولید انواع فیبر نوری پرسرعت

به گزارش گره علم و پیشرفت سرگرمی های محبوب به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،مهدی کاکایی رییس هیئت مدیره شرکت دانش بنیان سومیکو، از طراحی و تولید انواع فیبرنوری و اتصالات خاص فیبرنوری پرسرعت گفت و ادامه داد: با توسعه شبکه تلفن و اینترنت خانگی مبتنی بر فیبرنوری، سالانه بالغ بر 145 میلیون قطعه از انواع محصولات در بخش ارتباطات نوری مورد نیاز است. بر همین اساس، تلاش کردیم تا با تولیداتمان، بخشی از نیاز کشور را با محصولات ایران ساخت تامین کنیم. سهم این شرکت 10 تا 15 درصد نیاز بازار است، البته این میزان با توجه به برنامه های توسعه صنعت مخابرات و اپراتورهای همراه در نظر گرفته شده است.

این فعال فناور، به تولید اتصالات خاص فیبر نوری پرسرعت 12 تا 144 رشته ای اشاره کرد و ادامه داد: مورد مصرف و کاربرد این محصول در صنایع اپتیک و در حوزه مخابرات، انتقال و مراکز داده، صنایع نظامی پیشرفته، راهبردی و همچنین نسل های شبکه ارتباطی موبایل است.

مزیت نوآورانه

نمونه خارجی این نوع محصولات، با قیمتی بسیار بالاتر از تولید داخل قابل خریداری است. نمونه ایران ساخت محصولات فیبر، تا کنون در حد تولید اتصالات 4 رشته ای بوده و بیش تر از آن نمونه داخلی وجود نداشت اما با توسعه فناوری بومی و توانمندی در اتصال الیاف نوری بیش از 4 رشته به طور همزمان،که منحصر به این شرکت دانش بنیان است، نسبت به سایر تولیدات مزیت رقابتی ایجاد شد.

این محصولات 25 تا 30 درصد ارزان تر از نمونه خارجی عرضه و به راحتی در داخل کشور تولید می شود. با وجود آن که در زمان شیوع کرونا، بیشتر مشاغل با کاهش تولید و تعدیل نیروی انسانی روبرو بودند، ، شرکت سومیکو توانست زمینه اشتغال را برای 50 نفر به طور مستقیم و 60 نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد کند.

برنامه صادراتی

برنامه صادرات محصولات فیبر نوری تولیدی این شرکت، پس از تامین نیازهای اولیه کشور در برنامه های توسعه ای شرکت سومیکو است. بیشتر کشورهای پیرامونی ایران، نیازمند چنین محصولاتی هستند که دارای قیمت مناسب و کیفیتی در حد استاندارد بین المللی باشند.

تولید، صادرات و توسعه فناوری

این فعال فناور، با بیان این که باور و ایمان به توان مهندسی طراحی و تولید داخلی از طرف متقاضیان و حمایت دولت از شرکت های خصوصی لازمه توسعه محصولات دانش بنیان ایران ساخت است ادامه داد: با وجود هزینه های بالا در واحد مهندسی و تحقیق و توسعه، ایجاد چترحمایت از شرکت های دانش بنیان برای توان نگهداری نیروی کار متخصص، تامین اعتبار با نرخ سود پایین و تنفس لازم در پرداخت برای خرید ماشین آلات تخصصی، از مهم ترین نیازهای فعالان زیست بوم نوآوری و فناوی است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "گام بلند دانش بنیان ها در تولید انواع فیبر نوری پرسرعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گام بلند دانش بنیان ها در تولید انواع فیبر نوری پرسرعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید