3 عاملی که بلای جان نیلوفرهای سراب نیلوفر کرمانشاه شد

به گزارش سرگرمی های محبوب، مجری طرح رهاسازی نیلوفرهای تکثیرشده در سراب نیلوفر، خشکسالی، قایق سواری و شنا کردن مردم را بلای جان نیلوفرهای سراب نیلوفر دانست و گفت: باید از اواخر بهار 99 برای مدتی قایق سواری و شنا را در سراب نیلوفر متوقف کرد تا نیلوفرها رشد نمایند.

3 عاملی که بلای جان نیلوفرهای سراب نیلوفر کرمانشاه شد

به گزارش سرگرمی های محبوب به نقل از ایسنا، دانیال کهریزی با اشاره به اجرای طرح احیای نیلوفرهای گل زرد سراب نیلوفر استان کرمانشاه از سال 98، اظهار کرد: پس از نجات بخشی این گونه گیاهی در آزمایشگاه پردیس دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی، تعداد 300 بوته آن را در سراب نیلوفر رهاسازی کردیم.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه کشت این گونه گیاهی باید در زیرآب انجام گردد که کار بسیار سختی است، برای همین انتظار داریم تعدادی از بوته های کاشته شده رشد ننمایند.

عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه اظهار داشت: در شرایط فعلی حال نیلوفرهای سراب نیلوفر خوب است و مردم در خرداد 99 می توانند مانند گذشته شاهد خودنمایی گل های نیلوفر در این سراب زیبا باشند.

وی در ادامه خشکسالی، قایق سواری و شنا کردن مردم را بلای جان نیلوفرهای سراب نیلوفر دانست و اضافه نمود: سال گذشته پس ازآنکه بوته ها را در این سراب کاشتیم، متأسفانه تعدادی از آن ها به علت حرکت قایق ها و شنا کردن مردم در سراب از بین رفت و گل های نیلوفر رشد نکردند.

کهریزی اضافه نمود: از مسئولان متولی سراب می خواهیم سال جاری برای مدتی قایقرانی و شنا کردن را در این سراب متوقف نمایند تا حجم نیلوفرها در آب غلبه کند و مردم بتواند بار دیگر گل های نیلوفر را ببینند.

وی توضیح داد: چندی پیش هم از سوی اعضای هیات علمی پردیس دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی به میراث فرهنگی استان نامه ای ارسال کردیم و از آن ها خواستیم تا فعلاً در سراب نیلوفر قایقرانی و شنا را ممنوع نمایند که گفتند شرکت توسعه گردشگری متولی این محوطه گردشگری است.

عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی در ادامه نیلوفرهای گل زرد سراب نیلوفر را تنها نمونه های این گونه گیاهی در جهان دانست و اضافه نمود: برای حفظ این گونه گیاهی تعدادی از نمونه بوته های آن را در دانشکده کشاورزی ذخیره نموده ایم تا اگر برای نیلوفرهای سراب نیلوفر مسئله ای پیش آید، این نژاد را حفظ نموده و بتوانیم دوباره از آن تکثیر کنیم.

منبع: همشهری آنلاین

به "3 عاملی که بلای جان نیلوفرهای سراب نیلوفر کرمانشاه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 عاملی که بلای جان نیلوفرهای سراب نیلوفر کرمانشاه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید