آلمان: در مناقشات با آمریکا بر سر نورد استریم 2 سرسخت باقی می مانیم

به گزارش سرگرمی های محبوب، وزیر امور خارجه آلمان تاکید نمود که برلین همچنان در موضع سرسخت خود در مناقشات با آمریکا درباره پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 باقی می ماند.

آلمان: در مناقشات با آمریکا بر سر نورد استریم 2 سرسخت باقی می مانیم

به گزارش گروه بین الملل سرگرمی های محبوب به نقل از ان تی وی آلمان، خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 که گاز روسیه را به آلمان می آورد تقریبا آماده است، اما آمریکا همچنان کوشش می نماید با تحریم و تهدید مانع از تکمیل شدن این پروژه گازی گردد.

در این میان هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان اعلام نموده که در این مبارزات قدرتی با واشنگتن سخت باقی خواهد ماند و تغییر قدرت در واشنگتن هم تغییری در این موضع آلمان ایجاد نمی نماید.

به این ترتیب آلمان اعلام نموده که در مناقشات برسر این پروژه گازی با آمریکا بعد از تغییر قدرت در واشنگتن هم کوتاه نمی آید.

هایکو ماس در گفتگویی خاطرنشان کرد: ما نیازی نداریم درباره استقلال اروپا صحبت کنیم اگر این طور برداشت می گردد که در آینده همه چیز را همانطور که واشنگتن می خواهد باید انجام دهیم. دولت آلمان موضع خود در قبال پروژه گازی نورد استریم 2 را تغییر نمی دهد.

این پروژه گازی به طول 1200 کیلومتر است که تا به حال حدود 94 درصد آن تکمیل شده است. آمریکا همچنان کوشش می نماید با تحریم بخصوص علیه شرکت های آلمانی این پروژه را متوقف کند.

آمریکا علت مخالفت خود با این پروژه گازی را وابستگی اروپا به گاز روسیه اعلام می نماید. منتقدان این انتقاد را به آمریکا وارد می نمایند که بیشتر به فکر فروختن گاز مایع خود به اروپا است.

جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا هم مانند دونالد ترامپ مخالف پروژه گازی نورد استریم 2 است. هایکو ماس تاکید نمود: در آینده هم موضوعاتی وجود خواهد داشت که در آن ما برداشت های متفاوتی با آمریکا داریم. مهم این است که ما در موضوعات استراتژیک و ژئوپلیتیک مهم یک خط مشترک داشته باشیم و هر دو در یک طرف میدان قرار گیریم.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی سرگرمی های محبوب بخوانید. (کلیک کنید)

در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ مناسبات بین آلمان و آمریکا به دلیل موضوعات مورد مناقشه فراوان به تیرگی گرائیده است. دولت آلمان حالا و با روی کار آمدن بایدن خواستار شروع جدید مناسبات بین دو طرف است. ترامپ از جمله این انتقاد را به آلمان وارد می نماید که هزینه نظامی کمی در ائتلاف نظامی ناتو دارد. در این مسئله هم انتظار تغییر رویکردی از طرف بایدن وجود ندارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی سرگرمی های محبوب بخوانید. (کلیک کنید)

هایکو ماس در بخش دیگری از سخنانش البته به لزوم پایبندی به هدف افزایش بودجه نظامی کشورها در ناتو به 2 درصد فراوری ناخالص ملی تاکید نموده و در عین حال خاطرنشان کرد که در پی بحران کرونا همه کشورها باید امور اقتصادی خود را مجددا سازماندهی نمایند. وی اضافه کرد: بعد از آن ما باید در این باره و درباره هدف کلی صحبت کنیم.

هایکو ماس همچنین درباره مسئله مشارکت کشورش در طرح بازدارندگی هسته ای ناتو نیز گفت: ما باید در این راستا نیازهای امنیتی کشورهای همسایه خود را هم در نظر بگیریم. در مجموع این مسئله کمی نادیده گرفته می گردد. وقتی ما می گوییم می خواهیم از مشارکت هسته ای با ناتو خارج شویم باید همچنین این مسئله را مد نظر قرار دهیم که این چه مفهومی برای شرکای ما دارد.

منظور هایکو ماس از بحث مشارکت هسته ای بحث های ایجاد شده در کشورش مبنی بر لزوم خروج تسلیحات هسته ای آمریکا از خاک آلمان است که بعضی سیاستمداران حزب سوسیال دموکرات خواستار آن هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "آلمان: در مناقشات با آمریکا بر سر نورد استریم 2 سرسخت باقی می مانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان: در مناقشات با آمریکا بر سر نورد استریم 2 سرسخت باقی می مانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید